مراحل و هزینه ثبت برند 1403

مراحل و هزینه ثبت برند 1403

مراحل و هزینه ثبت برند 1403

هزینه و روند ثبت برند یا علامت تجاری هر ساله دستخوش یک سری تغییرات قرار می گیرد اما در مجموع ضوابط و آئین نامه های مربوطه خود را حفظ میکند.

در این مطلب قصد داریم مراحل و هزینه ثبت برند 1403، سامانه ثبت علائم تجاری و کلیه امور مربوط به آن را بررسی کنیم.

هزینه برند یا علامت تجاری به عوامل متعددی من جمله تعداد طبقات مورد نظر برای ارائه خدمات یا کالا، نوع علامت درخواستی اعم از فارسی یا لاتین و... می باشد.
در یک نگاه کلی هزینه های ثبت علامت تجاری به ترتیب ثبت اولیه اظهارنامه، روزنامه نوبت اول، حق الثبت، روزنامه نوبت دوم و حق الوکاله وکیل است.

هزینه ثبت برند و لوگو در سال 1403

هزینه ثبت برند و لوگو در سال 1403 - موسسه حقوقی عرفان

پیش از ثبت علامت تجاری باید بدانیم برای ثبت علائم تجاری که فارسی هستند و ریشه لاتین ندارند صرف ارائه مجوز مربوطه به همراه سایر مدارک کفایت می کند.
این در حالی است که اگر علامت تجاری مورد درخواست متقاضی لاتین باشد و ریشه فارسی نداشته باشد باید در وهله ابتدایی اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایید.

پیش تر با استفاده از یک کارت عضویت اتاق بازرگانی این امکان فراهم بود تا بتوان یک علامت تجاری لاتین را به ثبت رساند.
اما امروزه برای ثبت علامت تجاری لاتین متقاضی باید الزاماً کارت بازرگانی داشته باشد.
منظور از علامت تجاری یا برند لاتین، عبارت برندی است که در هیچ یک از فرهنگ های لغت من جمله عمید، دهخدا و معین معنا نداشته باشد.

نکته قابل توجه آن است که اگر یک علامت تجاری ریشه فارسی داشته باشد اما متقاضی بخواهد آن عبارت را به زبان انگلیسی یا به اصطلاح فینگلیش ثبت کند راهکاری وجود دارد.
در این حالت باید عبارت سه برابر کوچکتر ذیل عنوان برند نوشته شود.

سامانه ثبت برند و لوگو

تنها نشانی رسمی برای ثبت علائم تجاری یا برند، سامانه مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir می باشد و هچنین برای استعلام علائم نیز باید به نشانی ipm.ssaa.ir مراجعه نمایید.

تمامی روند ثبت علامت به صورت الکترونیکی و از طریق این سامانه دنبال می شود.
لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین اقدامات پیش از صرف هرگونه هزینه برای ثبت علامت تجاری، استعلام از سامانه فوق الذکر می باشد.

صفر تا صد ثبت علامت تجاری در سال 1403

صفر تا صد ثبت علامت تجاری در سال 1403 - موسسه حقوقی عرفان

مواد اساسی قانون ثبت علائم تجاری در خصوص روند ثبت برند که پیش از ثبت در باید با آن آگاهی داشته باشیم در یک جمع بندی به ترتیب ذیل است:

ماده 33:

اظهارنامه ثبت علامت به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت علامت برای آنها درخواست شده.
و نیز باید براساس طبقه بندی قابل اجراء یا طبقه بندی بین‌المللی باشد، به اداره مالکیت صنعتی تسلیم می‌شود.
پرداخت هزینه‌های ثبت علامت بر عهده متقاضی است‌.

ماده 34:

درصورتی که اظهارنامه دربردارنده ادعای حق تقدم به شرح در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی باشد که توسط متقاضی یا سلف او در هر کشور عضو کنوانسیون تقاضا شده است‌، طبق مفاد ماده (9) این قانون رفتار می‌شود.

ماده 37:

هر ذی‌نفع می‌تواند حداکثر تا سی روز از تاریخ انتشار آگهی‌، اعتراض خود را مبنی بر عدم رعایت مفاد بند (الف‌) ماده (30) و ماده (32) این قانون به اداره مالکیت صنعتی تسلیم نماید که در این صورت:

‎‎‎1. اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را به متقاضی ابلاغ کرده و بیست روز به او مهلت می‌دهد تا نظر خود را اعلام کند. متقاضی درصورت تأکید بر تقاضای خود یادداشت متقابلی را به همراه استدلال مربوط به اداره مذکور می‌فرستد.
درغیر این‌صورت اظهارنامه وی مسترد شده تلقی خواهد شد.

2. اگر متقاضی یادداشت متقابلی بفرستد، اداره مالکیت صنعتی رونوشت آن را در اختیار معترض قرار می‌دهد.
اداره با درنظر گرفتن نظرات طرفین و مواد این قانون تصمیم می‌گیرد که علامت را ثبت و یا آن را رد کند.

ماده 38:

پس از انتشار آگهی اظهارنامه و تا زمان ثبت علامت‌، متقاضی از امتیازات و حقوقی برخوردار است که درصورت ثبت برخوردار خواهد بود.
این در حالی است که متقاضی ثبت درباره عملی که پس از آگهی اظهارنامه‌ انجام شده‌، دعوایی مطرح شود، در شرایطی به آن رسیدگی می شود.

به عبارتی دیگر باید خوانده ثابت کند که در زمان انجام عمل‌، علامت، قانوناً قابل ثبت نبوده است‌ تا به دفاع خوانده رسیدگی شود و درمورد ثبت یا عدم ثبت علامت تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

روند ثبت در سامانه به اختصار به ترتیب ذیل می باشد که عبارتند از:

  • ساخت کارتابل در صورتی که متقاضی قبلا ثبت نام نکرده باشد.
  • مراجعه به سامانه مالکیت معنوی
  • تکمیل اطلاعات درخواستی
  • بارگذاری نمونه علامت و مجوز های لازم
  • پرداخت هزینه اظهارنامه
  • پرداخت هزینه آگهی اول
  • در صورت عدم اعتراض، پرداخت هزینه حق الثبت
  • در صورت قبولی نهایی، پرداخت هزینه آگهی در روزنامه رسمی

هزینه ثبت برند 1403

هزینه ثبت برند 1403 همانطور که عنوان شد به موارد بسیاری من جمله تعداد طبقات علامت، فارسی یا لاتین بودن و... بستگی دارد.
هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز متفاوت است چنانچه که این تعرفه برای اشخاص حقوقی یا شرکت ها بیشتر می باشد.

در وهله اول برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری مبلغی دریافت می شود تا اگر برند شرایط اولیه و عمومی ثبت را داشته باشد، مورد تایید قرار گیرد.
در مجموع هزینه ثبت علامت تجاری از 80.000.000 ريال شروع می شود و با توجه به موارد فوق الذکر برای هر متقاضی متفاوت خواهد بود.

تعرفه تمدید برند در سال 1403

تعرفه تمدید برند در سال 1403 - موسسه عرفان

همانطور که می دانیم اعتبار علامت تجاری به مدت 10 سال می باشد که قابل تمدید است.
میزان تعرفه برای تمدید علامت تجاری یا برند به اندازه حق الثبت آن می باشد که البته متقاضی باید در نظر داشته باشد که در مهلت مشخصی اقدام به تمدید نماید.

به عبارتی دیگر متقاضی باید قبل از تاریخ اتمام اعتبار علامت تجاری اقدام به تمدید آن نماید در غیر این صورت یک دوره 6 ماهه دیگر نیز برای وی در نظر گرفته می شود.

در وضعیتی که متقاضی این دوره دوم ارفاقی برای پرداخت هزینه تمدید را از دست بدهد باید جریمه تاخیر هزینه تمدید علامت تجاری را پرداخت نماید.
تنها در حالت فوق می باشد که همچنان متقاضی می تواند از حقوق و تسهیلات قانونی که برای صاحبین علائم در نظر گرفته شده است استفاده کند.

هزینه ثبت برند 1403 در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متخصص، خدمات حقوقی و ثبتی را در عرصه داخل و خارج از کشور به متقاضیان ارائه می کند.
همچنین است که تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

مراحل و هزینه ثبت برند 1403
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

مراحل و هزینه ثبت برند 1403

هزینه و روند ثبت برند یا علامت تجاری هر ساله دستخوش یک سری تغییرات قرار می گیرد اما در مجموع ضوابط و آئین نامه های مربوطه خود را حفظ میکند. در این

ادامه خواندن
قوانین ثبت شرکت 1403
ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت 1403

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها انواع و اقسام متعددی دارند که متقاضیان بر حسب نیاز باید با تبعیت از قوانین مربوطه اقدام به انتخاب نوع شرکت و تاسیس آن می ن

ادامه خواندن
شرایط تاسیس شرکت در سال 1403
ثبت شرکت

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403

شرایط تاسیس شرکت در سال 1403 از مهمترین مواردی است که متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی پیش از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند. شرایط تا

ادامه خواندن