ثبت برند در ترکیه چگونه است؟

ثبت برند در ترکیه چگونه است؟

ثبت برند در ترکیه چگونه است؟

ثبت برند در ترکیه به چه صورت است و چه مزیت های را به دنبال دارد؟ اهمیت و مقدار هزینه ای که برای این کار انجام می دهید در چه حدی است و سوالاتی از این قبیل امکان دارد ذهن کسی را که در حوزه ی اقتصادی مشغول به فعالیت است را به خود مشغول کند. به هر حال سرمایه گذاری در کشور دیگر دارای مزایا و معایب خاص خود است که در این مقاله ما قصد داریم چگونگی ثبت یک برند در کشور همسایه ترکیه را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت ثبت برند در ترکیه در بین ایرانی ها

یکی از دلایلی که بیشتر سرمایه گذاران ایرانی را نسبت به ثبت برند در ترکیه ترغیب می کند موقعیت فوق العاده جغرافیایی این کشور است. دارا بودن تبادلات فرهنگی و اقتصادی با کشور ایران و نیز نزدیکی بسیار زیاد فرهنگ غنی این دو کشور موجب شده است به عنوان کشور هدف تجاری برای ایرانی ها باشد و بیشتر از سایر کشور های همسایه مورد توجه قرار بگیرد.

متصل کردن بازار های جهانی به یکدیگر که شمال اروپا، آسیا و خاورمیانه هستند از دیگر دلایل علاقمندی ایرانیان به فعالیت های بازرگانی و تجاری در این کشور است. موضوعی دیگر که دارای تاثیر زیادی است بحث گردشگری و اهمیت بسیار زیاد آن برای کشور ترکیه است که همین امر موجبات پیشرفت در صنایع وابسته به آن را نیز مانند پوشاک و صنعت و کشاورزی را فراهم آورده است.

شرایط ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه دارای شرایطی است که در ابتدای امر برندی را که می خواهید به ثبت برسانید را در کشور خود ثبت کرده باشید و پس از آن در کشور ترکیه نیز این مراحل را تکرار نمایید. یکی دیگر از شرایط مورد نیاز به وسیله ی موسسه ثبت اختراع در کشور ترکیه است. اگر به هر دلیل برند خود را در ایران ثبت نکرده باشید می توانید از طریق این موسسه و بدون نیاز به ثبت در ایران برند خود را ثبت و امورات مربوط به آن را از همین راه انجام دهید.

ثبت آنلاین برند در ترکیه

مزایای ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه از مزیت های بسیار زیادی برای افراد برخوردار است که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

رعایت حقوق کپی رایت

یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که در زمینه یک فعالیت تولیدی و یا اقتصادی فعالیت می کنند کپی رایت و آسیب های وارده از این طریق است که باید عنوان نمود کشور ترکیه از این لحاظ دارای قوانین سفت و سختی است و به هیچ عنوان اجازه کپی برداری را به سایرین نمی دهد. این کار موجب می شود که علامت تجاری ثبت شده به عنوان یک برند بین المللی در سیستم مادرید که بیشتر کشور های اروپایی و آسیایی در آن عضو هستند شناخته شود که این موضوع از بسیاری جهات برای تجار یک مزیت فوق العاده محسوب می شود. کشور ترکیه در سلسله اقدامات حمایتی خود از هرگونه سوء استفاده از علامت های تجاری ثبت شده جلوگیری خواهد نمود.

امکان دارد شما یک برندی را ثبت کرده باشید و در آینده سایرین اقدام به ثبت برند مشابه نمایند تا از طریق تشابهات اسمی بتوانند با شما رقابت و حتی مشتریان هدف را نیز فریب دهند که قوانین کشور ترکیه این اجازه را نخواهد داد و پس از بررسی های لازم اگر چنین چیزی در شرف وقوع باشد به طور حتم از آن جلوگیری خواهد نمود.

امکان ثبت در سیستم مادرید

از دیگر مشخصه های ثبت برند در این کشور امکان ثبت در سیستم مادرید است. به این صورت که شما هر محصولی را که تولید می کنید را می توان در سیستم مادرید برای عرضه به بازار های جهانی ثبت نمود.

معاف از مالیات بر درآمد

در برخی از مناطق ترکیه اگر شرکتی بتواند فعالیت مثمرثمر برابر آنچه قانون به آنها اجازه میدهد داشته باشند از مالیات بر درآمد معاف خواهند بود. این مساله برای تجار یک اصل ترغیب کننده است چراکه میزان مالیاتی که برای درآمد باید در این کشور پرداخت شود چیزی در حدود ۲۲ درصد از سود خالص است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در ترکیه

به طور معمول برای ثبت برند در ترکیه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. برای شخصیت های حقیقی اولین مدرک، کپی سند علامت تجاری است که در ایران ثبت نموده اید (البته برای برخی ها که از طریق موسسه ثبت اختراع اقدام می کنند این موضوع صدق نمی کند.) مدرک دومی که مورد نیاز است کپی گذرنامه معتبر به همراه ترجمه آن است.

برای اشخاص حقوقی نیز مدارک زیر مورد نیاز می باشد که باید تهیه شوند.

تصویر گذرنامه مدیرعامل، آگهی تاسیس که در روزنامه به چاپ رسیده است که باید ترجمه ی روزنامه آن هم پیوست گردد، اگر در ایران ثبت برند نموده باشید باید کپی و ترجمه آن را نیز به همراه داشته باشید. آخرین مورد نیاز ترجمه تغییرات انجام شده است که باید ترجمه روزنامه ای که تغییرات را به چاپ رسانده است را نیز به آن اضافه نمود.

هزینه ثبت برند در ترکیه

برای ثبت برند در ترکیه قطعا باید هزینه های آن را نیز مد نظر داشته باشید. اگر قصد ثبت بین المللی آن را دارید باید در ابتدا آن را در ایران ثبت کنید و درخواست خود را به زبان های اسپانیایی و فرانسوی و یا انگلیسی که در یک اظهارنامه تنظیم شده است را به مرکز WIPO سازمان ارسال نمایید.

هزینه هایی که برای این کار در نظر گرفته می شود معمولا بر مبنای فرانک سوئیس محاسبه خواهد شد. برای آنکه بتوانید از حمایت های کشور ترکیه برخوردار شوید باید در اظهارنامه ی خود حتما گزینه تمام کشور ها را انتخاب کنید. پرداخت مبالغ مورد نیاز برای این کار صرفا از طریق ادات متبوع انجام خواهد شد و نباید به هیچ کس در این میان اعتماد کنید چراکه احتمال سوء استفاده وجود دارد.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن