راهنمای ثبت برند

راهنمای ثبت برند

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند.

در این مطلب به سوالاتی مانند برای ثبت لوگو کجا باید رفت، سامانه علائم تجاری، مراحل ثبت علائم، نشانی اداره مالکیت معنوی و مواردی از این قبیل می پردازیم.

برای جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث و حضور پر رنگ و بدون خطر در بازار های رقابتی امروزه، ثبت علامت تجاری یک اقدام ضروری به حساب می آید.
لازم است بدانیم علامت تجاری 45 طبقه دارد و هر یک از علائم در یک یا چند طبقه ثبت می گردد که پس از آن اشخاص ثالث اجازه ثبت آن برند و یا مشابه های آنرا نخواهند داشت.

سامانه ثبت برند اداره مالکیت معنوی

سامانه ثبت برند-موسسه حقوقی عرفان

تنها سامانه رسمی برای ثبت علائم تجاری یا برند، طرح صنعتی و اختراع سامانه مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir می باشد.

کلیه متقاضیان که قصد دارند مورد حمایت های قانونی قرار بگیرند و نیز بتوانند از وام و تسهیلات دولتی استفاده نمایند باید از طریق سامانه مذکور اقدام مقتضی را صورت دهند.

اداره ثبت علامت تجاری و مالکیت معنوی

علامت تجاری زیر مجموعه مالکیت معنوی قرار می گیرد و امروزه بر خلاف گذشته باید کلیه روند ثبت را از طریق سامانه دنبال نمود.

لذا لازم به ذکر است که در طی روند ثبت علامت تجاری حضور شخص متقاضی در اداره هیچ گونه تاثیری در بهبود روند کار نخواهد داشت.

مراحل ثبت برند

در وهله اول باید به سامانه مالکیت معنوی مراجعه نمایید و در صورتی که قبلاً ثبت نام نکرده باشید با تکمیل اطلاعات درخواستی بر حسب مورد به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی باید کارتابل ثبت نمایید.
پس از آن باید در سامانه اقدام به ثبت اظهارنامه علامت کنید و اطلاعات کاملی در خصوص علامت مورد درخواست من جمله عکس علامت، عنوان، تعداد طبقات کالا یا خدمت و... را درج نمایید.

به طور اجمالی می توان گفت که سه بخش اساسی در روند ثبت علامت تجاری پس از قبولی اظهارنامه آگهی اول، حق الثبت و آگهی دوم می باشد.
بعد ثبت هر یک از موارد فوق الذکر باید هزینه قانونی مربوطه پرداخت شود و هریک نکات قانونی مربوط به خود را دارند.

در نهایت در حالتی که علامت مورد قبول واقع شود، نقصی در آن نباشد و از سوی اشخاص ثالث نیزمورد اعتراض قرار نگیرد به صدور سند ختم می شود.

مراحل ثبت برند - موسسه حقوقی عرفان

استعلام ثبت برند

برای استعلام از علائم تجاری ثبت شده کافی است به سامانه مالکیت معنوی به نشانی ipm.ssaa.ir مراجعه نموده و از منوی سایت بر بخش جستجو در علامت تجاری کلیک نمایید.
با مراجعه به بخش فوق الذکر صرفاً کافی است عنوان علامت تجاری مورد نظر را در فیلد مربوطه وارد کنید.

پیشنهاد می شود پیش از ثبت هرگونه علامت تجاری اقدام به استعلام علامت در طبقه کالا یا خدمت مورد نظر نموده تا از صرف زمان و هزینه اضافی جلوگیری کرده باشید.

ثبت علامت تجاری در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متعدد، کلیه خدمات حقوقی و ثبتی را در حداقل زمان صورت می دهد.
همین تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن
مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن