داستان علامت تجاری (برند) یک استارتاپ (بخش اول)

داستان علامت تجاری (برند) یک استارتاپ (بخش اول)

داستان علامت تجاری (برند) یک استارتاپ (بخش اول)

امروز می‌خواهم با شما یکی از کیس‌های استارتاپی را معرفی کنم که مشکلی برای ثبت این برند به وجود آمده بود. امیدوارم از شنیدن این داستان استفاده لازم را ببرید:

مدیرعامل استارتاپی در تهران برای ثبت برند یا همان نام تجاری کسب و کار تازه تاسیس شان به سراغ من آمد. همان طور که می دانیم نام تجاری از هویت و خصوصیات منحصربه‌فردی برخوردار است که مجزا از کمپانی و نام کالاست. نام تجاری چیزی فراتراز نام‌ها، نشانه‌ها، و شعارهاست. هر نام تجاری یک اسم خاص است که این اسم می‌تواند برگرفته از نام اجتماع، شهر، گروه یا یک فرد باشد، حتی نام شما نیز می‌تواند یک نام تجاری باشد. در واقع یک نام تجاری باید به اندازه‌ای در ذهن‌ها نقش ببندد که با شنیدن نام آن کالا یا سرویس، سریعاً برای ما تداعی شود، مانند کاری که کوکاکولا کرده‌است.

دوستان ما وقتی کارشان را شروع کرده بودند، به فکر ثبت کردن علامت نام تجاری شان نیوفتاده بودند تا اینکه شخصی از شهر دیگر زودتر از آن ها اقدام به ثبت علامت تجاری آن ها می‌کند و شروع به ایجاد تداخل در فعالیت آن ها می کند.

وی ابتدا با ارسال درخواستی برای حذف شدن اپلیکیشن این تیم به شرکت کافه بازار اقدام به حذف موقت این برنامه از کافه بازار می کند. سپس به سراغ گوگل پلی استور و اپ استور میرود و همچنین به انجمن های داخلی و مسئولین مربوط به ثبت دامنه نیز شکایت می کند.

همزمان ما متوجه این داستان می شویم و با کمک به این تیم پویا و جوان، به آن ها کمک میکنیم که اول از همه بتوانند برندشان را در طبقه های دیگری که با آن درگیر بودند ثبت کنند. سپس به سراغ شکایت از برند تقلبی می رویم که داستان آن را به طور مفصل در قسمتی دیگر توضیح خواهیم داد.

یادمان باشد!

وقتی کسب و کاری ایجاد می‌کنیم و بعد از مدت کوتاهی می‌دانیم که ممکن است این کسب و کار به شغل ما یا کسب و کاری بزرگتر تبدیل شود، اقدام به ثبت علامت و نام تجاری آن کنیم. همچنین به علت حاسیست و پیچیدگی های مراحل پیشنهاد می شود حتما این کار را با وکلای با تجربه انجام دهید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن