افزایش سرمایه بدون واریز وجه

افزایش سرمایه بدون واریز وجه

افزایش سرمایه بدون واریز وجه

افزایش سرمایه بدون واریز وجه نیز یکی دیگر از انواع افزایش سرمایه شرکت سهامی می باشد که به آن می پردازیم. در این مطلب قصد داریم متقاضیان را با افزایش سرمایه بدون واریز وجه، مدارک مورد نیاز، قوانین، مراحل ثبت افزایش سرمایه و تمامی موارد مرتبط با آن آشنا کنیم.
اشخاص حقوقی همواره به فکر توسعه گسترۀ فعالیتی مورد نظر، سود بیشتر، حضور پر رنگ تر در بازار های رقابتی سالم و بهره مندی از وام ها و تسهیلات دولتی بوده اند.
یکی از مواردی که پیش زمینه موارد مذکور را در طول دوره فعالیتی شخصیت فراهم می آورد، افزایش سرمایه می باشد. افزایش سرمایه به طور کلی یا از طریق صدور سهام جدید و یا با افزایش مبلغ اسمی سرمایه صورت می گیرد.
با توجه به روش های فوق، دارای انواع مختلفی من جمله افزایش سرمایه از طریق مطالبات حال شده، حق تقدم افزایش سرمایه، از محل آورده نقدی، تجدید ارزیابی دارایی ها و از محل سود انباشته می باشد.
متقاضیان بر حسب وضعیت و بر طبق قوانین و ضوابط مربوطه باید نوع خاصی از افزایش سرمایه را انتخاب نمایند تا به بهترین نتیجه در بهبود عملکرد شرکت دست یابند.
افزایش سرمایه یا به صورت اجباری و یا اختیاری می باشد که حالت اجباری آن زمانی صورت می گیرد که سرمایه شرکت از حداقلی که در قانون مشخص شده باشد کمتر شود. در این حالت هیئت مدیره فرصت دارد ظرف مدت یک سال برای افزایش سرمایه اقدام کند در غیر این صورت هر یک از ذی نفعان می توانند از دادگاه درخواست انحلال شرکت را کنند.

قوانین افزایش سرمایه بدون واریز وجه

در نظر داشته باشید جهت ثبت تغییرات شرکت باید با قوانین و مراحل قانونی به طور کامل آشنایی داشته باشید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید. موسسه عرفان با حذف واسطه ها امروزه مفتخر است تمامی این خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه صورت دهد.
برخی از قوانین افزایش سرمایه بدون واریز وجه عبارتند از :

  • اساسنامه شرکت نمی تواند متضمن اختیار هیئت مدیره جهت تغییر در سرمایه شرکت باشد پس تفویض اختیار در مجمع انجام می شود.
  • قبل از افزایش سرمایه باید سرمایه تعهدی پرداخت شده باشد و در مجمع مربوطه صورتجلسه نیز تنظیم گردد(در صورتی که قبلاً پرداخت نکرده باشید). با استفاده از نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه می توانید صورتجلسه های این حوزه را دقیق تر تنظیم کنید.
    لازم به ذکر است سرمایه تعهدی یک بار و بعد از اولین افزایش سرمایه باید الزاماً پرداخت گردد.
  • سرمایه قبلی شرکت پیش از اقدام به افزایش سرمایه باید تماماً تأدیه شده باشد.
  • مهلت فعالیت هیئت مدیره و بازرسین شرکت نباید به اتمام رسیده باشد.
  • در افزایش سرمایه حق تقدم باید اقدام به تنظیم آگهی دعوت نمایید و اگر بعد از آگهی نوبت اول حدنصاب رعایت نشد، باید آگهی دعوت در دو نوبت منتشر شود.
    لازم به ذکر است نتیجه آگهی نوبت اول باید در آگهی نوبت دوم الزاماً قید شده باشد.

موسسه حقوقی عرفان

مدارک مورد نیاز افزایش سرمایه بدون واریز وجه

  • ارائه لیست سهام داران و شناسنامه و کارت ملی سهام داران جدید
  • دو نسخه صورتجلسه افزایش سرمایه
  • دو نسخه اظهارنامه افزایش سرمایه
  • ارائه وکالتنامه وکیل
  • اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط در صورت لزوم
  • ارائه روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیئت مدیره
  • در صورتی که از سهامداران شرکت، شخصیت حقوقی باشند ملزم به تسلیم نامه نمایندگی نیز می باشید.

اظهارنامه افزایش سرمایه بدون واریز وجه

در اظهارنامه افزایش سرمایه بدون واریز وجه نیز مانند انواع دیگر افزایش سرمایه باید تمامی اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه من جمله تعداد سهام قبل و بعد افزایش سرمایه، نوع سهام اعم از بی نام و بانام و یا سهام ممتاز و … ذکر شود.
اظهارنامه افزایش سرمایه بدون واریز وجه نیز باید به امضاء تمامی اعضاء و سهامداران رسیده باشد تا به همراه سایر مدارک و صورتجلسه به اداره تسلیم گردد.

افزایش سرمایه در موسسه حقوقی عرفان

مراحل افزایش سرمایه بدون واریز وجه

اولین مرحله، یعنی تکمیل مدارک و تنظیم صورتجلسه باید به دقت و با استناد به موارد قانونی مربوطه به درستی صورت گرفته باشد. مراحل افزایش سرمایه بدون واریز وجه به صورت ذیل می باشد:

  • در وضعیت کلی صورتجلسه افزایش سرمایه بدون واریز وجه باید در مجمع عمومی فوق العاده تنظیم گردد.
  • در صورتی که تمامی سهامداران شرکت در جلسه حضور نداشته باشند باید افزایش سرمایه از طریق حق تقدم صورت پذیرد.
    به عنوان دیگر در حالتی که جلسه با حضور اکثریت باشد باید ابتدا در مجمع عمومی فوق العاده، اختیار افزایش سرمایه به هیئت مدیره تفویض گردد.
  • پس از تفویض اختیار با حضور اکثریت سهامداران و ذکر غائبین جلسه، افزایش سرمایه بدون واریز وجه در جلسه هیئت مدیره عملی خواهد شد.
  • بعد از تکمیل صورتجلسه که باید به امضاء تمامی اعضاء برسد، با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری درخواست خود را در سامانه عنوان کنید.
  • تمامی اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی، حق توکیل، تصمیم جلسات، حق امضاء و … باید به طور دقیق در سامانه تکمیل شده باشد تا در انتها به رسید پذیرش ختم گردد.
  • رسید پذیرش به همراه تمامی مدارک مذکور باید از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان تسلیم گردد که یکی از سه حالت رد پرونده، نقص پرونده و تأیید پرونده رخ خواهد داد.
    در صورتی که پرونده رد شده باشد، باید تمامی مراحل را از ابتدا دنبال کنید، در وضعیت نقص پرونده با رفع نقص می توانید مراحل را از سر بگیرید.
    تایید پرونده به این معناست که تمامی مواد و مفاد قانونی رعایت شده است و متقاضی با پرداخت هزینه های قانونی و روزنامه می تواند جهت دریافت آگهی مربوطه پس از صدور، به اداره ثبت شرکت های استان مربوطه مراجعه نماید.

افزایش در موسسه عرفان

موسسه تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان حقوقی و ثبتی، بیش از ۱۵ سال است که در این حوزه به طور رسمی فعالیت می کند.
متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان و بهره مندی از خدمات موسسه من جمله افزایش سرمایه بدون واریز وجه و سایر امور وابسته از طریق شماره تماس ۸۸۵۴۷۸۶۰ با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن
نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن