راهنمای ثبت لوگو

راهنمای ثبت لوگو

راهنمای ثبت لوگو

ثبت لوگو یا علامت تجاری برای جذب بازار تقاضا در دنیای امروزه یک اقدام ضروری است که روند یکسانی دارد اما بر حسب مورد می تواند تفاوت هایی داشته باشد.

لوگو یا علائم تجاری را می توان برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی(شرکتها) ثبت نمود و در صورتی که شخصیت حقیقی باشد باید دو کارتابل در سامانه ایجاد و ثبت نام گردد.
به عبارتی دیگر یک شخص حقیقی نماینده شخصیت حقوقی قرار می گیرد و اطلاعات هر یک باید به صورت مجزا در سامانه عنوان شود.

لازم به ذکر است در این پروسه باید با آئین نامه ها و قوانین مربوط به ثبت علائم تجاری در مالکیت فکری آشنایی کافی داشته باشید و مجوز های لازم را بارگذاری و به مرجع تسلیم نمایید.

برخی از مهم ترین این موارد تکراری نبودن، عدم شباهت علامت یا لوگو با سایر علائم ثبت شده می باشد.میزان شباهت یک علامت با علائم ثبت شده نباید به صورتی باشد که سایر مشتریان کالا ها و خدمات را گمراه کند.

عدم تناسب با موازین اسلامی، نظم عمومی و اخلاق حسنه، استفاده از علائم سازمان ها و نهاد های بدون اتخاذ مجوز از نهاد ذی صلاح از موارد رد اظهارنامه علامت می باشد.

نحوه ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو

همانگونه که به صورت جامع و کلی در بخش فوق عنوان گردید، روند ثبت علائم تجاری در حالت کلی یکسان است اما می تواند تفاوت هایی داشته باشد که به آن می پردازیم.
در وهله اول باید متناسب با قواعد ثبت لوگو یا علامت تجاری، نام یا علامت مورد نظر را به گونه ای انتخاب نمایید که با آئین نامه های طرح شده مغایرت نداشته باشد.

لازم به توجه است که علامت مورد نظر می تواند تلفیقی از کلمات و لوگو باشد یا می تواند به تنهایی یک لوگو یا کلمه به کار رود.
همانطور که ذکر شد علائم یا نام های انتخابی نباید تکراری باشد پس باید پیش از هر اقدامی از سامانه مربوطه اقدام به استعلام علامت مقتضی نمایید.

پس از انتخاب نام و استعلام باید در سامانه مالیکت معنوی ثبت نام نموده تا در نهایت کاربری و گذرواژه برای متقاضی ارسال شود.
در وهله بعدی باید اطلاعات دقیق علامت یا لوگو مربوطه اعم از طبقات کالا و یا خدمات مورد نظر، تصویر علامت، مجوز ها و... را در سامانه بارگذاری نمایید.

بعد از ثبت اظهارنامه و قبولی اولیه از سوی کارشناس نوبت به پرداخت روزنامه اول، حق الثبت و روزنامه دوم می رسد و در نهایت سند تصدیق صادر می شود.

استعلام ثبت لوگو

بدین صورت از صرف هزینه اضافی و اتلاف زمان خود جلوگیری خواهید کرد البته باید بدانیم که استعلام پیش از ثبت، صددرصدی نیست.
چراکه ممکن است بسیاری از علائم تاریخ اظهارنامه شان پیش از اظهارنامه درخواستی شما به اداره مالکیت معنوی باشد.

در این صورت حق تقدم با شخصی است که تاریخ اظهارنامه اش زودتر باشد.
دعاوی حق تقدم انواع و اقسام متعددی دارد و صرف تاریخ اظهارنامه زودتر باعث این نمی شود که آن شخص بتواند اقدام به ثبت لوگو مربوطه نماید.
چنانچه برای رسیدگی به دعاوی حق تقدم پیشنهاد می شود از متخصصین این حوزه مشاوره دریافت نمایید.

تنها سامانه رسمی برای استعلام ثبت علائم تجاری به نشانی ipm.ssaa.ir/Search-Trademark می باشد.
قبل از استعلام در نظر داشته باشید که علائم ثبت شده را باید در طبقه کالا و یا خدمتی که مدنظر دارید جستجو کنید.

لذا برای استعلام در ابتدا عنوان علامت را در فیلد مربوطه وارد نموده و سپس مبنای تطابق را می توانید به یکی از سه حالت ذیل عنوان نمایید:

  • عنوان علامت عینا برابر با عنوان مقتضی باشد.
  • یکی از کلمات عنوان علامت عینا برابر با عنوان مقتضی باشد.
  • در عنوان علامت، مشابه عبارت وارد شده وجود داشته باشد.

پیشنهاد می شود که در هر سه حالت اقدام به استعلام علامت تجاری مورد نظر نمایید.
متقاضیانی که قصد ثبت یک لوگو به تنهایی داشته باشد نیز می توانند در یک فیلد مجزا تصویر لوگو را وارد نمایند تا علائم پیشنهادی نشان داده شود.

سامانه اداره ثبت لوگو (مالکیت معنوی)

shdj efj g,',-l,ssi pr,rd uvthk

بر خلاف گذشته امروزه باید کلیه خدمات مربوط به اداره مالکیت معنوی را از طریق درگاه اینترنتی آن دنبال نمود.
این اقدام در راستای بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات می باشد چنانچه مراجعه حضوری تاثیری در تسریع انجام امور مقتضی نخواهد داشت.
سامانه مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir می باشد و با مراجعه به بخش میز خدمات الکترونیک می توان درخواست مربوطه مبنی بر ثبت علامت، اختراع و طرح صنعتی را عنوان نمود.

ثبت لوگو در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متعدد، کلیه خدمات حقوقی و ثبتی را در حداقل زمان صورت می دهد.
همین تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن
ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن