مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

یکی از اصطلاحاتی که می‌شنویم و به طور خاص در اکوسیستم استارتاپی به گوش می‌خورد شرکت‌های «دانش بنیان» است. در آیین‌نامه‌ی تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان توضیح داده شده است که این شرکت‌ها موسساتی خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه‌ی دانشش و تحقق اهداف علمی و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی تشکیل شده‌اند. در این مقاله برخی از مزایای تبدیل به شرکت دانش بنیان را برایتان گفته‌ایم اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتر یا مشواره‌ی چگونگی ثبت شرکت دانش بنیان داشتید کافیست با ما در موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان تماس بگیرید.

معافیت‌های مالیاتی و گمرکی شرکت‌های دانش بنیان

دانش بنیان شدن یک شرکت مزایای مالی و غیرمالی به همراه خود دارد. از مهم‌ترین این مزیت‌ها معافیت مالیاتی است. به موجب آیین نامه‌ی اجرایی این شرکت‌ها، درآمد ناشی از قراردادها و فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی و تولید موسسات دانش_بنیان به مدت ۱۵ سال از مالیات معاف است. همچنین این شرکت‌ها از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف هستند. این معافیت اشاره به مالیات موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم و همچنین پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی دارد.

معافیت سربازی دانش‌بنیان

در بسیاری از استارتاپ ها دانشجویانی مشغول به کارند که دیر یا زود با مشکل اعزام به سربازی روبرو می‌شوند. هر شرکت دانش بنیان که دارای فروش مندرج در اظهارنامه مالیاتی باشد می‌تواند یک نفر را برای کسری خدمت سربازی معرفی کند. این افراد باید توانمندی حداقلی برای اجرای موفق پروژه پژوهشی در دستگاه‌های دفاعی و دولتی داشته باشند. هر شرکت دانش بنیان به ازای ۵۰۰ میلیون تومان فروش یا هر ۱۰ نفر نیروی انسانی شاغل بیمه شده، یک نفر دیگر را برای این سهمیه سربازی معرفی کند.

سایر معافیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

علاوه بر موارد بالا تسهیلات مالی، لیزینگ محصولات دانش بنیان، کریدور خدمات صادرات محصولات و برخی دیگر از مزایا شامل حال شرکت‌های دانش بنیان می‌شود. نخستین قدم برای دانش بنیان شدن ثبت یک شرکت است و در مراحل بعد آماده شدن برای ارزیابی و درخواست تبدیل به دانش‌بنیان شدن. این مسیر اگرچه ساده به نظر می‌رسد اما ریزه‌کاری‌های حقوقی و فنی مختلفی دارد که هر کدام می‌تواند از ثبت درست جلوگیری کند. برای انجام این مراحل با اطمینان خاطر کامل کافیست با ما تماس حاصل کرده تا کارشناسان و وکلای متخصص این زمینه به شما کمک کنند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن