نکاتی برای برندینگ

نکاتی برای برندینگ

نکاتی برای برندینگ

برندینگ یکی از مهمترین اقدامات برای پیشرفت هر کسب‏ وکاری است. علامتی که به یاد ماندنی و قدرتمند باشد، ارتباط شما را با مشتری‏های ثابت، قوی‏ تر خواهد کرد، مشتری‏‌های جدیدی را برایتان به ارمغان خواهد آورد و باعث خواهد شد کسب‏‌ و کار شما، به رسمیت شناخته شود. شما برای ثبت علامت به برندینگ احتیاج دارید. مثل هر فعالیت دیگری که برای کسب و کارتان انجام دادید، ثبت علامت موفق نیز، نیاز به برنامه‏‌ریزی دارد و باید نکاتی را در موردش بدانید و رعایت کنید.

نکته اول، لیست ارزش‏ها

برندینگ تنها در مورد طراحی علامت یا لوگو نیست، بلکه در مورد پیامی است که شما قصد دارید در مورد کسب‏ وکارتان به جهان منقل کنید،

پس ابتدا ارزش‏ های شخصی خودتان را ارزیابی کنید:

آیا فرم و محتوای وبسایت، شبکه‏ های اجتماعی و کالا یا خدماتی که ارائه میدهید، با ارزش‏ های شما همسو هستند؟ سعی کنید تمام تصاویر و پیام‏ هایی که به وسیله کسب‏ و کارتان منتقل میکنید، طوری با ارزش‏ هایتان مطابقت داشته باشند که تمام دنیا متوجه آن شوند.

نکته دوم، خودتان را بشناسید

اساسی‏ ترین قسمت برندینگ یا ثبت علامت، این است که شما دقیقا بدانید که که کسی هستید و در نتیجه بتوانید که خودتان و اقداماتی را که در دست دارید، با محیط بیرون هم‏تراز کنید. هرقدر شما شناخت عمیق‏ تری از ارزش‏ها، رویکردها و ویژگی‏ های برندتان داشته باشید، بهتر میتوانید در ثبت علامت و ماندگاری آن ثابت‏ قدم باشید، به یاد داشته باشید که شما باید بزرگترین منتقد استراتژی‏ هایتان در این راه باشید.

نکته سوم، از تصاویر بهتر و ویژه‏ تری استفاده کنید

بیشتر کسب‏وکارهای کوچک. برندهای شخصی هستند، به این معنی که شما خودتان نمای برندتان هستید. فراموش نکنید، روزهای عکس‏های پرسنلی تکراری برای بیشتر مربیان و مشاوران و خدمتگزاران به سر آمده، تصاویری را از خودتان انتخاب کنید که سبک و شخصیتتان را به نمایش می‏گذارد و برای مثال وبسایت شما را از دیگر جماعت آنلاین جدا میکند، اینگونه است که شما مشتری ایده‏آلتان را جذب میکنید و پیامتان را با تلاش کمتری منتقل کرده و در نتیجه در پروسه ثبت علامت موفق‏تر عمل کرده‏اید.

 

برندینگ چگونه است؟

 

نکته چهارم، با خودتان صادق باشید

برای انجام بهتر ثبت برند، باید نسبت به کسی که هستید، ارزشهایی که دارید و کارهایی که در آنها مهارت دارید آگاه باشید. اگاهی برای موفقیت برند شما امری حیاتی است. از این که برای نوآوری‏ های مداوم به خودتان فشار بیاورید اجتناب کنید و زیاده‏ خواه نباشید، شما با توضیحی هرچند ساده، اما با صراحت و دقت، میتوانید در مورد خودتان و کسب و کارتان شفاف‏ سازی کرده و جایگاه برندتان را محکم کنید، پیچیدگی‏ ها تنها شما را از مسیر اصلی دور میکند.

نکته پنجم، به یک رسانه تبدیل شوید

شبکه‏ های اجتماعی، دوربین تلفن‌های همراه، پادکست‏ها و…. به ما این فرصت را داده‏اند که برندمان را گسترش دهیم، در واقع راه ثبت علامت را برایمان هموارتر کرده‏ اند. وقتی که با ابزارهای موجود تبدیل به رسانه شوید میتوانید هر آنچه را که میخواهید برای آن شناخته شوید را سریع‏تر، بزرگتر و بهتر انتقال دهید. میتوانید با ویدئوهای کوتاهی که با تلفن همراه گرفته میشوند، نکات برجسته کسب‏ وکارتان را ارائه دهید، ایده‏ هایتان را در پادکست‏ ها به اشتراک بگذارید و یا از طریق وبلاگ و شبکه‏ های اجتماعی با دیگران معاشرت کنید. دقت کنید که اگر شما به منبع اطلاعاتی تبدیل شوید، آن وقت است که صاحب برند خودتان شدید.

 

برندسازی چگونه است؟

 

نکته آخر، در خودتان پیشرفت فرهنگی ایجاد کنید

مشهودترین علامت تجاری شما،فرهنگ کسب‏ وکارتان است، این فرهنگ شماست که شما را منحصر به فرد میکند و برای شما جنبه رقابتی ایجاد میکند. فرهنگ، فرم اجتماعی و روانی از مفهوم DNA  است که میتواند به یک مکانیسم کاتالیزوری تبدیل شود، به این معنی شما برای ثبت علامت به فرهنگ درون‏ سازمانی نیاز دارید که در تمام جنبه‏ های کسب‏ وکارتان رسوخ کرده باشد. فرهنگ کسب‏ وکار عنصری کلیدی است برای چگونه دیده شدن برند شما،در واقع روح و شخصیت برند یا علامت شماست پس ارزش توجه کردن را دارد

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن