ریز هزینه ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت.

از همین رو در این مطلب در خصوص ریز هزینه ثبت شرکت من جمله هزینه روزنامه ها و مواردی که با اعمال آن می توان هزینه شرکت را کاهش داد بررسی کنیم.

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه های ثبت شخصیت حقوقی محدود به ثبت نیست و یک سری اقدامات لازم و واجب بعد از ثبت وجود دارد.
خدماتی من جمله اخذ کد اقتصادی و اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری نیز برای ثبت یک کسب و کار رسمی و قانونی باید از متخصص دریافت شود تا فعالیت استمرار پیدا کند.

پس باید در نظر گرفت که ریز هزینه ثبت شرکت در 2 بخش قبل و بعد از ثبت شرکت تقسیم بندی می شود و با توجه به شرایط متفاوت است.

ریز هزینه ثبت شرکت به روزرسانی 1403

همانطور که گفته شد هیچ گاه هزینه یکسانی برای شرکت های تجاری عنوان نمی شود بلکه موارد متعددی من جمله نوع شرکت، میزان سرمایه، تعداد سهام داران و... در آن تاثیر گذار می باشد.

روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز به عنوان یکی از هزینه های ضروری ثبت شرکت می باشد که هزینه روزنامه رسمی از حداقل هشتصد هزار تومان و روزنامه کثیر نیز متفاوت است.
نوع روزنامه کثیر تاثیر بسیاری بر هزینه ثبت شخصیت حقوقی دارد که به تفکیک نوع به آن می پردازیم.

هزینه پست، حق الثبت، حق التمبر (باتوجه به میزان سرمایه شخصیت حقوقی)، مالیات سرمایه نیز از دیگر هزینه های ثبتی است که بر حسب مورد متفاوت است.
از همین رو برای اطلاعات دقیق از قیمت ثبت انواع شخصیت حقوقی با متخصصین این حوزه در تماس باشید.

حق الوکاله وکیل نیز باتوجه به میزان سابقه فعالیتی وکیل بر حسب مورد متفاوت است و الزامی بر ارائه وکالتنامه نیست.
به عبارتی دیگر متقاضی می تواند با دادن حق توکیل به مدیرعامل صاحب حق امضاء، خود را از وکیل بی نیاز کند.
اما باید در نظر داشت که در مواردی ممکن است در روند ثبتی مشکلی ایجاد شود و جز با وکیل به سهولت و سریع انجام نمی پذیرد.

از میان اشخاص حقوقی معرفی شده در ماده 20 ق.ت، دو مورد از شرکت ها به عنوان رایج ترین نوع شرکت در نظر گرفته شده اند که عبارتند از: شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص.
که به دلیل محبوبیتی که در میان سایر انواع شرکت ها دارند به مدارک، مستندات و هزینه این دو نوع از شرکت می پردازیم.

ریز هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ریز هزینه ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تکمیل و تنظیم مدارک با شرکت سهامی متفاوت است.
این مدارک در شرکت با مسئولیت محدود عبارتند از مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره، تقاضانامه، شرکتنامه، اساسنامه.

البته شرکت با مسئولیت محدود با حداقل شرایط و اعضاء و میزان سرمایه در مقایسه با شرکت سهامی خاص، هزینه کمتری دارد و بیشتر به دلیل هزینه روزنامه رسمی آن می باشد.

ریز هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

ریز هزینه ثبت شرکت سهامی خاص به این صورت است که در تنظیم مدارک و هزینه روزنامه رسمی با سایر شرکت ها متفاوت است.
بر خلاف شرکت مسئولیت محدود که تقاضانامه، شرکتنامه دارد، در شرکت سهامی خبری از این مدارک نیست.
و این مدارک اساسی در شرکت سهامی مشتمل بر مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره، اظهارنامه، اساسنامه می باشد.

هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

جزئیات و ریز هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار به موارد متعددی من جمله تعداد خطوط شرکت، میزان سرمایه و مانند اینها بستگی دارد.

انتخاب نوع روزنامه کثیر الانتشار از دیگر مواردی است که تاثیر به سزایی در هزینه این نوع از روزنامه دارد.
در واقع روزنامه های کثیر الانتشار کم هزینه و پرهزینه متعددی وجود دارد که می توان با انتخاب نوع کم هزینه آن در این قسمت صرفه جویی نمود.

از روزنامه های کم هزینه ای که موسسه عرفان به متقاضیان ثبت شرکت پیشنهاد می کند، روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه ابرار می باشد.

در مجموع می توان عنوان نمود که مبلغی دقیق برای هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار مشخص نشده است اما حداقل شروع آن از 8000.000 ريال می باشد.
پس علاوه بر نوع روزنامه، شرایط فوق الذکر نیز در هزینه روزنامه رسمی و کثیر که به صورت جداگانه پرداخت می شوند تاثیر گذار خواهد بود.

برخی از انواع های کثیر الانتشار عبارتند از:

شرق، دنیای اقتصاد، آفتاب یزد، اعتماد، کیهان، اطلاعات، همشهری، فرهیختگان، آرمان امروز، جهان اقتصاد، قدس، رویداد امروز، وطن امروز، عصر آزادی.
جهان صنعت، اقتصاد سرآمد، اقتصاد مردم، ستاره صبح، کارون، روزگار اقتصاد، پیام ما، روزگار ما، کسب و کار، امتیاز، روزان، مردم سالاری، سیاست روز.

سایه، سپر ایرانیان، اسرار، تعادل، بشارت نو، اخبار صنعت، آفرینش، شاخه سبز، شروع، شهروند، ابرار اقتصادی اقتصاد پویا، ثروت، تفاهم، تجارت، نوآوران، اقتصاد و مردم، آسیا.
ابتکار، بهار، ابرار، مملکت، آفتاب اقتصادی، فناوران، بشارت افتصادی، رسالت، هدف و اقتصاد، عصر ایرانیان، دنیای جوان، صبح اقتصاد، کار و کارگر، افکار، اقتصاد روز، عصر اقتصاد، اقتصاد ملی، عصر توسعه.

نکته: در انتخاب نوع کثیر الانتشار خود دقت نمایید چراکه بعد از آن، برای تغییر نوع روزنامه نیاز به ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسه می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت

در حالت کلی مدت زمان مورد نیاز برای ثبت بیشتر شرکت های تجاری 7 تا 10 روز کاری می باشد البته عواملی دیگر نیز برای تسریع این امر دخیل است که عنوان می کنیم.
همانطور که مشخص است تا به امروز شرکت ها و موسسات بسیاری به ثبت رسیده اند و تمامی اطلاعاتشان در سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران موجود است.
از همین رو هر متقاضی پیش از درخواست ثبت شرکت باید با شرایط عمومی انتخاب نام برای اشخاص حقوقی آشنایی کافی داشته باشد.

تایید و انتخاب 5 نام پیشنهادی برای شخصیت حقوقی جزو اولین مراحل ثبت شرکت به حساب می آید.
پیش از هر چیزی باید بدانیم که نام شرکت باید حداقل سه سیلابی باشد و قبل از درخواست باید از سامانه روزنامه رسمی استعلامات مورد نیاز گرفته شود.

موارد و نکات متعددی در خصوص اشخاص حقوقی وجود دارد که در یک متن نمی گنجد و به همین جهت برای تسریع در انجام روند ثبتی خود این خدمت را از متخصصان آن دریافت نمایید.

هزینه ثبت شرکت در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متخصص، خدمات حقوقی و ثبتی را در عرصه داخل و خارج از کشور به متقاضیان ارائه می کند.
همچنین است که تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

مراحل و هزینه ثبت برند 1403
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

مراحل و هزینه ثبت برند 1403

هزینه و روند ثبت برند یا علامت تجاری هر ساله دستخوش یک سری تغییرات قرار می گیرد اما در مجموع ضوابط و آئین نامه های مربوطه خود را حفظ میکند. در این

ادامه خواندن
قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن