ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین یا انگلیسی قوانین و ضوابط مختص به خود را دارد و بر حسب مورد امکان ثبت آن بدون اخذ کارت بازرگانی نیز موجود می باشد.
در این مطلب قصد داریم در مورد ثبت برند لاتین، مراحل، قوانین و آئین نامه های اجرایی، مدارک مورد نیاز و کلیه مواردی که باید در این خصوص بدانید توضیح دهیم.

برند یا علائم تجاری وجه تمایز محصولات و کالا ها در بازار های رقابتی امروزه هستند و اهمیت بسیاری در جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث دارند.
برند لاتین، به دو صورت است بدین معنا که کلمات یا ریشه فارسی دارند و اصطلاحاً (فینگیلیش) عنوان شده اند یا کاملاً غیر فارسی اند.

متقاضیان می توانند به جهت دریافت اطلاعات دقیق تر بر حسب تقاضا و همچنین مشاوره رایگان، از طریق راه های ارتباطی با متخصصین ثبت علائم موسسه حقوقی عرفان در ارتباط باشند. برای کسب اطلاع از ثبت برند بین المللی مادرید می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

ثبت برند انگلیسی

هدف اصلی از ثبت برند انگلیسی ورود به بازار های رقابتی سالم در خارج از کشور است. اما پیش از هر چیز باید بدانید که لازمه ثبت همه این علائم لاتین، اخذ کارت بازرگانی نیست.
بسیاری از متقاضیانی قصد تصدی به صادرات و یا واردات دارند، ابتدای مراتب اقدام به ثبت برند انگلیسی می کنند.

درصورتی که علامت تجاری دارای ریشه فارسی باشد، امکان ثبت آن بدون کارت بازرگانی نیز وجود دارد.
برای اطمینان از اینکه برند مورد نظر ریشه فارسی دارد یا خیر، باید به یکی از فرهنگ لغت های معتبر از جمله معین، عمید و یا دهخدا مراجعه نمایید.

قوانین ثبت برند لاتین

مرجع رسمی برای ثبت برند لاتین نیز مرکز مالکیت های معنوی می باشد که متقاضیان باید از تمامی قوانین آن تبعیت کنند.
در مقایسه ثبت برند انگلیسی و فارسی گفتنی است که هیچ تفاوتی از نظر ارزش در این دو وجود ندارد. تنها تفاوت در تکمیل مدارک برای تقاضای ثبت برند به مرجع، ممکن است متفاوت باشند.

اعتبار گواهینامه ثبت علائم تجاری انگلیسی نیز همانند علائم فارسی به مدت ۱۰ سال می باشد. برای تمدید نیز پیش از موعد مقرر باید اقدام به پرداخت هزینه های قانونی آن نمایید.
پیش از ثبت برند انگلیسی باید الزاماً استعلام گرفته شود تا از تکراری نبودن (به عنوان یکی از اصول ثبت علائم) آن اطمینان حاصل گردد.

مدارک ثبت برند لاتین

مدارک ثبت برند لاتین بر حسب مورد و متناسب با شخصیت اعم از حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد اما به طور کلی  مدارک مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • ارائه مدارک هویتی من جمله شناسنامه و کارت ملی متقاضی برای اشخاص حقیقی
  • مدارک هویتی مورد نیاز برای اشخاص حقوقی علاوه بر شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل صاحب حق امضاء، روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات هیئت مدیره نیز شرکت می باشد.
  • ارائه جواز یا جواز های مربوط به فعالیت بر حسب مورد که من جمله آن ها جواز تاسیس، پروانه کسب و یا پروانه بهره برداری می باشد.
    دیگر جواز های مرتبط اتخاذ شده از مراجع و نهای های قانونی نیز مورد قبول است.
  • نمونه طرح علامت تجاری مورد درخواست
  • ارائه وکالتنامه وکیل رسمی دادگستری در صورتی که این اقدامات از سوی وکیل باشد.
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که علامت مورد نظر لاتین بوده و ریشه فارسی نیز نداشته باشد.

ثبت آنلاین برند خارجی و برند انگلیسی

نحوه ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی

در صورتی که کلمه ای که قصد ثبت آن را داشته باشید به صورت فینگیلیش باشد و ریشه فارسی نیز داشته باشد، با ارائه مستندات و اقدامات مربوطه امکان ثبت آن بدون اخذ کارت وجود دارد.
به عبارتی دیگر ثبت علامت تجاری لاتین بدون کارت بازرگانی امکان پذیر است اما فقط باید واژه لاتین دارای ریشه فارسی باشد و همچنین سه برابر کوچک تر، ذیل آن عنوان شده باشد.

در غیر این صورت برای ثبت برند لاتین باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله در مورد اخذ کارت بازرگانی به مقاله مذکور مراجعه کنید.

مراحل ثبت برند انگلیسی

ثبت برند به صورت الکترونیک و از طریق سامانه های رسمی مربوطه صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.
یا به عبارتی دیگر مراجعه حضوری در حین پروسه ثبت علامت تجاری هیچ تأثیری در تسریع انجام روند ثبت علامت تجاری مورد نظر ندارد.
مراحل ثبت علائم لاتین به ترتیب ذیل می باشد:

  1. مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی

    در وهله اول پس از مراجعه به سامانه باید در آن ثبت نام صورت گیرد و تمامی اطلاعات هویتی و شخصی به همراه ضمائم در سامانه بارگذاری شود.

  2. توصیف علامت و باگذاری ضمائم

    تمامی اطلاعات و مدارک مربوط به علامت تجاری مورد در خواست باید در سامانه رسمی بارگذاری شده باشد تا پس از آن به اظهارنامه ختم گردد.

  3. پرداخت هزینه های قانونی

    هزینه های ثبت علامت تجاری به سه قسمت به ترتیب آگهی نوبت اول، حق الثبت و آگهی نوبت دوم می باشد که باید در موعد مشخص پرداخت گردد.

  4. انتشار آگهی

    در صورتی که نقصی در مدارک و قوانین ثبت وجود نداشته باشد و همچنین اعتراضی به علامت وارد نگردد، در نهایت پس از پرداخت هزینه های مذکور به انتشار آگهی ختم می گردد.

هزینه ثبت برند انگلیسی چقدر است؟

هزینه ثبت برند به انگلیسی نیز مانند برند فارسی به مواردی من جمله تعداد طبقات انتخابی از ۴۵ طبقه برند، نوع آگهی و مواردی از این قبیل وابسته است.
هزینه ثبت علائم تجاری بر حسب مورد همانطور که ذکر شد در صورتی که نیازی به اخذ کارت بازرگانی نباشد، تقریباً همانند ثبت برند فارسی است.

هزینه پرداختی یکسانی برای ثبت برند نمی توان مشخص نمود چراکه بر حسب مورد ممکن است ملزم به انجام اقدامات دیگر نیز باشید.
جهت آگاهی از جزئیات پرداختی های برند به مقاله هزینه ثبت برند مراجعه نمایید.

خدمات ثبت علائم تجاری در موسسه عرفان

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص ثبت برند لاتین یا انگلیسی و کلیه امور مربوطه از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان مجرب موسسه تدبیر توسعه عرفان در ارتباط باشند.

موسسه عرفان با حذف واسطه ها و بهره گیری از متخصصین این حوزه توانسته است هزینه این خدمات را کاهش دهد و این امور را در حداقل زمان به انجام رساند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن