ثبت برند بین المللی در خارج از کشور

ثبت برند بین المللی در خارج از کشور

ثبت برند بین المللی در خارج از کشور

ثبت برند بین المللی امروزه از مهم ترین اصول یک کسب و کار موفق است که برای کارفرمایان در خارج از کشور و در سطح جهانی بسیار حائز اهمیت است.
به همین خاطر نیز به صاحبین کسب و کار توصیه می شود برای هویت بخشیدن به محصولات و تولیدات خود، فعالیت رسمی و قانونی و… الزاماً اقدام به ثبت علامت تجاری بین المللی نمایند.

در این مطلب قصد داریم متقاضیان را با قوانین و ضوابط ثبت برند بین المللی، مدارک، روند اجرایی و موارد مربوطه به آن به طور کامل آشنا نماییم.
بر اساس قوانین ثبت برند مادرید، علائم تجاری با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می گیرد. سپس از آن متقاضی می تواند در سطح بین الملل نسبت به آن اقدام نماید.

ثبت علامت تجاری بین المللی در گام اول با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می گیرد.
توجه داشته باشید اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفاً از طریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر است.

بدین منظور می بایست در مرحله اول، فرم اظهارنامه علامت تجاری که شامل مواردی نظیر مشخصات علامت، لیست کالا یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی علائم تجاری است را تکمیل نمود.
علاوم بر آن آشنایی با لیست طبقه بندی علائم تجاری پیش از اقدام به ثبت علائم حائز اهمیت می باشد.

توجه داشته باشید که کشور ما مورخ ۲۸/۵/۱۳۸۲ به موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم تجارتی ملحق شده است و تمامی پروتکل مربوط به آن را نیز پذیرفته است.
بنابراین تمامی علامت های تجاری ثبت شده در ایران این قابلیت را دارند که از طریق ثبت در سیستم بین المللی در خارج از کشور نیز به ثبت برسند.

ثبت برند بین المللی قوانین و شرایط مختص به خود را دارد و لازم است این امر توسط متخصصین این حوزه صورت گرفته باشد.
متقاضیان می توانند برای بهره مندی از این خدمت و یا دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان بخش بین المللی موسسه عرفان در تماس باشند.

ثبت برند مادرید

پیش از این متقاضیان ثبت علامت خارجی مجبور بودند به صورت مستقیم در کشور مقصد اقدام به ثبت علامت تجاری نمایند.
که اقدام از این طریق در مقایسه با ثبت برند مادرید، هزینه بیشتری را برای متقاضی ثبت به دنبال داشت.

همچنین مزایای ثبت برند به روش مستقیم در کشور ها با ثبت مادرید اصلا قابل مقایسه نیست. زیرا که از طریق ثبت برند بین الملل در تمامی کشور های عضو پروتکل مادرید از حقوق انحصاری بهره مند خواهید شد.

ثبت برند در خارج از کشور از طریق کنوانسیون پاریس با صرف هزینه اندک و در حداقل زمان صورت می پذیرد که در ادامه این مقاله به اسامی کشور های عضو پروتکل نیز می پردازیم.

مزایای ثبت بین المللی علامت تجاری

پس از ثبت بین المللی علامت تجاری مورد نظر از حمایت های قانونی و حقوق قابل توجهی بهره مند خواهید شد.
برخی از مزایای ثبت برند مادرید به شرح ذیل می باشد:

  • گسترش فعالیت ها و حضور در عرصه بازارهای جهانی
  • جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث و رقبا با امکان پیگیری قانونی
  • ارزان و به صرفه بودن ثبت برند از سازمان مالکیت فکری جهانی یا همان وایپو چنانچه با ارائه یک اظهارنامه، پس از ثبت قانونی در تمامی کشور های عضو از حقوق خاصی بهره مند خواهید شد.
  • افزایش اعتبار و ارزش علامت تجاری به ثبت رسیده
  • امکان عقد قراردادها و معاهده های بین الملل
  • تسریع روند ثبت علامت تجاری از این روش و به دنبال آن کاهش هزینه
  • بهره مندی از حقوق انحصاری در علامت تجاری ثبت شده در کشور های عضو
  • اصلاح و ایجاد تغییرات از این روش پس از به ثبت، با صرف هزینه اندک

ثبت برند لاتین

در صورتی که متقاضی قصد ثبت برند غیر فارسی داشته باشد، باید بر اساس معیار ها و استانداردهای بین المللی عمل کند.
لازمه ثبت برند لاتین علاوه بر سایر مدارکی که برای ثبت برند معمولی نیاز است، ارائه کارت بازرگانی و یا عضویت در اتاق بازرگانی می باشد.

پیش از تقاضای ثبت علائم تجاری لاتین باید به صورت بین المللی نیز استعلام گرفته شود تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
برای اطلاعات دقیق تر در خصوص ثبت برند لاتین به مقاله مذکور مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری بین المللی

جهت ثبت علامت تجاری بین المللی باید مدارک مختص به روشی که انتخاب کرده اید نیز، ارائه دهید. مدارک مورد نیاز ثبت برند بین المللی به شرح ذیل می باشد:

  • اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران به جهت رویت و تأیید آن
  • ارائه کپی گواهی ثبت علامت به جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری
  • تکمیل فرم تقاضای ثبت برند بین المللی
  • تکمیل فرم مخصوص لاتین
  • ارائه برگ محاسبه هزینه ها
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه بین المللی
  • ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
  • ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضا به همراه مهر شرکت برای اشخاص حقوقی
  • در صورت مراجعه به وکیل رسمی، ارائه وکالت نامه دادگستری الزامی می باشد.
  • ارائه مدارک هویتی من جمله شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی
  • ارائه مدارک هویتی مدیران و دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی به همراه روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت

نکته: موارد مذکور تمامی مدارک مورد نیاز به جهت ثبت علامت در خارج کشور بوده اما بر حسب مورد ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد.
برای اطلاعات تکمیلی در این خصوص با مشاوران موسسه عرفان در ارتباط باشید.

تقاضای ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی بر اساس مجموعه ای از قوانین ثبتی هر کشوری که مطابق با مقررات داخلی آن و هماهنگ با نظام تجارت جهانی می باشد، تعیین می گردد.
متقاضیان ثبت برند بین المللی در حالت کلی باید اقدامات ذیل را صورت دهند:

  1. تسلیم یک اظهارنامه بین المللی علامت مورد نظر از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو
  2. درخواست و کسب عضویت در ۸۵ کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید (در این حالت متقاضی می تواند برای چند کشوری که فقط مورد نظر دارد اقدام کند و از حمایت ها بهره مند گردد.
  3. ارائه تقاضانامه بین المللی ثبت علامت تجاری به یکی از زبان های مشخص شده
  4. پرداخت یک تعرفه های مربوطه که به فرانک سوئیس می باشد. همچنین تحصیل و تأمین حمایت از علامت تجاری یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم تقاضانامه ثبت علامت تجاری بین الملل

مراحل ثبت برند در خارج از کشور

  • در وهله اول پس از تکمیل مدارک، متقاضی باید علامت تجاری مورد نظر را با توجه به قوانین و ضوابط در کشور مبدأ به ثبت برساند.
    لازم به ذکر است برای ثبت برند لاتین ملزم به اخذ کارت بازرگانی یا کارت عضویت خواهید بود.
  • پس از این باید نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت برند تجاری بین المللی، انتخاب طبقات علامت و کشور هایی که قصد دارید در آن ها فعالیت داشته باشید، اقدام نمایید.
  • در این مرحله، هزینه های پرداختی به سازمان مالکیت فکری را محاسبه شده و باید پرداخت گردد. سپس مدارک ثبت علامت به همراه رسید پرداختی می بایست ضمیمه گردد.
  • ارائه وکالت نامه وکیل رسمی برای متقاضیانی که با وکیل این پروسه را پیش می برند، الزامی می باشد. برای اشخاص حقوقی باید در سربرگ شرکت، فرم ها را تنظیم شود.
  • از طریق سامانه رسمی وایپو فرم های MM1، MM2، MM3، را دریافت و تکمیل نمایید.
    لازم به ذکر است پرداختی ها به فرانک سوئیس محاسبه خواهد شد. همچنین زبان رسمی برای اقدام از روش مذکور انگلیسی، فرانسه و یا اسپانیولی می باشد که در انتها نیز به صدور گواهی ختم خواهد شد.

هزینه ثبت برند بین المللی

هزینه ثبت برند بین المللی به موارد متعددی وابسته است و میزان دقیقی برای آن در نظر گرفته نمی شود.
مواردی از جمله تعداد طبقات علامت تجاری، کشور هایی که در آن ها قصد دارید فعالیت داشته باشید در میزان پرداختی تاثیر گذارند.

لازم به ذکر است روش ثبت برند و علائم تجاری بین المللی نسبت به ثبت برند در هر کشور به طور مستقیم، مقرون به صرفه تر می باشد.

وکيل ثبت بين المللی علامت

تنها و کلايي مي توانند در سيستم مادريد فعاليت داشته باشند که تسلط نسبی به زبان انگليسی داشته باشند. همچنين براي ثبت علامت از طريق سيستم داخلی کشورها، تسلط وکيل به زبان انگليسی از ملزومات است چرا که خواسته ها و نيازهای متفاضی از ثبت علامت در کشور های هدف می بايست تامين گردد و اين مهم جز با انتقال صحيح خواسته ها به ادارات ثبت علامت کشور ها ممکن نيست.

وکلای دفتر حقوقی تدبیر توسعه عرفان امکان ثبت علامت تجاری را از طریق سیستم مادرید و همچنین از طریق سیستم داخلی با همکاری موسسات حقوقی بین المللی در سرتاسر دنیا برای مراجعین خود فراهم نموده و در این امر به تجار ایرانی خدمت رسانی می نماید.

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص ثبت برند بین المللی و کلیه امور مربوطه از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان و وکلا مجرب موسسه تدبیر توسعه عرفان در ارتباط باشند.

موسسه عرفان با حذف واسطه ها و بهره گیری از متخصصین این حوزه توانسته است هزینه این خدمات را کاهش دهد و این امور را در حداقل زمان به انجام رساند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن