توقیف علامت تقلبی

توقیف علامت تقلبی

توقیف علامت تقلبی

توقیف علامت تقلبی به صورت فوری در دادسرای تخصصی علائم تجاری با طرح دعوای سوء استفاده از علامت امکان پذیر است که به دلیل پیچیدگی باید توسط متخصص این حوزه صورت گیرد.

رویه کلی طرح اینگونه از دعاوی به این صورت است که باید ضمن تقاضای توقیف، نشانی اقامتگاه شخص متقلب که اقدام به عرضه کالا یا خدمت تحت عنوان علامت مربوطه نموده را نیز عنوان نمایید.

در نهایت با رجوع به شعبه ای که دعوی در آن رسیدگی می شود، با اقدام به موقع در صورت لزوم دادگاه ذی صلاح دستور موقت توقیف علامت برای آن دسته از کالا یا خدمت را صادر می کند.

توقیف کالاهای حاوی علامت تقلبی

توقیف علامت تقلبی

ممکن است فردی عامداً یا بدون سوء قصد، کالایی را تحت عنوان یک علامت به کار گیرد که به دلیل شباهت بسیار سبب گمراهی مشتریان آن کالا یا خدمت خاص شود.
که در این صورت باید به وسیله متخصص این حوزه در موعد مشخص اقدام مقتضی صورت گیرد تا از زیان های احتمالی جلوگیری شود.

همچنین است که برخی اشخاص کالایی را با علامتی تقلبی تولید یا عرضه می کنند که در این حالت شخص ذی صلاح باید طرح دعوا در مرجع قضایی صلاحیت دار کند.
در این حالت شخص مالک علامت تجاری ای که مورد سوء استفاده قرار گرفته است می تواند با احراز شرایطی، از دادگاه درخواست توقیف علامت تقلبی را به صورت فوری داشته باشد.

در این صورت مالک علامت تجاری ثبت شده باید اقامتگاهی که طرف دعوی اقدام به توزیع آن کالا تحت عنوان آن علامت نموده را نیز عنوان نماید.
دادگاه بر حسب مورد کارشناسی را مشخص می کند تا با شخص مالک علامت، در آن جا حضور بهم رسانند تا شرایط احراز شود و روند درخواست توقیف فوری تکمیل گردد.

به جهت آگاهی بیشتر در این خصوص به مقاله توقیف کالاهای دارای علامت تقلبی مراجعه نمایید یا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان در تماس باشید.

وکیل در دعاوی مالکیت فکری

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متخصص، خدمات حقوقی و ثبتی را در عرصه داخل و خارج از کشور به متقاضیان ارائه می کند.
همچنین است که تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

لازم به توجه است که توقیف علامت تقلبی به دلیل تخصصی بودن و پیچیدگی هر یک از این دعاوی برحسب مورد، باید صرفاً توسط وکیل خبره این حوزه صورت گیرد.
متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن
ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن