هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟

هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟

هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟

احتمالا نخستین پرسشی ‌که فکر افراد حقوقی و حقیقی را برای دریافت کارت بازرگانی مشغول می کند هزینه اخذ کارت بازرگانی است، مطلوب ترین جوابی که می توان در این خصوص داد این است که این کارت همانند یک وسیله برای امور اقتصادی بکار برده می شود و یاریگر آنها جهت فعالیت های موفق در زمینه تجاری و اقتصادی است.

هر شخصی که تمایل داشته باشد در سطح بین المللی به امور تجاری بپردازد بایستی به دریافت این کارت اقدام کند با دارا بودن این نوع کارت می توان در حیطه تجارت، صادرات و واردات محصولات با ملاحظه به ضوابط موجود در این خصوص جدیت و تلاش نمود. این کارت یک گونه جواز است که با دارا بودن آن می توان به تجارت خارجی پرداخت. این کارت هم برای افراد حقوقی هم حقیقی صادر می شود.

اعتبار این کارت ها معمولا ۱ سال است. بعد مدت زمان مقرر، فرد با عرضه استناد مورد نظر می تواند برای تمدید آن اقدام کند تا مجدد از کارت به مدت ۱ سال استفاده کرد. بعد از پایان مدت زمان تمدید دوم کارت به مدت ۳ سال تمدید می شود و بعد از اتمام ۳ سال تمدید کارت را به مدت ۵ سال مقدور است اما هر بار بایستی هزینه تمدید را نیز پرداخت کرد.

هزینه اخذ کارت بازرگانی شامل چه مواردی است؟

هزینه اخذ کارت بازرگانی حاوی موارد زیر است:

  • دریافت و تنظیم دفاتر پلمپ به تاریخ روز (در صورت لزوم)
  • تهیه و درج اظهارنامه این نوع کارت و دستمزد وکیل
  • تدوین و ثبت مفروضات مورد نظر در سیستم جامع تجارت و منابع انسانی اتاق بازرگانی کشور ایران
  • تدوین، تکمیل و درج فرم های مشخصه و منوط که بر دوش فرد متقاضی است.
  • مشخص کردن زمان دقیق کلاس های توجیهی و اسم نویسی های مرتبط
  • بعد از قبول صلاحیت فرد متقاضی به دریافت حق عضویت سالانه اتاق بازرگانی بایستی اقدام کرد.

در این صورت می توان بیان کرد که هزینه دریافت این کارت به چند واحد اعم دائره ثبت، اتاق بازرگانی، سیستم تجارت و سیستم امتحان اتاق تسهیم می شود.

هزینه اخذ کارت بازرگانی و شروط دریافت

مهم ترین دغدغه بازرگانان هزینه اخذ کارت بازرگانی است این که چه میزان هزینه بایستی پرداخت کرد تا این کارت را دریافت کرد.‌ دریافت این کارت یکی از اصول مقدماتی تجارت به شمار می آید که بازرگانان جهت انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی خویش به این جواز احتیاج دارند. کلیه بازرگانان برای اینکه حرفه خود رونق بخشند این کارت را اخذ می کنند تا زمینه کار و فعالیت خویش را در سطح بین المللی توسعه دهند. این کارت جوازی است مختص افراد حقوقی و حقیقی که به تجارت خارجی بپردازند. این نوع کارت در موسسات تجاری به اسم صاحب یا مدیر موسسه صدور می یابد.

هزینه اخذ کارت بازرگانی به این مسئله وابسته است که تاجران و یا همان بازرگانان جهت ثبت موسسه خود به اداره ثبت موسسه ها رجوع کنند و دفاتر پلمپ تجاری خویش را دریافت کنند بعد از آن می توانند عضو اتاق بازرگانی شوند و از امتیازات عالی آن برخوردار شوند.

کلیه افراد چه حقوقی و چه حقیقی برای اخذ این نوع کارت بایستی بر اساس روال ذکر شده به وسیله اتاق بازرگان بایستی هزینه مربوط به فرم ها را پرداخت کنند تا آن ها را دریافت کنند و معلومات وابسته به تجارت خویش را به شیوه جامع و صحیح در این فرم ها نوشته و تحویل اتاق بازرگانی دهند.

عوامل موثر بر هزینه اخذ کارت بازرگانی

هزینه اخذ کارت بازرگانی چقدر است؟ در جواب به این سوال بایستی بیان کرد با ملاحظه به اینکه اخذ این کارت نیازمند دریافت شروط و کامل کردن مدارک و مستندات بسیاری است نمی توان وجه معینی را برای این منظور معلوم کرد. کارت بازرگانی ابزاری است تا اشخاص در زمینه صنعت و تجارت بتواند فعالیت خود گسترش دهند باتوجه به ماده ۳ ضابطه صادرات و واردات محصولات، تمامی اشخاص اعم حقوقی یا حقیقی می توانند با اخذ این نوع کارت در زمینه صادرات و واردات به کار خویش بپردازند. دریافت این نوع کارت برای تاجران و بازرگانان که تمایل به فعالیت در سطح بین المللی را دارند حائز اهمیت بوده و امتیازات بسیاری دارد. نوع فعالیت موردی، خدماتی، تجاری و تولیدی که قرار است صورت گیرد از عوامل موثر بر هزینه اخذ کارت بازرگانی است.

حیطه فعالیت نیز در دریافت این نوع کارت موثر است که معمولا در ۲ الی ۳ مبحث واردات محصولات برای شخص صدور می یابد به همین جهت می توان گفت نوع و تعداد کالا ها می تواند از دیگر عوامل موثر بر هزینه اخذ کارت بازرگانی باشد. به همین علت نمی توان تعرفه مشخصی را برای این کارت ها در نظر گرفت.

در ضمن هزینه مربوط به ثبت نام و دریافت زمان اتاق بازرگانی و اسم نویسی کد اقتصادی و دریافت دفاتر قانونی و حق الزحمه شرکت و… بصورت مجزا حساب می شود.

برای مشخص شدن هزینه های دقیق دریافت این کارت لازم است به سایت های معتبر رجوع کرده و فرم استعلام را پر کرده تا نتیجه آن خیلی فوری و به صورت آنلاین برای شما ارسال شود.

چگونگی تعیین هزینه اخذ کارت بازرگانی با کمترین مقدار

در خصوص با هزینه اخذ کارت بازرگانی بایستی بیان کرد که با ملاحظه به اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران در سیستم رسمی، میزان هزینه های مرتبط با این نوع کار متمایز است.

هر تاجری جهت آغاز یک فعالیت تجاری به این نوع کارت احتیاج دارد و بدون بکارگیری از این کارت امکان هیچ فعالیت تجاری وجود نخواهد داشت. تعرفه کارت برای هر یک از اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی دارای اهمیت ویژه ای است و این تعرفه بسته به نوع کارت، سرمایه و فعالیت شخص می تواند تغییر کند.

اغلب اشخاص حقوقی برای اینکه با خیالی آسوده به فعالیت های تجاری خود بپردازند احتیاج به این نوع کارت ها دارند. در این صورت نخستین گام جهت توسعه یک موسسه، اخذ کارت بازرگانی است. دریافت این کارت اکثرا با هزینه های خیلی زیادی صورت می گیرد ولی این مسئله را فراموش نکنید که اخذ آن با حداقل هزینه به این موضوع وابسته است که شخص تاجر، موسسه خویش را در دفتر ثبت تجارتی، ثبت کرده و عضو شدن در اتاق بازرگانی محل خود را پذیرش کرده باشد.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن
مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن