هزینه ثبت طرح صنعتی طبق تعرفه ۱۴۰۲

هزینه ثبت طرح صنعتی طبق تعرفه ۱۴۰۲

هزینه ثبت طرح صنعتی طبق تعرفه ۱۴۰۲

هزینه ثبت طرح صنعتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد. عواملی مانند ابعاد طرح، رنگی بودن آگهی، تعداد خطوط و مواردی از این قبیل در قیمت آن تأثیر دارد.
در صورتی که متقاضی غیر ایرانی از طریق کنوانسیون های مربوطه، کشور مقصد خود برای ثبت طرح، ایران انتخاب نماید، هزینه ثبت طرح صنعتی برای وی با ثبت معمولی متفاوت خواهد بود.
برای متقاضیان خارجی، معادل ارزی هزینه مشخص شده برای ثبت طرح صنعتی باید پرداخت گردد.
متقاضیان می توانند برای آگاهی از جزئیات هزینه ثبت طرح صنعتی بر حسب تقاضا، از طریق راه های ارتباطی از کارشناسان طرح صنعتی مشاوره رایگان دریافت نمایند.

راهنمای کامل هزینه ثبت طرح صنعتی

اظهارنامه طرح صنعتی باید در دو نسخه و در فرم مختص به خود به زبان فارسی تنظیم و تسلیم گردد. همانطور که ذکر شد هزینه آن برای اشخاص حقیقی و حقوقی متغیر می باشد. در این بخش هزینه ثبت طرح صنعتی طبق تعرفه ۱۴۰۲ آورده شده است.

  • هزینه فایل کردن اظهارنامه و تکمیل اطلاعات و ضمائم آن در سامانه برای اشخاص حقیقی به مبلغ ۵ هزار تومان و برای اشخاص حقوقی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته می شود.
  • پس از نهایی شدن طرح صنعتی درخواستی، ملزم به پرداخت حق الثبت آن می باشید که پس از پرداخت آن به اظهارنامه طرح، شماره ثبت تخصیص داده می شود.
  • این مبلغ نیز برای اشخاص حقیقی ۴۵ هزار تومن برای اشخاص حقوقی ۱۳۵ هزار تومان خواهد بود.
  • هزینه ای نیز باید برای مرحله آگهی طرح درخواستی در نظر گرفته شود که مبلغ آن بسته به شرایطی من جمله تعداد خطوط، نوع آگهی و مواردی مانند آن، از حدود ۲۵۰ الی ۶۰۰ هزار تومان متغیر خواهد بود.

توجه داشته باشید تمامی هزینه های درج شده بر حسب مورد متفاوت است. شما می توانید با سپردن طرح صنعتی به متخصصین این حوزه، در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

آشنایی با قوانین و آئین نامه های اجرایی، به تسریع ثبت طرح صنعتی بدون اتلاف وقت کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است بنابر ماده ۸۵ آئین نامه اجرایی، زمانی که درخواست ثبت طرح صنعتی پذیرفته شود، متقاضی ملزم است در مهلت مقرر اقدام به پرداخت هزینه مذکور نماید.
مهلت پرداخت این مبلغ ۳۰ روز از تاریخ اعلام از مرجع می باشد. این مدت برای متقاضیان خارجی ۶۰ روز خواهد بود.
نکته: متقاضی می تواند تا قبل از ثبت طرح صنعتی اقدام به اصلاح اظهارنامه نماید البته به شرط آنکه از حد اظهارنامه اولیه تجاوز نکرده باشد.
درخواست اصلاح اظهارنامه طرح صنعتی نیز پس از پرداخت هزینه آن صورت خواهد گرفت.
نکته: در خصوص اعتراض به طرح صنعتی در نظر داشته باشید که در صورت رد اعتراض، هزینه پرداخت شده غیر قابل استرداد می باشد.

قیمت ثبت طرح صنعتی بصورت آنلاین

هزینه تمدید طرح صنعتی

مدت اعتبار طرح صنعتی به مدت پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه آن می باشد. این زمان را برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر نیز می توان با پرداخت هزینه آن، تمدید نمود.
نکته حائز اهمیت آن است که پس از اتمام مهلت مقرر، یک محدوده مشخص حداکثر شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید طرح صنعتی در نظر گرفته می شود.
این در حالی است که هزینه جریمه تأخیر نیز به هزینه تمدید طرح اضافه خواهد شد.
درخواست تمدید در دو نسخه و توسط مالک یا نماینده قانون آن پس از امضاء و الصاق تصویر طرح مربوطه، به همراه رسید پرداختی هزینه ها تسلیم مرجع ثبت گردد.

موسسه حقوقی تدبیر و توسعه عرفان

موسسه تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از فارغ التحصیلان از دانشگاه های برتر و کارشناسان امور ثبتی تمامی خدمات را در حداقل زمان صورت می دهد.
متقاضیان می توانند برای مشاوره رایگان و همچنین آگاهی از جزئیات هزینه ثبت طرح صنعتی در موسسه عرفان، از طریق راه های ارتباطی و یا با شماره ۰۲۱۸۸۵۴۷۸۶۰ با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن