هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد.

به عبارتی دیگر تعرفه دقیق و واحدی را نمی توان برای تمامی متقاضیان خدمات ثبتی مشخص نمود چراکه با توجه به شرایط و فعالیت مقتضی، این هزینه متفاوت خواهد بود.

حق الوکاله وکیل و نوع روزنامه انتخابی برای اعلان تغییرات شخصیت حقوقی در سامانه مربوطه از دیگر مواردی است که بر هزینه ثبت شرکت تاثیر گذار است.
در مجموع می توان گفت که سابقه موسسه ای که این خدمات را از آن دریافت می کنید و خدمات ضروری پس از ثبت را نیز باید درنظر بگیرید.

به زبانی دیگر هر شخصیت حقوقی برای فعالیت رسمی و قانونی باید پس از ثبت در سامانه در محدوده زمانی مشخصی لزوماً اقدام به اخذ کد اقتصادی و... نماید.
همچنین است که باید اظهارنامه پلمپ دفاتر نیز سالانه ثبت گردد.

بنابراین هزینه های ثبت شرکت را در یک جمع بندی می توان به هزینه های قبل و بعد از ثبت تقسیم بندی کرد.
لازم به توجه است که بعد از ثبت شخصیت، کارفرما مسئولیت هایی بر عهده دارد و تمامی موارد فوق الذکر باید در موعد مشخص خود صورت گیرد.

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

با توجه به وضعیت های پیش آمده و تورم تعرفه خدمات به صورت سالیانه افزایش قابل توجهی داشته است.
باید در نظر داشت که بیشترین افزایش هزینه همواره طبق سال های گذشته به روزنامه رسمی و کثیر الانتشار اختصاص دارد.

امروزه موسسات بسیاری این خدمات ثبتی را ارائه می دهند اما لازم به ذکر است هرچه سابقه و کیفیت ارائه خدمت بالاتر باشد به یقین هزینه نیز بالا تر خواهد بود.
همین امر فوق دلیل تفاوت تعرفه این خدمات می باشد.

روزنامه رسمی و کثیر الانتشار تا به امروز قریب به 200 درصد افزایش داشته و همین امر باعث می شود تا به دنبال آن هزینه سایر خدمات مرتبط با این امر نیز افزایش پیدا کند.

تعرفه ثبت شرکت

تعرفه ثبت شرکت

همانطور که عنوان کردیم ثبت شرکت دارای تعرفه ثابتی نیست و برای هر متقاضی ممکن است متفاوت باشد.
در این خصوص باید خاطر نشان کرد که هزینه ثبت شرکت به بعد و قبل آن تقسیم بندی می شود.

در اینجاست که دریافت یک مشاوره تخصصی از یک کارشناس با تجربه در این حوزه هزینه های کلی این خدمت را برای متقاضی به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.
به عبارتی دیگر پس از ثبت هر نوع از 7 شخصیت حقوقی عنوان شده در قانون تجارت، باید اظهارنامه پلمپ نیز به صورت سالیانه برای شرکت ثبت گردد.

برخی از این هزینه های ثبتی مخفی هستند و به صورت مستقیم در قالب ثبت شرکت پرداخت نمی شود.
به این معنا که کارفرمایان بعد از ثبت شرکت ملزم به تبعیت از آئین نامه های عنوان شده در خصوص اشخاص حقوقی می شوند و به دنبال آن باید اقدام به اموری دیگر نیز نمایند.

به عنوان نمونه مدت فعالیت اعضاء هیئت مدیره در شرکت های مسئولیت محدود به مدت نامحدود میباشد.
این در حالی است که در شرکت سهامی خاص باید به صورت سالیانه اقدام به تمدید بازرسین نمایید و نیز هر دو سال یک بار هم باید بر حسب مورد تمدید هیئت مدیره یا انتخاب مدیران صورت گیرد.

نکته فوق الذکر در خصوص ثبت تغییرات شرکت بود که متقاضی پس از ثبت شرکت به صورت اجباری یا اختیاری باید تصمیماتی در حوزه فعالیتی اش صورت دهد تا فعالیت تداوم یابد.
فلذا به جهت اطلاعات دقیق در خصوص هزینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

جدای از هزینه ثبت شرکت متقاضیان ملزم هستند که هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار را بر حسب مورد پرداخت نمایند.
این هزینه با توجه به میزان سرمایه شخصیت و تعداد اعضاء و تعداد خطوط موضوع متفاوت است.
همانطورکه ذکر شد پرداخت این روزنامه های الزامی است اما از نظر مهلت پرداخت هر یک متفاوت می باشد.

به این معنا که بعد ثبت شرکت باید هزینه روزنامه رسمی سریعاً پرداخت گردد اما هزینه روزنامه کثیر الانتشار به این صورت نمی باشد.
به عبارتی دیگر متقاضی مهلت دارد تا قبل از اولین تغییرات شخصیت حقوقی، هزینه روزنامه کثیر الانتشار را پرداخت نماید.

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص تعرفه پرداختی روزنامه ها پس از ثبت شرکت آن است روزنامه رسمی یک نوع است در حالی که روزنامه کثیر الانتشار چندین نوع دارد.

قبل از ثبت شرکت باید مدنظر داشته باشید که برخی روزنامه های کثیر الانتشار پر هزینه و برخی دیگر کم هزینه اند لذا روزنامه پیشنهادی موسسه عرفان به متقاضیان، ابرار کم هزینه می باشد.

هزینه ثبت شرکت در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متعدد، کلیه خدمات حقوقی و ثبتی را در حداقل زمان صورت می دهد.
همین تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن
مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن