وظایفی که وکیل قرارداد بر عهده دارد

وظایفی که وکیل قرارداد بر عهده دارد

وظایفی که وکیل قرارداد بر عهده دارد

عقد قرارداد در شرکت های مختلف مهم ترین اتفاق تجاری است که رخ می دهد. وجود یک وکیل قرارداد می تواند تضمین کننده اشتباه کمتر، سود بیشتر و امنیت بالاتر در زمان کار باشد. وجود چنین شخص متخصصی در کنار شما می تواند مواردی را که ممکن است بعد از بستن قرارداد در آنها اختلافی ایجاد شود، بشناسد و نقاط کور اختلافات را شناسایی کند و برای هر مشکلی راه حل حقوقی و قانونی ارائه دهد.

یادگیری تنظیم قرارداد

اگر شما در شرکت خود مدام در حال بستن قرارداد هستید، شاید بهتر باشد خودتان هم به عنوان مدیر شرکت تنظیم قرارداد را به طور تخصصی یاد بگیرد. یادگیری نکات مهم و کاربردی که به طور معمول منجر به اختلافات و طرح دعاوی می شود می تواند از هزینه های اضافه شما کم کند. زیرا داشتن وکیل به این معنا نیست که شما از دانستن اطلاعات کلی و ضروری شانه خالی کنید. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و در صورت داشتن معلومات کافی در این زمینه به آسانی با وکیل و مشاور‌تان تفهیم و تفاهم خواهید کرد. همچنین، با ارزیابی امور حقوقی و فنی بهترین نتیجه را از گفتگوهای خود خواهید گرفت و قرارداد خود را به بهترین شکل تنظیم خواهید کرد.

این که تمام مراحل را به طور کامل به وکیل قرارداد بسپارید، بدون این که خودتان متوجه شوید چه اتفاقی در جریان است، یک خطای فاحش مدیریتی است. ممکن است ناآشنا بودن با مسائل قانونی به ضررهای جبران ناپذیری منجر شود. این اتفاقات برای شرکت های تازه تأسیس و مدیران جوان بیش از مدیران با سابقه می افتد که با اصول امضای قرارداد و تنظیم آن آشنایی بیشتری دارند.

مزایای وجود یک وکیل قرارداد در کنار شما

مهم‌ترین مزیت وجود یک فرد دارای اطلاعات حقوقی مانند وکیل در زمان تنظیم قرارداد این است که از دعاوی و ایجاد اختلاف مابین طرفین جلوگیری کند. اقدامات و مطالعات وکیل می تواند موجب کاهش ریسک و پایین آوردن هزینه ها و خسارت های احتمالی شرکت شود.

وکیل قرارداد می تواند بهره وری شرکت را بالا ببرد و در ضمن، حضور او منجر به ایفای تعهدات خواهد شد. اگر طرف مقابل بخواهد تخلفی را مرتکب شود و قانونی را نقض کند، وجود وکیل مانع از این کار خواهد شد. او می تواند کاری کند که شما در مسیر پیش‌برد قرارداد کاملاً از نظر حقوقی احساس امنیت داشته باشید.

وکیل پایه یک

وکیل قرارداد برای حل اختلافات در دادگستری

شرکت ها بعد از عقد قرارداد ممکن است دچار مشکلاتی در اجرای آن شوند و حتی در مواقعی کار به دادگستری کشیده می شود. یک وکیل قرارداد می تواند شما را از گرفتار شدن در این مسائل نجات دهد. حتی بعد از ایجاد اختلاف و مراجعه به دادگستری نیز هم برای طرح دعوا و هم دفاع از دعوا کمک چنین شخصی راه‌گشا خواهد بود.

قراردادهایی که منجر به اختلافات می شوند، می توانند سرنوشت پرونده های کیفری را در بحث تفسیر قرارداد و فسخ قرارداد تغییر دهند و ممکن است موجب مجرم شدن و یا برائت یک طرف آن شوند.

در صورتی که تنظیم قرارداد شما را یک وکیل انجام داده است، بهتر است در صورت بروز مشکل حل اختلاف نیز بر عهده او گذاشته شود. تعهدات قرارداد، خسارت های قرارداد و فسخ قرارداد مواردی هستند که دعاوی بر سر آنها انجام می شود و برای حل هر کدام از آنها به فردی نیاز است که در این زمینه تخصص لازم و کافی را داشته باشد.

وکیل قرارداد بیشترین اطلاع را از مذاکرات، تعهدات طرفین و هدف آنها دارد و قادر است بهترین تفسیر را از قرارداد ارائه دهد. مراجعه به یک داور خصوصی در حل اختلافات، اقدامی عاقلانه تر، مقرون به صرفه تر، سریع‌تر و مؤثر‌تر از ارجاع اختلاف به نهادهای داوری است.

وکیل قرارداد و مشاوره حقوقی

جلسه مشاوره با وکیل قرارداد پیش از هر اقدامی می تواند شما را با قوانین و چالش های حقوقی شغل و تجارتتان آشنا کند. مشاوره می تواند شما را از مخاطرات حقوقی بسیاری رها کند. به علاوه، یک فرد متخصص و آگاه از امور حقوقی شما را از تبعات قانونی تمام اقدامات آگاه خواهد کرد و اطلاعات لازم را به شما خواهد داد.

همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، این امر در گرفتن مشاوره حقوقی نیز صادق است. هزینه ای که برای مشاوره پرداخت می شود بسیار کمتر از هزینه ای است که برای وکالت و داوری باید در نظر گرفته شود. با یک جلسه مشاوره می توانید از هزینه های احتمالی بکاهید.

وکیل قرارداد و شراکت

شراکت از جمله مسائلی است که صاحبان شرکت ها به طور معمول در آن دچار مشکل می شوند. یک وکیل قرارداد برای عقد یک قرارداد محکم حقوقی لازم است. برای عقد چنین قراردادی فقط مشاوره گرفتن کفایت نمی کند و نیاز است که یک وکیل بر تمام امور نظارت داشته باشد تا از ایجاد اختلاف بین شرکا جلوگیری کند. 

در صورتی که اختلافات مابین شرکا به دادگستری ارجاع داده شود و شما قصد ندارید برای خود وکیل بگیرید، اما تنظیم دادخواست، لایحه شکواییه و لایحه دفاعیه کار وکیل قرارداد است و باید از چنین فردی کمک بخواهید. این کار نباید خودسرانه و توسط افراد غیر متخصص انجام شود. این کار احتمال باختن در دعوای مطرح شده را بالا می برید. در دعواهای پیچیده وجود یک وکیل ضروری است. 

اصول لازم برای تنظیم قرارداد

وکیل قرارداد برای تنظیم یک قرارداد باید عناوینی را در آن ذکر کند که بسته به نوع قرارداد متفاوت هستند و عبارت اند از: طرفین قرارداد، موضوع قرارداد، محل قرارداد، مدت قرارداد، تعهدات طرفین، خسارت های قراردادی و داوری. نداشتن تجربه و دانش کافی در عقد قرارداد در مواردی ممکن است به تبعات کیفری و سوء پیشینه نیز منجر شود. در صورت دقت نکردن به تعهدات طرفین قرارداد، وجه التزام عدم انجام تعهدات آنها و حق ابطال قرارداد و شرایط آن ممکن است طرفین را با مشکل مواجه کنند. 

وکیل قرارداد می تواند همه خواسته های شما را در قالب یک قرارداد قانونی بیاورد و تمام تضامین لازم را در این خصوص اعمال کند. به این ترتیب است که هر نوع دعاوی نسبت به این قرارداد مطرح شود، خود وکیل موظف است از آن دفاع کند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن