واردات خودروی کارکرده + فایلPDF آئین نامه

واردات خودروی کارکرده + فایلPDF  آئین نامه

واردات خودروی کارکرده + فایلPDF آئین نامه

یکی از پرسش های اساسی عامه مردم برای واردات خودرو کارکرده مطابق ماده 11 آئین نامه، آن است که متقاضی ملزم به اخذ کارت بازرگانی است یا خیر؟

در پاسخ باید عنوان نمود که برای واردات خودروهای مزبور صرفاً گواهی اسقاط نیاز است و اشخاص با کارت ملی می توانند اقدام به واردات یک خودرو نمایند و نیازی به ارائه کارت بازرگانی نمی باشد.

وفق بر آئین نامه ضوابط فنی خودرو، مدل(سال) خودرو در زمان ورود به کشور بیشتر از 3 سال و کمتر از 5 سال باید باشد.

همچنین رعایت استاندارد های ایمنی بر اساس انطباق با استاندارد های مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران به تشریح ذیل می باشد؛
الف) مشخصات خودرو در فهرست خودرو های دارای صحه گذاری تایید نوع وجود داشته باشد.

ب) خودرو دارای تایید نوع کلی مندرج بر روی پلاک شناسایی باشد.

ج) خودرو دارای گواهی سازنده مبنی بر انطباق خودرو با ایمارک باشد.

د) خودرو دارای گواهی انطباق عمومی از موسسه استاندارد کشور های حاشیه خلیج فارس باشد و از برند های اتحادیه اروپا و برخی دیگر کشور های خاص باشد که در ادامه متن عنوان می کنیم.

البته ضوابط واردات این خودرو ها به طور کامل در آئین نامه عنوان گشته است و دارای شروطی خاص مطابق دستورات قانونگذار می باشد.
متن فوق صرفاً بخش اولیه آئین نامه نامبرده بود که در انتهای متن مقاله، فایل پی دی اف آئین نامه قرارداده شده است که با کلیک بر روی لینک می توانید دانلود کنید.

شرایط واردات خودروی کارکرده مطابق آئین نامه اجرایی ماده 11

  • سن خودرو های کارکرده باید بین 3 تا 5 سال باشد.
  • ترخیص خودرو نیاز به ارائه گواهی اسقاط دارد.
  • واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی ممنوع عنوان شده است.
  • خودروهای وارداتی باید تولید کشور هایی من جمله ژاپن، کره جنوبی و نیز کشور های اروپایی باشد که در این میان خودرو های آمریکایی و مانند آن استثناء شده اند.

نکته: با ثبت آماری در گمرگ و پرداخت حقوق مشخص شده، عامه مردم می توانند اقدام به واردات خودروی مورد نظر نمایند. همانطور که عنوان شد متقاضیان نیازی به ارائه کارت بازرگانی و یا حتی عضویت در اتاق بازرگانی ندارند.

لذا مطابق موارد عنوان شده در متن آئین نامه می توان متوجه شد که با کدملی هر شخص واجد شرایط می تواند اقدام به این امر نماید.
توجه داشته باشید که امکان واگذاری خودروی وارد شده تا مدت 5 سال وجود ندارد.

تعرفه واردات خودرو های کارکرده

تعرفه واردات خودرو های کارکرده با توجه به حجم موتور آنها بوده و لازم به توجه است که خودرو های بیشتر از 2500 سی سی وارد نگردد که به شرح ذیل می باشد؛

  • بنزینی کمتر از 1000 سی‌سی، 20%
  • بنزینی 1001 تا 1500 سی‌سی، 70%
  • بنزینی 1501 تا 2000 سی‌سی، 95%
  • بنزینی 2001 تا 2500 سی‌سی، 135%

نکته: علاوه بر تعرفه واردات حدود 25% هم حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، ارزش گمرکی جهت شماره گذاری و مواردی از این قبیل حسب مورد به مبلغ نهایی اضافه می گردد.
برای دانلود فایل کامل پی دی اف آئین نامه ماده 11 قانون ساماندهی صنعت خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متخصص، خدمات حقوقی و ثبتی را در عرصه داخل و خارج از کشور به متقاضیان ارائه می کند.
همچنین است که تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه
ابطال علامت تجاری

ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع جلسه ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه در ماه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکت) تشکیل شد و رای به شماره 1065398 صادر نمود

ادامه خواندن
اعتراض به ثبت علامت تجاری
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

اعتراض به ثبت علامت تجاری

اعتراض به ثبت علامت تجاری از موارد پیچیده ای است که قانونگذار در آئین نامه انواع متعددی برای آن مشخص کرده است و جز از فردی مجرب در این حوزه بر نمی آید

ادامه خواندن
واردات خودروی کارکرده + فایلPDF  آئین نامه
ثبت شرکت

واردات خودروی کارکرده + فایلPDF آئین نامه

یکی از پرسش های اساسی عامه مردم برای واردات خودرو کارکرده مطابق ماده 11 آئین نامه، آن است که متقاضی ملزم به اخذ کارت بازرگانی است یا خیر؟ در پاسخ ب

ادامه خواندن