برندی که شلوار جین با آن شناخته شد: لیوایز

برندی که شلوار جین با آن شناخته شد: لیوایز

برندی که شلوار جین با آن شناخته شد: لیوایز

امروزه هر کسی می‌تواند شلوار جین تولید کند اما Levi Strauss نخستین شلوار جین آبی را به سبک خودش از سال ۱۸۷۳ تولید کرد. او فردی آلمانی بود که با مهاجرت به سانفرانسیسکوی آمریکا کارگاه تولیدی خود را به راه انداخت. در این مطلب می‌خواهیم با سیر تحولات برند معروف پوشاک Levi’s آشنا شویم.

سال‌هایی که لیوایز کار خودش را آغاز کرد همان زمانی بود که همه با آمریکا می‌آمدند تا به دنبال طلا بگردند و ثروتمند شوند. شلوارهای جینی که لیوایز تولید می‌کرد بسیار محکم بودند و به این سادگی‌ها پاره نمی‌شدند. معروف بود که این استقامت به خاطر برچ‌های فلزیست که در قسمت جیب‌های آن زده می‌شد و همین استقامت باعث می‌شد جنس خوبی از لباس برای کار سنگین و مداوم باشد. گویی همچون بیل و کلنگ، بخشی از ادوات کار معدنچی‌ها و جویندگان طلا بود.

سال ۱۸۷۳ اولین سال تولید محصولات لیوایز نبود اما سالی بود که شیوه‌ی ساخت به نظمی مشخص رسیده بود و نیز ثبت پتنت هم در همین سال انجام شد. موضوعی که همچنان هم با تاریخ دقیق در برچسب پشت شلوارهای لیوایز نوشته شده است. معروف‌ترین لوگوی این برند هم همین شلواریست که از دو سو با دو اسب کشیده می‌شود باز هم پاره نمی‌شود!تایپوگرافی برند لیوایز در طول سال‌ها بارها عوض شده است اما این دگرگونی باعث سردرگمی نمی‌شد چون برند لیوایز تنها به این لوگوها وابسته نبود. لیوایز به شلوار جین آبی رنگش معروف بود و ماندگاری تولید این محصول، آن را در یادها ماندگار کرد.

حتی پرچ‌های شلوار‌ها و نوشته‌های روی آن و نیز نوع شکلی که با نخ روی جیب عقب شلوارهای آن بود جزو خط مشی برندینگشان محسوب می‌شد.از سال ۲۰۰۳ لوگوهای قرمز رنگ لیوایز اصلاح شد و در تمامی محصولاتشان استفاده شد. در این لوگوها سعی شده همان فونت قدیم در شمایلی جدید ایجاد شود. البته لازم به ذکر است که در این مدت‌ها انواع البسه‌ی جدید به سبد محصولات لیوایز اضافه شده اما ترجیح داده شده که لوگوی واحدی در همگی استفاده شود. برند لیوایز در سال ۱۹۶۸ در آمریکا به ثبت رسیده و در دیگر کشورهایی که تولید یا نماینده دارند نیز به ثبت رسیده است.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن