هزینه ثبت برند و لوگو طبق تعرفه ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ثبت برند و لوگو طبق تعرفه ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ثبت برند و لوگو طبق تعرفه ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. این هزینه بر حسب مورد و نوع برند درخواستی، تعداد طبقات و دیگر شرایط متغیر خواهد بود. منظور طبقات خدمات و محصولاتی هست که در آینده مالک برند قصد دارد در آن گستره فعالیت کند. به صورت کلی برند ۴۵ طبقه است.
علاوه بر عوامل مذکور، موارد متعددی دیگری من جمله نوع آگهی (که رنگی یا سیاه باشد)، ابعاد علامت تجاری درخواستی نیز در این قبیل هزینه های ثبت علامت تأثیر گذار هستند.

هزینه ثبت برند یا همان هزینه ثبت لوگو برای متقاضی از خارج کشور با پرداختی های معمول ثبت علائم متفاوت می باشد. برای آشنایی با نحوه ثبت برند لاتین یا ثبت برند بین المللی مادرید می توانید به مقاله تکمیلی در این خصوص مراجعه کنید.

اما در صورتی که متقاضی ثبت برند در ساری، ثبت علامت در مازندران یا سایر شهرهای ایران هستید در این مقاله با ما همراه باشید.
به این صورت که افراد خارج از کشور ملزم به پرداخت معادل ارزی مشخص شده هستند و مبلغ پرداختی را بر طبق نرخ رسمی پرداخت خواهند کرد.

همانطور که ذکر شد هزینه ثبت علامت تجاری به صورت حدودی است و بر حسب مورد، میزان پرداختی ها نیز متفاوت می باشند.
در ادامه مطلب به طور کلی مبلغ پرداختی های ثبت قانونی علائم تجاری را شرح می دهیم. برای آگاهی از اطلاعات دقیق و استعلام با کارشناسان علامت تجاری موسسه عرفان در تماس باشید.

راهنمای هزینه ثبت برند و لوگو

به طور کلی هزینه ثبت برند تجاری را می توان در پرداختی های اظهارنامه، روزنامه اول، حق ثبت و روزنامه دوم مختصر نمود.
از روزنامه اول به عنوان همان آگهی تقاضا یاد می شود. همچنین منظور از روزنامه دوم نیز هزینه پرداختی انتشار آگهی مربوطه در روزنامه رسمی می باشد.

هزینه ثبت اظهارنامه برای اشخاص حقیقی به ازای هر یک طبقه به مبلغ ۲۰ هزار تومان می باشد. در نظر داشته باشید که به نسبت اضافه شدن هر یک طبقه دیگر به آن، مبلغ ۲ هزار تومان نیز به آن اضافه می شود.
هزینه اظهارنامه برای اشخاص حقوقی به مبلغ ۴۰ هزار تومان می باشد که به ازای هر طبقه اضافی ۴ هزار تومان دیگر به آن اضافه خواهد شد.

حق ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری از دیگر هزینه هایی است که باید در محدوده مشخص آن پرداخت شده باشد تا موجبات تأخیر در پروسه ثبت علامت تجاری را فراهم نکند.

پس از آن که اظهارنامه ثبت علامت توسط مرجع مورد پذیرش واقع گردد، امکان پرداخت هزینه ثبت برای آن فراهم می شود.
بعد از پرداخت حق ثبت به اظهارنامه برند یک شماره ثبت تخصیص داده می شود.

حق ثبت برای اشخاص حقیقی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان می باشد که به ازای هر طبقه که به آن اضافه گردد، مبلغ ۱۰ هزار تومان به آن افزوده خواهد شد.

مبلغ حق ثبت برای اشخاص حقوقی نیز ۲۴۰ هزار تومان می باشد. سپس هر یک طبقه ای که به آن اضافه شود، مبلغ ۲۰ هزار تومان برای آن باید در نظر گرفت.

اظهارنامه ثبت علامت تجاری دو مرحله دارد که در هر مرحله آگهی، هزینه بر حسب شرایطی من جمله تعداد خطوط، نوع آگهی و مواردی از این قبیل از ۲۵۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر می باشد.

نکته: در صورت رد اعتراض برای ثبت علامت تجاری، هیچ یک از هزینه های قانونی پرداخت شده، استرداد داده نمی شود.

جدول هزینه ثبت برند طبق تعرفه ۱۴۰۱

ردیف نوع هزیته شخص حقیقی شخص حقوقی
۱ حق ثبت اظهارنامه علامت به ازاء یک طبقه ۲۰۰/۰۰۰ ریال ۴۰۰/۰۰۰ ریال
۱-۱  حق ثبت به ازای هر طبقه اضافه ۲۰/۰۰۰ ریال ۴۰/۰۰۰ ریال
۲ حق ثبت علامت به ازاء یک طبقه ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال ۲/۴۰۰/۰۰۰ ریال
۲-۱ حق ثبت به ازای هر طبقه اضافی ۱۰۰/۰۰۰ ریال ۲۰۰/۰۰۰ ریال
۳ حق ثبت تمدید دوره های ده ساله معادل حق ثبت علامت معادل حق ثبت علامت
۶ جریمه تأخیر در تمدید ثبت نصف حق ثبت علامت نصف حق ثبت علامت
۶ حق ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازاء هر طبقه ۱۰۰/۰۰۰ ریال ۲۰۰/۰۰۰ ریال
۶ حق ثبت اجازه بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازاء یک طبقه ۱۰۰/۰۰۰ ریال ۲۰۰/۰۰۰ ریال
۶ حق ثبت انتقال اظهارنامه با اجازه بهره برداری از آن ۵۰/۰۰۰ ریال ۱۰۰/۰۰۰ ریال

هزینه راه اندازی و قیمت برند

هزینه تمدید ثبت برند

اعتبار علائم تجاری به مدت ۱۰ سال می باشد. سپس این مدت برای دوره های متوالی ده ساله دیگر نیز قابل تمدید می باشد.

در صورتی که پرداخت هزینه تمدید ثبت برند پیش از پایان سال هم صورت نگرفته باشد، یک مهلت حداکثر شش ماهه نیز برای آن در نظر گرفته می شود.
در این وضعیت متقاضی باید هزینه تأخیر در پرداختی تمدید برند را نیز به هزینه اصلی اضافه نماید.

هزینه تمدید دوره های ده ساله علائم تجاری معادل با مبلغ حق ثبت برند است و مبلغی که برای جریمه دیرکرد در پرداختی در نظر گرفته می شود، حدوداً نصف حق ثبت می باشد.

هزینه ثبت برند و لوگو در موسسه عرفان

موسسه تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از فارغ التحصیلان از دانشگاه های برتر و کارشناسان امور ثبتی تمامی خدمات را در حداقل زمان صورت می دهد.
متقاضیان به جهت مشاوره رایگان و همچنین آگاهی از هزینه ثبت برند در موسسه عرفان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا با شماره ۰۲۱۸۸۵۴۷۸۶۰ با ما در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن