پیدا کردن وکیل خوب در تهران

پیدا کردن وکیل خوب در تهران

پیدا کردن وکیل خوب در تهران

اینکه انسان هیچ وقت به کمترین‌ها راضی نیست و همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین هاست موضوعی است که نه تنها در امور روزانه و مادی بسیار می بنیم بلکه در کمک گرفتن و مشورت کردن نیز بهترین ها اولین اولویت برای انتخاب هستند. انتخاب وکیل خوب در تهران مثل انتخاب یک پزشک خوب در این شهر بزرگ می تواند پر چالش باشد.

مطمئنا شما هیچ وقت در هنگام مواجه شدن با یک بیماری به هر پزشکی اعتماد نمی‌کنید. بلکه شروع به پرس و جو کردن و تحقیق کردن درباره پزشکان شهر می‌کنید تا قابل اطمینان ترین را انتخاب کنید.

انتخاب وکیل در تهران نیز به همین اندازه اهمیت دارد. در سال‌های اخیر افراد سودجوی زیادی تلاش کردند با ساخت  مجوز وکالت از اعتماد افراد سوء استفاده کنند و با دریافت پول های بسیار زیاد مشکلات آن‌ها را دو برابر کنند. به همین دلایل است که انتخاب یک وکیل خوب کار آسانی نیست و نیاز به تحقیق دارد.

معرفی وکیل خوب در تهران

موسسه حقوقی عرفان با سال‌ها تجربه در همه امور حقوقی و به کارگیری بهترین وکلای رسمی و پایه یک دادگستری به شما کمک می‌کند تا علاوه بر انتخاب یک وکیل خوب از این مجموعه، پرونده خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانید.

علاوه بر این حتی می توانید از جلسات مشاوره حقوقی این موسسه در زمینه‌ خدمات ثبتی و حقوقی از جمله طلاق، ثبت شرکت، ثبت برند بین المللی، ثبت مادرید، ثبت اختراع و ثبت طرح صنعتی و افزایش سرمایه شرکت سهامی و … استفاده کنید. 

دکتر عرفان اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری ثبت شد و با به کارگیری وکلای متخصص و جوان در سال ۱۳۹۵ با تاسیس موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان شکل رسمی‌تری به خود گرفت. دکتر عرفان اسماعیلی خدمات حقوقی و ثبتی خود را در داخل و خارج کشور به متقاضیان ارائه می‌دهد.

ویژگی های وکیل خوب در تهران

ابتدا باید ویژگی های یک وکیل خوب را بدانیم تا بتوانیم با بررسی و مقایسه او را انتخاب کنیم. 

  • رازدار بودن مهم‌ترین صفت یک وکیل خوب

حفظ راز و اسرار موکل مهم‌ترین صفت یک وکیل خوب در تهران است. یک وکیل خوب وظیفه دارد تمامی اسرار موکل را نزد خود حتی تا پایان قرارداد وکالت حفظ کند. حفظ پرونده‌ها و اطلاعات محرمانه همه از مهم‌ترین مواردی است که یک وکیل در تهران باید به آن‌ها آگاهی داشته باشد.

  البته در برخی از موارد افشا این اطلاعات توسط وکیل موجه است. که شامل افشا سر در ادای شهادت، افشا با اجازه موکل و افشا کردن به حکم دادگاه صالح.

موسسه حقوقی عرفان از بهترین وکلای این شهر تشکیل شده است و به شما این اطمینان را می‌دهد که کلیه اطلاعات پرونده حتی تا بعد از پایان وکالت به صورت یک راز باقی می‌ماند.

  • پیگیر بودن

پیگیری پرونده به بهترین از دیگر صفات و وظایف یک وکیل خوب در تهران است. یک وکیل خوب باید تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن پرونده با بهترین نتیجه انجام دهد.

در صورتی که اطلاعات کاملی از پرونده در اختیار وکیل قرار گرفته نمی‌شود بهتر است  از قبول آن پرونده خودداری کنند.

  • تجربه های موفق

تجربه موفق در پروژه های پیشن می تواند نشان دهنده صلاحیت یک وکیل باشد. پیش از عقد قرارداد می بایست در خصوص پروژه های پیشین وکیل مورد نظر تحقیق کنید.

  • تخصص

در نظر داشته باشید شاید یک وکیل برای امور حقوقی بسیار با تجربه و موفق باشد. در شرایطی که به دنبال یک وکیل خوب برای خدمات ثبتی هستید نمی توانید به چنین شخصی اعتماد کنید. زیرا در زمینه پرونده شما تجربه و تخصص کافی را ندارد.

  • حضور مستمر در جلسات دادگاه

 وکیل باید در تمام جلسات دادگاه حاضر شود مگر اینکه عذر موجهی برای غیبت خود داشته باشد. در صورتی که غیبت رخ داد وکیل باید به صورت کتبی طبق ماده ۲۷ قانون وکالت غیبت خود را به اطلاع دادگاه برساند.

وکلای درجه یک تهران

نحوه شناسایی وکیل خوب

  • در مرحله اول سعی کنید تحقیقات زیادی را انجام دهید. همانطور که برای جراحی بینی تحقیق زیادی می‌کنید برای پیدا کردن وکیل خوب در تهران نیز این کار را انجام دهید. توانایی‌های علمی، تجربه، میزان حق الوکاله و حسن اخلاق می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب وکیل خوب داشته باشد.
  • تبلیغات ملاک انتخاب و گزینش بهترین وکیل نیست. برای اطلاع پیدا کردن از تجربه وکیل بهتر است از کانون وکلا اطلاعاتی را درباره سابقه وکیل پیدا کنید.
  • معیارهای جنسی و سن نمی‌تواند ملاک‌های اصلی برای پیدا کردن وکیل خوب باشند. شاید بگویید تجربه یک فرد میانسال از یک وکیل تازه‌کار بیشتر است اما این گونه نیست، بلکه جدا از تجربه توانایی شخص در حل پرونده نیز اهمیت دارد.
  • لازم است بدانید اگر با عنوان مشاور حقوقی در کنار اسم وکیل برخورد کردید، این شخص علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی برای رسیدن به این جایگاه مراحل دشواری را برای گرفتن پروانه تایید از کانون وکلا گذرانده است.

وکالت به چه معنا است؟

قبل از اینکه به موضوع پیدا کردن یک وکیل خوب در تهران بپردازیم، بهتر است در ابتدا با معنای وکالت دادن بیشتر آشنا شویم. اگر بخواهیم از نظر لغوی این کلمه را بررسی کنیم به معنای واگذار کردن کاری به کسی می‌رسیم اما از نظر حقوقی وکالت به معنای یک عقد است که به واسطه آن شخصی نماینده یا وکیل می‌شود تا کارهای او را انجام دهد. اما تعریف وکالت بر اساس قانون مدنی به معنای عقدی است که یکی از طرفین طرف دیگر را برای امری جایگزین خود می‌کند و با انجام عقد وکالت هر دو طرفین یعنی وکیل و موکل در برابر یک‌دیگر حقوق و مسئولیتی دارند که باید انجام دهند.

پیدا کردن وکیل خوب می‌تواند تاثیر زیادی در روند انجام پرونده و نتیجه آن دارد. به همین دلیل است که ساکنان تهران همواره به دنبال پیدا کردن وکیل خود در این شهر هستند.

وظایف یک وکیل خوب

علاوه بر ویژگی ها وظایف نیز معیار خوبی برای پیدا کردن وکیل خوب در تهران است. این وظایف شامل موارد زیر است:

  • صادق بودن درستکار بودن
  • رعایت کردن مصاحت موکل
  • رعایت کردن اختیارات و حدود در وکالت
  • امانت‌دار بودن نسبت به موکل
  • حافظ اسرار بودن
  • تشویق کردن به سازش

بهترین وکلای تهران

موسسه حقوقی عرفان با بهترین وکلا

همانطور که گفتیم پیدا کردن یک وکیل خوب در تهران کار دشواری است و نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد. اما در این میان موسسه های حقوقی بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

موسسه حقوقی عرفان یکی از بهترین موسسه های حقوقی در تهران است. این مجموعه حقوقی با همکاری بهترین وکیل های رسمی و پایه یک دادگستری فعالیت خود را شروع کرده است و به شما در انتخاب یک وکیل خوب کمک می‌کند. با موسسه حقوقی عرفان نگران پیدا کردن وکیل در تهران نباشید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن
نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن