ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی از جمله فعالیت های سودمند در عصر امروزه می باشد که نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب نموده است. به طور کلی موسسات متشکل از حداقل دو شخصیت اعم از حقیقی و یا حقوقی می باشند که به قصد انتفاع و یا غیر از آن به ثبت می رسند.

در ادامه متقاضیان را با ثبت موسسه آموزشی، انواع آن، شرایط و ضوابط ثبت، مدارک، مراحل و موارد اصولی راجع به این نوع از شخصیت های حقوقی آشنا می نماییم.

انتخاب نوع شخصیت بر حسب فعالیت، تعیین حداقل میزان سرمایه، هدف از فعالیت و… از جمله مواردی است که صاحبان کسب و کار را ملزم به اخذ مشاوره تخصصی می نماید. بنابراین می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه عرفان، از طریق شماره مربوطه و یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

برای آنکه مطمئن شوید فعالیت شما نیاز به ثبت موسسه غیر تجاری ندارد، پیش از هر اقدامی مقاله مربوطه رادر وبلاگ موسسه حقوقی عرفان مطالعه فرمایید.

انواع موسسات آموزشی

موسسات آموزشی بر حسب هدف خود از فعالیت، در حالت کلی به دو نوع تقسیم می شوند:

  • گروه اول موسساتی هستند که هدف تأسیس آن ها کسب و سود و درآمد و تقسیم آن میان شرکاء بوده است.
  • گروه دوم از این نوع موسسات، قصد تصدی به انجام امور عام المنفعه دارند و هدف سودآوری نمی باشد.

در این حالت حتی در صورتی که تاسیس این موسسات در کنار هدف اصلی شان، برای شرکاء آن سود به دنبال داشته باشد، باز هم جزو این دسته خواهند بود.

قوانین و شرایط ثبت موسسه آموزشی

ثبت هر یک از انواع موسسات آموزشی دارای ضوابط و شرایط خاصی می باشد که متقاضی ملزم به رعایت آن است اطلاعات ناقص و عدم آگاهی از قوانین ثبتی سبب می شود تا متقاضی زمان و هزینه خود را هدر دهد لذا پیشنهاد می شود تا این امر را به متخصصین حوزه مربوطه بسپارید.

رعایت حداقل ها در امور ثبتی از اهمیت بالایی برخوردار است به عنوان نمونه حداقل سرمایه برای ثبت موسسه یک میلیون ریال می باشد.
همچنین توجه داشته باشید که موسسه آموزشی باید حداقل از دو عضو تشکیل شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه آموزشی

موسسات آموزشی انواع متعددی دارند و ممکن است در برخی موارد نیاز به ارائه مدارک دیگری نیز باشد. این مسئله در نهایت از سوی مرجع مشخص و نقص یابی می گردد.
در این قسمت مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه آموزشی را ذکر می کنیم که عبارت است از:

  • ارائه مدارک هویتی اعضا (شناسنامه و کارت ملی برای شخص حقیقی و روزنامه رسمی تأسیس و تغییرات برای شخص حقوقی، کارت پایان خدمت)
  • تحویل گرفتن فرم مربوطه با توجه به مشخصات متقاضی
  • تحویل تعهدنامه
  • ارائه کپی پروانه تاسیس موسسه
  • ارائه سند یا اجاره‌نامه مکان آموزشی
  • در صورت تاسیس مدرسه‌های غیر دولتی یا هنرستان ارائه کپی مجوز لازم است
  • اخذ مجوز از مراجع ذیربط در صورت لزوم و برحسب نوع و موضوع فعالیت
  • ارائه وکالت نامه وکیل اگر قصد دارید که از وکیل بهره بگیرید
  • دو سری تقاضانامه شرکت
  • دو سری اساسنامه
  • ارائه دو نسخه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره

نکته: لازم به ذکر است مدارک فوق پس از تنظیم و گردآوری باید به امضاء شرکاء برسد.
نکته: در حالتی که هر یک از شرکا، شخصیت حقوقی باشند، می بایست معرفی نامه با درج تاریخ و شماره نامه نیز به مدارک ضمیمه شود.

مجوز موسسه آموزشی

برای ثبت موسسه آموزشی به صورت رسمی و فعالیت قانونی، پیش از هر چیزی ملزم به اخذ مجوز می باشید.
این جواز می تواند از وزارت علوم و یا مراجع دیگری باشد لذا باید بر حسب مورد مجوز مربوطه را ضمیمه به پرونده نموده و به اداره ثبت تسلیم نمایید.

موضوعات و مواردی در خصوص ثبت موسسات آموزشی وجود دارد که قانونگذار با توجه به گستره فعالیتی، هدف از فعالیت و وضعیت مالکیت آن، آنرا طبقه بندی کرده است.

برخی از موسسات آموزشی که نیاز به اخذ مجوز دارند عبارتند از:

  • مشاوره و اعزام دانشجو یا دانش آموز به خارج از کشور
  • تاسیس موسسه مرجع برای ایجاد آموزشکده ها و سایر واحد های آموزشی
  • ارائه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی که بر حسب مورد گستره این فعالیت در عرصه جهانی نیز می باشد.
  • کلیه فعالیت های پژوهشی و تبعه های آن در خصوص اجرا و ارزیابی امور فوق الذکر

قبت نام آنلاین موسسه آموزشی از صفر تا صد راهنمای ثبت شرکت آموزشی

مراحل ثبت موسسه آموزشی

مراحل ثبت موسسات آموزشی در مرجع ثبت به ترتیب ذیل می باشد که عبارتند از:

  1. در ابتدای مراتب باید پیش از هر اقدامی، جواز ها اتخاذ گردیده باشد و پس از آن تمامی مدارک و اسناد مربوطه نیز تنظیم گردد.
    در اینجا پس از مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری باید اقدام به تکمیل اطلاعات نمایید.
  2. مواردی من جمله، نام های پیشنهادی، سرمایه موسسه، سمت اعضاء و اطلاعات شخصیتی هر یک، حق توکیل و … باید به صورت دقیق در سامانه عنوان شود.
  3. در صورتی که شرایط تأیید نام رعایت شده باشد، به ترتیب اولویت پیشنهادی، یکی از نام ها از سوی اداره مورد قبول واقع می شود.
  4. در نهایت پس از تایید نام، باید تمامی اسناد و مدارک مرتبط به موسسه که در فوق ذکر شد را در پوشه مخصوص ثبت موسسات، از طریق پست به اداره ثبت استان مربوطه تسلیم نمایید.
  5. پس از بررسی پرونده از سوی کارشناسان داده آمایی و سایر مسئولین این بخش، در وضعیتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد، تایید می شود.
  6. بعد از پرداخت هزینه های قانونی و هزینه های مربوط به تایید نام، روزنامه رسمی و کثیر الانتشار موسسه در نهایت به ثبت می رسد.
    شخص دارنده حق توکیل و یا وکیل موسسه با حضور در اداره می تواند آگهی مربوطه را تحویل گیرد.

مدت زمان راه اندازی شرکت

چه مدت زمانی برای ثبت موسسه لازم است؟

  • اگر اسامی پیشنهادی را با مشورت مشاور ارسال کنید، ظرف دو روز تایید انجام می‌شود. موسسه حقوقی عرفان با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ویژگی‌ها و هدف‌های شما بهترین نام را انتخاب می‌کند تا روند کار سریع‌تر انجام شود. نام‌های انتخابی باید حداقل دارای سه بخش باشند و ریشه آن‌ها تماما فارسی باشد. بهتر است از اسامی لاتین استفاده نشود.
  • آگهی تاسیس ثبت موسسه آموزشی با پیگیری توسط وکیل در کمتر از دو هفته انجام می‌شود.
  • بعد از پرداخت کردن روزنامه‌های کثیرالانتشار حداقل ۱۵ تا ۲۰ روز بعد روزنامه به محل موسسه ارسال می‌شود.
  • ده روز بعد از ارسال کردن درخواست برای تهیه دفتر شرکت، دفتر پلمپ به موسسه ارسال می‌شود. بهتر است تمامی این مراحل را به یک وکیل متخصص بسپارید تا موسسه شما در کوتاه‌ترین زمان فرایند خود را سپری کند.

هزینه ثبت کردن موسسه آموزشی

برای ثبت موسسه آموزشی باید موراد بسیاری را از جمله موضوع اساسنامه، سرمایه، تعداد شرکا و … را بررسی کرد چرا که برای هر موسسه آموزشی متفاوت است. همچنین هر چه موضع اساسنامه طولانی‌تر باشد با تعداد موسسان بیشتر باشد، هزینه افزایش پیدا می‌کند. از دیگر هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های پرداختی برای روزنامه و … نیز اشاره کرد ولی حداقل مبلغ لازم جهت پرداخت ۶۰۰ هزار تومان می باشد.

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان

ثبت موسسه آموزشی و کلیه شرکت های تجاری در داخل و خارج از کشور در موسسه عرفان توسط وکلا و کارشناسان خبره این حوزه صورت می گیرد. متقاضیان می توانند برای بهره مندی از این خدمات و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با متخصصین موسسه در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن