افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

دلایل متعددی ممکن است منجر به تغییر در سرمایه شرکت گردد. در این مطلب در خصوص افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود، تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه، مدارک مورد نیاز، مراحل و مواردی از این قبیل به طور مفصل توضیح می دهیم. برای انجام این کار می توانید از نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت ها نیز استفاده کنید.
سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود بر خلاف شرکت های سهامی که از سهام با ارزش یکسان تشکیل شده است، متشکل از سهم الشرکه می باشد که به صورت نقد و غیر نقدی در اختیار شرکت قرار می گیرد. برای آشنایی با افزایش سرمایه شرکت سهامی به مقاله مربوطه مراجعه کنید.
لازم به ذکر است شرکت با مسئولیت محدود با استناد بر قانون تجارت زمانی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تأدیه و غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم گردد و همچنین به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد.

آشنایی با مفهوم افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

ثبت افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود مزایای متعددی من جمله پیشرفت و توسعه خدمات، تسویه بدهی ها و قروض شرکت و مواردی دیگر را به دنبال دارد، چنانچه در مواردی یکی از اقدامات اساسی برای تداوم شرکت نیز به حساب می آید.
در شرایطی که بیش از نیمی از سرمایه شرکت به واسطه زیان های وارده از دست رفته باشد، در خواست انحلال یکی از شرکاء و در صورت موجه بودن می تواند پیش زمینه انحلال شرکت را از طریق دادگاه صلاحیت دار به دنبال داشته باشد.
به شرط عدم حضور مابقی شرکاء در دادگاه، سهم وی باید پرداخت گردد و شریک از شرکت خارج می شود.

محاسبه افزایش سرمایه شرکت

انواع افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود با ورود شریک جدید به شرکت و یا به درخواست و توافق شرکاء با افزایش سهم الشرکه شان صورت می گیرد. پس می توان گفت افزایش سرمایه این شرکت ها از دو حالت ذیل خارج نیست که عبارتند از :

  • افزایش سرمایه از طریق ورود شرکاء جدید
  • افزایش سرمایه از طریق افزایش سهم الشرکه شرکاء

قوانین افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

  • در صورتی که افزایش سرمایه نیازمند اخذ مجوز از باشد باید از مراجع ذیربط اتخاذ گردد و به همراه سایر مدارک ضمیمه پرونده شود.
  • در افزایش سرمایه غیر نقدی الزاماً باید توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی گردد و مدارک مربوطه به اداره تسلیم شود.
  • در صورتی که جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شود، ارائه آگهی دعوت (که باید در روزنانه کثیر الانتشار شرکت منتشر گردد) الزامی می باشد.
  • در وضعیتی که تعداد شرکاء در افزایش سرمایه از طریق ورود شریک جدید به دوازده نفر افزایش پیدا کند، ملزم به تشکیل هیئت نظار خواهید بود. هیئت مذکور متشکل از سه نفر می باشد و در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده انتخاب می گردد.

مدارک مورد نیاز افزایش سرمایه از طریق ورود شرکاء جدید

  • ارائه لیست سهم الشرکه شرکاء قبل و بعد از افزایش سرمایه
  • امضاء ذیل وکالتنامه وکیل در صورتی که قصد دارید از وکیل استفاده کنید.
  • مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) اشخاص جدید الورود
  • دو نسخه صورتجلسه افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده

مدارک مورد نیاز افزایش سرمایه از طریق افزایش سهم الشرکه شرکاء

  • ارائه لیست سهم الشرکه شرکاء قبل و بعد از افزایش سرمایه
  • امضاء ذیل وکالتنامه وکیل در صورتی که قصد دارید از وکیل استفاده کنید.
  • دو نسخه صورتجلسه افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده

تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

افزایش سرمایه من جمله تغییرات مربوط به اساسنامه است و ثبت تغییرات در حوزه مذکور باید در مجمع عمومی فوق العاده صورت گیرد.
در تنظیم افزایش سرمایه در ابتدا باید در مجمع عمومی فوق العاده نام شرکت، شناسه ملی، شماره ثبت، تاریخ و ساعت جلسه به همراه وضعیت حضور شرکاء (که می تواند اکثریت یا کلیه باشد) عنوان گردد.
پیش از هر چیز در تنظیم صورتجلسه به ماده ۱۱۱ ق . ت که در خصوص شرکت با مسئولیت محدود می باشد رجوع می کنیم. چنانچه هر گونه تغییری در اساسنامه باید با رعایت اکثریت عددی تشکیل شود.
لازم به ذکر است در خصوص اکثریت عددی شرکاء حاضر باید حداقل سه چهارم سرمایه را داشته باشند تا جلسه تشکیل گردد.
تبصره: در صورتی که در اساسنامه اکثریت عددی دیگری مشخص شده باشد باید به آن استناد نمود.
در دستور جلسه نیز با توجه به نوع افزایش سرمایه، باید اطلاعات مربوطه در صورتجلسه به طور دقیق مشخص شود. در انتها نیز ذیل صورتجلسه باید به امضاء تمامی اعضاء و شرکایی که اسمشان قید شده است، برسد.

مراحل ثبت افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

  1. تکمیل مدارک مورد نیاز: تمامی مدارک مربوط افزایش سرمایه بر حسب مورد همانطور که در بالا ذکر شده است باید تکمیل گردد چنانچه در نظر داشته باشید نقص مدارک، پروسه انجام پرونده را به تعویق می اندازد و مراحل را طولانی تر می کند.
  2. مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری: پس از تکمیل مدارک باید تمامی اطلاعات مربوطه را با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تکمیل نمایید. اطلاعات شرکت من جمله حق توکیل، تاریخ و تصمیم جلسه، میزان سرمایه و … در این سامانه باید به طور دقیق عنوان گردد.
  3. ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و صدور آگهی: پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید تمامی مدارک را به اداره ثبت شرکت های استان از طریق پست ارسال نمایید تا تمامی مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها مورد ازریابی قرار گیرد.
    در صورتی که نقصی در پرونده مربوطه وجود نداشته باشد، پس از پرداخت هزینه های قانونی آگهی افزایش سرمایه صادر خواهد شد.

در صورتی که از وکیل استفاده نمی کنید، متقاضی می تواند باید با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و تحویل پیش نویس آگهی، اصل آگهی را دریافت نماید.

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با بیش از ۱۵ سال سابقه در خصوص امور حقوقی و ثبتی، تمامی خدمات را در حداقل زمان و به سریع ترین شکل ممکن به نتیجه می رساند.
چنانچه جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موسسه عرفان، می توانید از طریق راه های ارتباطی سایت و یا با شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ در تماس باشید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن