سیر تحولات برند Canon

سیر تحولات برند Canon

سیر تحولات برند Canon

شرکت Canon یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های محصولات عکاسی و فیلم‌برداری است. در خیلی از زمینه‌ها نام کنون همراه با استانداردهای تصویری و رنگی می‌آید و این حاصل سال‌ها پشت‌کار و نوآوری این شرکت ژاپنی بوده است. نخستین لوگوی برند کنون در سال ۱۹۳۵ به ثبت رسیده است اما بارها مورد تحول قرار گرفته که در ادامه به این تغییرات خواهیم پرداخت.

وقتی در سال ۱۹۳۳ کار لابراتوار مربوط به کنون آغاز شد، نام Kwanon برای آن انتخاب شده بود. این نام از خداوندگار بودایی رحمت برگرفته شده بود و تلاشی بود تا این برند با ساختن بهترین دوربین‌ها شناخته شود. لوگوی اولیه هم تصویری بود از همان خداوندگار با ۱۰۰۰ بازو و مشعل‌هایی در اطرافش.

 

 

در سال ۱۹۳۴ همان نام Kwanon مجدد استفاده می‌شد اما هنوز محصولات کارخانه به صورت گسترده به بازار عرضه نشده بود.

در سال ۱۹۳۵ ریبرندینگ مفصلی در شرکت روی داد. نام تجاری Canon انتخاب شده و به ثبت رسید و بر مبنای همان یک گرافیست حرفه‌ای نخستین لوگوی امروزی کنون را طراحی کرد. قسمت بالایی حرف C در این لوگو رو به داخل خم می‌شود که این طراحی باعث خاص شدن این تایپوگرافی می‌شد و در آمریکای شمالی و اروپا نظیر نداشت. در همان سال این لوگو به عنوان بخشی از نام تجاری به صورت بین‌المللی ثبت شد.

پس از آن که این نام انتخاب شد لوگوهای متعددی انتخاب و استفاده شد اما در نهایت نسخه بهبودیافته‌ای در سال ۱۹۵۳ انتخاب شد و به صورت یک‌پارچه در همه‌ی محصولات به کار گرفته شد.

 

لوگوی امروزی Canon در سال ۱۹۵۶ طراحی شد و تا به امروز همان لوگو استفاده می‌شود. لوگویی که رنگ قرمز پرشور آن شناخته می‌شود و نامی آشنا برای عموم مردم در صنعت عکاسی شده است. تلاش های یکسنان سازی برند که از سال ۱۹۵۳ به بعد رخ داد باعث و بانی این ماندگاری در اذهان شد و بی شک کیفیت خوب با برند ضعیف در یاد عموم مردم پابرجا نمی‌ماند.

 

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن