معافیت سربازی با ثبت اختراع

معافیت سربازی با ثبت اختراع

معافیت سربازی با ثبت اختراع

معافیت سربازی با ثبت اختراع دارای ضوابط مختص به خود می باشد که با تبعیت از این قوانین می توانید از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوید.
در این مطلب قصد داریم در خصوص تسهیلات ثبت اختراع برای دریافت معافیت سربازی، قوانین و ضوابط بنیاد ملی نخبگان، مراحل و کلیه موارد مربوط به آن بپردازیم.
اختراع یک نتیجه فکری بدیع و مبتکرانه است که دارای کاربردی در صنعت و یا فن می باشد که برای بار اول فرآیند یا فرآورده ای را ارائه می دهد.
لازم به ذکر است هر نوع اختراعی که حتی به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد به بهره مندی از تسهیلات بیاد ملی نخبگان و معافیت سربازی ختم نمی شود.
برای اطلاعات دقیق از قوانین به روز کشور در زمینه معافیت از خدمت با ثبت اختراع می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ثبت اختراع موسسه عرفان در تماس باشید. ثبت اختراع حتی در صورتی که شرایط کسر از خدمت را فراهم نکند، می تواند موقعیت های مطلوب شغلی را در آینده برای مخترع و ذی نفعان آن به دنبال داشته باشد.

تسهیلات معافیت سربازی با ثبت اختراع

تسهیلات و شرایط ویژه ای برای مخترعین و نخبگان کشور که مورد تائید مراجع هستند، در نظر گرفته می شود.
همانطور که ذکر شد صرفاً ثبت اختراع به منزله بهره مندی از مزایا و تسهیلات بنیاد نخبگان در زمینه معافیت از خدمت سربازی و یا کسری خدمت نمی باشد.
اختراع مخترعان مشمول خدمت باید از سوی بنیاد ملی نخبگان به مراجع رسمی یعنی ستاد نیرو های مسلح معرفی شده باشد تا پس از آن در این پروسه قرار گیرند. در صورتی که معرفی مذکور در بالا عملی شد و فرد واجد شرایط باشد، بر حسب مورد پس از گذراندن دوره آموزشی، این افراد مدت زمان سربازی خود را در طرح های پژوهشی می گذرانند.
به این معنا که در مقایسه با افراد عادی مشمول خدمت مقدس سربازی، مدت زمان خدمت این دسته از افراد (مخترعین) نصف خواهد بود.
نخبگان و مخترعین می توانند نیمی از دوره خدمت خود را در نهاد های دانش بنیان مورد تایید نیز بگذرانند که این مسئله بر حسب نوع پروژه و اختراع متفاوت می باشد.

قوانین بنیاد ملی نخبگان برای معافیت سربازی

بنیاد ملی نخبگان برای مخترعین و افراد نخبه شرایط و قوانینی را در نظر گفته است تا اشخاص صلاحیت دارد از این مزایا و اللخصوص کسری خدمت بهره مندی شوند.
هر اختراعی موجب کسری خدمت مشمولین نخواهد شد و اختراع باید الزاماً مورد تایید مرجع مربوطه یعنی بنیاد نخبگان باشد.
دوره آموزشی نظام وظیفه الزاماً باید گذرانده شود اما پس از آن، طرح های پژوهشی موجود توسط نیرو های مسلح مورد تایید قرار می گیرد و توسط بنیاد ملی نخبگان اجرا می گردد.

شرایط معافیت سربازی با ثبت اختراع

با ثبت هر اختراعی امکان بهره مندی از تسهیلات ویژه در خصوص خدمت سربازی وجود ندارد بلکه اختراع باید از شرایط مربوط به این حوزه تبعیت کرده باشد.
شرایط بهره مندی از تسهیلات کسری خدمت و معافیت سربازی با اختراع به شرح ذیل می باشد:

  1. اختراع باید توسط بنیاد ملی نخبگان تأیید شده باشد.
  2. الزاماً توسط بنیاد ملی تایید گردد و توسط مرکز مالکیت معنوی نیز باید به ثبت رسمی و قانونی رسیده باشد.
  3. عضویت رسمی در بنیاد نخبگان و مخترعین در محل سکونت
  4. ارائه گواهینامه رسمی ثبت اختراع
  5. اختراع باید توسط مرجع و سازمان هایی که زیر مجموعه آن قرار می گیرد نیز تایید شده باشد.

مخترعین و نخبگان از نظر بنیاد ملی

همانظور که ذکر شد صرف ثبت اختراع به منزله استفاده از تسهیلات مذکور نمی باشد. این مخترعین و نخبگان باید جزو دسته های خاصی باشند تا بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.
مخترعین و نخبگان از نظر بنیاد ملی که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند عبارتند از:

  • افراد دارای رتبه های برتر برخی المپیاد های دانش آموزی و یا دانشجویی
  • متقاضیانی که پیشتر، الواح و جوایز از بنیاد ملی نخبگان اخذ نموده اند.
  • فعالیت های خاص علمی و پژوهشی دانشجویان یا دانش آموزان
  • دارندگان رتبات برتر از بنیاد ملی نخبگان در جشنواره های علمی و فناوری
  • دارندگان رتبه های برتر کنکور در هر مقطع

نکته: رتبه های برتر و لواح های تقدیر از جشنواره های علمی، ادبی، هنری، فناوری و … همگی باید مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان کشور باشد تا به بهره مندی از این مزایا ختم گردد. برای اطلاع از مزایای ثبت اختراع در کنکور به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

مراحل معافیت سربازی با ثبت اختراع

در ابتدا برای ثبت اختراع باید به سامانه رسمی مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید. در صورتی که قوانین و ضوابط معمول در این خصوص رعایت شده باشد به صدور گواهینامه ختم می شود.
متقاضیان می توانند جهت آگاهی از روند کامل ثبت اختراع به مقاله مذکور نیز مراجعه نمایند.
پس از این باید در سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir ثبت نام نمایید که اطاعات شخصی و هویتی فرد نیز کاملاً تکمیل گردد.
مدارک ثبت اختراع من جمله گواهینامه ثبت اختراع صادره از مالکیت معنوی، توصیف نامه، ادعانامه اختراع و در صورت وجود مدارکی مانند جداول یا نقشه که به اختراع مربوط باشد باید تماماً در سامانه بارگذاری شود.
اختراع در این سامانه توسط کارشناسان مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد به همین جهت باید تمامی ضمائم مورد نیاز به درستی در سامانه بارگذاری شده باشد.
متقاضی باید بتواند از طرح عنوان شده دفاع کند و امکان بهره وری و به کار گیری آن در صنعت و یا فن نیز وجود داشته باشد.
در صورتی که شرایط و مفاد مربوطه در اختراع مورد قبول کارشناس قرار گیرد، مراتب اعلام شده و امکان بهره مندی از تسهیلاتی من جمله کسری خدمت سربازی یا معافیت برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

خدمات ثبت اختراع در موسسه عرفان

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص ثبت اختراع، ثبت شرکت دانش بنیان و کلیه امور مربوطه از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان مجرب موسسه تدبیر توسعه عرفان در ارتباط باشند.
موسسه عرفان با حذف واسطه ها و بهره گیری از متخصصین این حوزه توانسته است هزینه این خدمات را کاهش دهد و این امور را در حداقل زمان به انجام رساند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن