شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه

شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه

شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه به دلیل رشد اقتصادی که آن کشور دارد یکی از عقلانی ترین فعالیت های اقتصادی به شمار می رود. امروزه که در داخل کشور به دلایل مختلف شرایط سرمایه گذاری سخت و کم بازده شده است. کسانی که دارای تمکن مالی بیشتری هستند به فکر انداخته اند که در می توانند با سرمایه گذاری در کشورهای دیگر که از نظر رشد اقتصادی در شرایط بهتری هستند، به درآمد بهتری دست پیدا کنند.

این روش سرمایه گذاری دارای مزایای فراوانی است. ورود خیل عظیم توانگران مالی سایر کشور ها به داخل کشور ترکیه و بالا بردن نرخ تجارت سالیانه در آن کشور از نمونه منافعی است که دولتمردان آنها را مجاب کرده است که از آن حمایت کنند. در نگاه اول شاید ثبت شرکت از نظر شما دارای ریسک و عدم بازگشت سرمایه به نظر برسد، اما در واقع شرایط کاملا متفاوت تر از آن چیزی است که شما حتی فکرش را می کنید.

در این مقاله به چگونگی ثبت آن و مقدار هزینه هایی که برای این کار مورد نیاز است می پردازیم.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

به طور کلی ثبت شرکت در ترکیه نیز به مانند سایر کشور ها دارای قوانینی خاص خود است. فعالیت های تجاری اتباع کشور های دیگر در خاک آن کشور برابر آنچه که در قانون آمده است باید تحت عنوان شرکت باشد وگرنه از آن ممانعت بعمل خواهد آمد. رستوران ها و آرایشگاه ها و کافه های بزرگ از جمله مشاغلی هستند که تنها از طریق ثبت شرکت می توانند شروع فعالیت کنند.

در سنوات گذشته این قوانین دارای شرایط دست و پا گیری برای افراد غیر ترکیه ای بود، به این صورت که هر کسی که برای ثبت شرکت اقدام می نمود به طور حتم باید یک شریک از میان شهروندان آن کشور برای خود انتخاب کند. در سال های اخیر این مقررات دچار تحولات بزرگی به نفع اتباع خارجی شده است. به این ترتیب که اتباع خارجی سایر کشور ها از جمله ایرانیان می توانند یک شرکت با مالکیت صد در صدی تاسیس کنند.

اینگونه افراد تنها با حدود ده هزار لیر برابر آنچه که در تعیین اساسنامه ی ثبت شرکت ها آمده است امورات خود را پیش خواهند برد. البته یک نکته در این میان قابل ذکر است که کشور ترکیه بر روی فعالیت هایی که انجام خواهد شد بسیار قانونمند است و به هیچ عنوان بی ثباتی و نادیده گرفتن قوانین حاکم بر کشور را نمی پذیرد، به همین دلیل نیز ناقضان قوانین با جریمه های سنگین روبرو خواهند شد.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

به طور کلی اگر بخواهیم برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنیم باید حداقل سرمایه حداقلی به میزان ده هزار لیر را در اختیار داشته باشیم. فرآیند انجام کار خود تنها به چیزی در حدود ۷ هزار لیر نیاز دارد. سوای این مبلغ هزینه های جانبی در خلل ثبت آن را هم باید در نظر داشت. این هزینه ها شامل هزینه ای که باید بابت حسابدار شرکت باید بپردازید، هزینه ای که برای اجاره محل و نیز حقوق کارمندان مشغول به کار شرکت خود، مالیاتی که بابت فعالیت شرکت به میزان ۲۳ درصد در بازه زمانی سه ماهه باید پرداخت شود، پرداخت قبوض، هزینه های دارایی که مربوط به ثبت دفاتر و … هستند، می باشند.

با در نظر گرفتن تمامی شرایط فوق به لحاظ مقدار هزینه کردی که باید انجام دهید می توانید با خیال آسوده نسبت به ثبت آن اقدامات لازم را انجام دهید.

اقدامات لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

برای انجام هر کاری باید اقدامات لازم به آن و بروکراسی خاصی که دارد را به انجام رساند. ثبت شرکت در ترکیه نیز به همین گونه است. این مراحل اگر به طور قانونی و بدون هیچ مشکلی انجام شوند، شامل تسهیلات و امکاناتی از سوی کشور میزبان خواهد بود و حتی در آینده نیز می توان اقامت آن کشور را کسب نمود.

اولین مرحله از کار تعیین محلی برای دایر نمودن شرکت است. پس از آنکه مکان مورد نظر را یافتیم باید اساسنامه و فرم های مخصوص ثبت، امورات مربوط به دارایی و … به انجام برسند. بعد از تاییدیه اساسنامه باید شرکت خود را در روزنامه همانند همان کاری که در ایران انجام می شود را پیش ببریم. در ادامه ی کار امورات مربوط به شماره مالیاتی و دریافت کارت بازرگانی و باز کردن حساب بانکی برای امورات مالی شرکت و نهایتا معرفی حسابدار به ادارات ذیصلاح از مراحل لازم برای این پروسه تعریف شده اند.

اگرچه این اقدامات در ظاهر خیلی سخت به نظر می رسند و برخی افراد احتمالا بر دشواری کار تاکید داشته باشند، اما در واقع باید گفت که کلیه مراحل یاد شده بیشتر از یک هفته طول نخواهید کشید. برای آنکه از حصول نتیجه اطمینان بیشتری داشته باشید در ابتدای امر با کارشناسان و وکلایی که در این زمینه مهارت و تجربه کافی دارند مشورت کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

البته برای ثبت شرکت یک سری مدارک هم مورد نیاز است که شامل موارد زیر هستند.

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز پاسپورت کلیه اعضای شرکت با تایید اعتبار شش ماهه است. دو قطعه عکس ۳*۴ پاسپورتی و پیشنهاد چند نام برای انتخاب اسم شرکت در اداره مربوطه یکی از آنها را برابر قوانین خود انتخاب خواهند کرد. تعیین حوزه فعالیت شرکت زمینه ای که قصد دارد در آن مشغول به کار شوید را باید در ابتدای کار مشخص کنید. تعیین میزان سهم هریک از اعضایی که اسم آنها به عنوان شرکاء در اساسنامه آمده است از دیگر مدارکی است که باید محرز شود. نکته آخر هم اینکه باید یکی از اعضای شرکت را به عنوان مدیرعامل معرفی نمایید.

 

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن