ثبت لوگو رایگان

ثبت لوگو رایگان

ثبت لوگو رایگان

ثبت لوگو رایگان صرفاً یک عنوان تبلیغاتی است که بسیاری از موسسات خدماتی برای جذب مخاطب از آن استفاده می کنند.
برای ثبت علائم تجاری در هر صورت هزینه هایی اداری در اداره مالکیت معنوی وجود دارد که من جمله آن هزینه اظهارنامه، روزنامه اول، حق الثبت و... می باشد.

ثبت لوگو یا علائم تجاری، طرح صنعتی و اختراع از خدماتی است که زیر مجموعه مالکیت معنوی می باشد و این خدمات را موسسات و برخی دفاتر وکالت ارائه می دهند.
به دلیل تخصصی بودن، تنوع و پیچیدگی ثبت علائم تجاری یا لوگو باید پیش از هر چیز با آئین نامه ها و قوانین ثبتی مربوطه به اندازه کافی آشنایی داشته باشید.

برای ثبت لوگو رایگان باید خود شخص به جای دریافت این خدمت از موسسات، امر مقتضی را در سامانه مالکیت معنوی ثبت نماید.
چنانچه در این مقاله قصد داریم در خصوص نحوه ثبت لوگو رایگان، سامانه، استعلام و کلیه موارد مربوط به آن شرح دهیم.

سامانه ثبت لوگو

سامانه ثبت لوگو-موسسه حقوقی عرفان

کلیه خدمات فوق الذکر را باید از اداره مالکیت معنوی دریافت نمود اما لازم به توجه است که این خدمات رایگان نیستند و اداره یک سری هزینه ها برای رسیدگی به این امور در نظر گرفته است.

این خدمات بر خلاف قبل تر که باید در صف های طولانی اداره به صورت حضوری منتظر می ماندیم، امروزه از طریق سامانه رسمی به نشانی iripo.ssaa.ir دنبال می شود.
به صورتی که کلیه خدمات از ثبت تا پرداخت هزینه های قانونی و صدور آگهی را می توان از طریق این سامانه دریافت نمود.

به عبارتی دیگر امروزه برای بهره مندی از این خدمت اداره مالکیت معنوی یا باید آشنایی کافی با آئین نامه ها و قوانین ثبت علائم داشته باشید و یا این خدمت را از طریق موسسات دریافت نمایید.

ثبت لوگو تجاری

45 طبقه اعم از کالا ها و خدمات برای علائم تجاری و لوگو در نظر گرفته شده است که هر شخص بر حسب مورد با توجه به گستره فعالیتی و مجوز باید اقدام به ثبت علامت نماید.
به عبارتی دیگر برای داشتن یک فعالیت تجاری هدفمند و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو تجاری مدنظرتان نمایید.
بدین ترتیب فعالین اقتصادی و صاحبین کسب و کار می توانند به راحتی در بازار های رقابتی سالم فعالیت داشته باشند.

هزینه ثبت لوگو

هزینه ثبت اظهارنامه اولین هزینه پیش رو است که با توجه به وضعیت متفاوت می باشد و میزان یکسانی ندارد اما در حالت کلی مبلغ 20 تومان برای هر یک طبقه و طبقات اضافه هرکدام 2 تومان است.
مبلغ فوق الذکر برای اشخاص حقیقی است و این هزینه برای اشخاص حقوقی دو برابر است.

هزینه روزنامه اول یا آگهی تقاضا، حق الثبت و روزنامه دوم نیز هست که بر حسب مورد متفاوت است اما در حالت کلی این هزینه برای اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی می باشد.

با موارد فوق الذکر ثبت لوگو رایگان وجود ندارد و هزینه های بالا فقط برخی از هزینه ها بود کهدر هر صورت باید به اداره مالکیت معنوی پرداخت گردد.

در مجموع هزینه ثبت برند یا لوگو را می توان از 8 تا 20 میلیون تومان بر حسب مورد در نظر گرفت که این امر به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه عرفان ارائه می شود.
همچنین است که مدت زمان احتمالی برای ثبت برند و صدور آگهی از 2 الی 4 ماه کاری متفاوت می باشد.

سایت استعلام ثبت برند و لوگو

سایت استعلام ثبت برند و لوگو-موسسه حقوقی عرفان

پیش از ثبت علامت تجاری یا لوگو و صرف هزینه برای ثبت اظهارنامه و به دنبال آن رسیدگی اولیه کارشناسان اداره به پرونده، باید اقدام به استعلام لوگو یا برند مدنظر نمایید.

استعلام پیش از ثبت برند یا لوگو یک امر ضروری است چراکه یکی از مهمترین شاخصه های ثبت علائم تجاری تکراری نبودن آنها می باشد.
همچنین است که یک برند یا لوگو باید دسته ای از کالا ها و یا خدمات را از سایر رقبا متمایز سازد و این امر صرفاً در حالتی امکان پذیر است که علامت مقتضی تکراری نباشد.

برای درک بهتر این مسئله به مثال ذیل توجه نمایید؛ یک برند در طبقه 15 برای آلات موسیقی به ثبت رسیده است، با استعلام پیش از ثبت می توان متوجه شد که علامت مورد تقاضا در صورتی که در همین طبقه باشد نباید مشابه علامت ثبت شده باشد.

در صورتی که عین علامت ثبت شده باشد و یا شباهت علامت ثبت شده با علامت مورد نظرتان به اندازه ای باشد که بازار تقاضا را به گمراهی بکشاند، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت.
این در حالی است که همان علامت را می توان در طبقه ای دیگر، درصورتی که به ثبت نرسیده باشد، ثبت نمود.

ثبت علامت تجاری در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متعدد، کلیه خدمات حقوقی و ثبتی را در حداقل زمان صورت می دهد.
همین تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن
ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن