ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان به این معناست که متقاضی صرفاً قصد بهره گیری از خدمات موسسات حقوقی یا ثبتی را نداشته باشد چراکه ثبت شرکت در سامانه هزینه های اداری، روزنامه و... را در هر صورت خواهد داشت.

متقاضی ثبت شرکت پیش از هر چیزی باید اطلاعات دقیقی از قانون تجارت و آئین نامه های مربوطه به اشخاص حقوقی داشته باشد تا بتواند متناسب ترین انتخاب با گستره فعالیتی اش را داشته باشد.

به زبانی دیگر باید در نظر داشت که صرف ثبت شرکت اهمیت ندارد بلکه تناسب محدوده فعالیتی، انتخاب بهترین نوع شرکت و مواردی از این قبیل است که حائز اهمیت می باشد.
به عنوان نمونه ممکن است متقاضی بدون آگاهی از کلماتی در موضوع فعالیت شرکت که ماده 2 اساسنامه است، انتخاب کرده باشد که وی را ملزم به اخذ مجوز نماید.

این در حالی است که یک مشاوره تخصصی می توانست وی را از صرف زمان، هزینه اضافی و ضرر رساندن در آینده شغلی در امان نگاه دارد.
از این رو پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی از سوی کارشناس آن حوزه مشاوره دریافت نمایید تا در بلند مدت نیاز به پرداخت هزینه های اضافی نداشته باشید.

ثبت شرکت در تهران

در گذشته متقاضیان باید در صف های طولانی مراجع ثبتی استان ها به صورت دستی و فیزیکی اقدام به ثبت شرکت می کردند.
این در حالی است که امروزه کلیه پروسه خدمات ثبتی خصوصاً ثبت شرکت صرفاً از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دنبال می شود.

به این معنا که ثبت شرکت در تهران یا در دیگر شهر ها و استان ها با یکدیگر مگر در تسلیم برخی مدارک خاص، فرقی ندارند و کلیه متقاضیان یک روند واحد را طی می نمایند.
از تفاوت های بارز در مراجع ثبتی است که هر شخص متناسب با موقعیت مکانی اش برای دریافت آگهی و تسلیم مدارک باید به استان مربوطه رجوع کند.

اداره ثبت شرکت ها در تهران

همانطور که ذکر شد روند ثبت شرکت در تمامی استان ها از طریق سامانه مربوطه دنبال می شود و مراجعه حضوری تاثیری در انجام کار نخواهد داشت.
همچنین است که باید در نظر داشت حتی برای تسلیم مدارک و مستندات پس از اخذ رسید پذیرش از سامانه باید از طریق اداره پست در بسته های مخصوص ثبتی اقدام نمود.

نشانی: تهران، خیابان میرداماد تقاطع مدرس، پلاک 275، اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

تلفن: 19-22268917-021

کدپستی: 1918913336

مراحل ثبت شرکت رایگان

مراحل ثبت شرکت رایگان

همانطور که عنوان شد اگر متقاضی بخواهد شخصاً اقدام به ثبت شرکت رایگان نماید صرفاً هزینه خدمات موسسات را پرداخت نخواهد کرد.
یعنی خود ثبت شرکت هزینه های اداری و قانونی و هزینه هایی مانند روزنامه رسمی و کثیر الانتشار دارد که بر حسب مورد و با توجه به شرایطی من جمله تعداد خطوط موضوع شرکت و... متفاوت می باشد.

در وهله اول پیش از مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها باید تمامی اعضاء و سهامداران شرکت در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند.
بعد از آن با ورود به بخش تاسیس شخصیت حقوقی و انتخاب نوع شخصیت باید بر روی گام بعدی کلیک نمایید.

به ترتیب باید اطلاعات اعضاء و سهامداران، میزان سرمایه و سهم هر یک از اعضاء، سمت هریک و مدت آن، 5 نام پیشنهادی و سایر اطلاعات درخواستی را در سامانه تکمیل کرد.
در نهایت باید اوراق پیشنهادی اساسنامه و اظهارنامه یا تقاضانامه را بر حسب مورد متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم کرده و رسید پذیرش را پرینت گرفت.

پس از تایید نام و تسلیم مدارک به اداره ثبت استان در صورتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد، مورد تایید قرار می گیرد و آگهی صادر می گردد.

استعلام سامانه ثبت شرکتها

استعلام سامانه ثبت شرکتها

پس از ثبت شرکت و پرداخت هزینه های قانونی و روزنامه هر شخص می تواند با استفاده از نام شرکت یا شناسه ملی و شماره ثبت آن اقدام به استعلام شرکت نماید.
استعلام ثبت شرکت از طریق دو سامانه انجام می پذیرد که به ترتیب سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و دیگری سامانه شناسه ملی می باشد.

پس از مراجعه به بخش جستجو در سامانه روزنامه رسمی با وارد نمودن نام شرکت یا شناسه ملی و یا شماره ثبت شرکت می توانید استعلام بگیرید.
در این سامانه اطلاعات دقیقی از آگهی تأسیس و تمامی تغییرات صورت گرفته بر شخصیت حقوقی وجود دارد.

سامانه شناسه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز بی کاربرد نیست و با وارد نمودن اطلاعات فوق الذکر، درست مانند سامانه روزنامه رسمی اطلاعات اجمالی و کلی از شرکت در دسترس قرار می دهد.
تفاوت حائز اهمیت این دو سامانه در آن است که در سامانه شناسه ملی می توان از وضعیت شرکت که اعم از فعال، در حالت تعلیق و... است، مطلع شد.

ثبت شرکت در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متعدد، کلیه خدمات حقوقی و ثبتی را در حداقل زمان صورت می دهد.
همین تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن
ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن