مراحل ثبت تغییرات شرکت و انجام آن‌ها

مراحل ثبت تغییرات شرکت و انجام آن‌ها

مراحل ثبت تغییرات شرکت و انجام آن‌ها

ثبت شرکت مراحل و پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد اما در بسیاری از موارد بعد از شروع کار در شرکت ممکن است بین اعضا و شرکا مشکلاتی به وجود آید با مسائلی دیگر که باعث ایجاد و ثبت تغییرات شرکت شود. این ثبت تغییرات دقیقا بعد از زمان ثبت امکان پذیر است و هیچ محدودیت زمانی ندارد. تغییراتی که در شرکت قرار است ایجاد شود باید به با تصمیم و تایید تمامی اعضا باشد در غیر این صورت این اتفاق انجام نمی‌شود. در ادامه شما را  با مراحل ثبت تغییرات شرکت و شرایط آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

موارد قابل تغییر در شرکت

 

موارد قابل تغییر در شرکت

  • تمدید شرکت
  • تغییر در اساسنامه
  • تغییر آدرس شرکت
  • منحل کردن شرکت
  • تغییر موضوع شرکت
  • انتخاب بازرسان یا تمدید
  • کاهش یا افزایش سرمایه شرکت
  • تبدیل و تغییر سهام شرکت به بی‌نام و بانام
  • تغییر دادن حق امضا شرکت
  • تغییر دادن اسم شرکت

 

ثبت تغییرات چگونه امکان پذیر است؟

ثبت تغییرات چگونه امکان پذیر است؟

روند انجام ثبت تغییرات شرکت باید به وسیله یک صورتجلسه انجام شود. فرد یا افرادی که قصد انجام تغییراتی را در شرکت دارند باید یک صورتجلسه را بر اساس خواسته و موضوع تغییر تنظیم و ارائه کنند. زمانی که صحت آن تایید شد و مطابق با تمام قوانین و اصول ثبت تغییرات بود باید آگهی ثبت تغییرات در روزنامه چاپ شود. برای اینکه این تغییرات اعمال شود، می‌توان آن را به سه حالت هیات مدیره، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده تنظیم کرد.

مجمع عمومی عادی

یکی از مراحل ثبت تغییرات شرکت تنظیم قرارداد و صورتجلسه به وسیله مجمع عمومی عادی است. این مجمع وظایفی مختلفی از جمله انتخاب کردن بازرسان، بررسی ترازنامه و سود و زیان شرکت در سال مالی قبل، تعیین و انتخاب روزنامه برای انتشار آگهی به صورت یکساله، تعیین خط مشی و رسیدگی به شرکت و رسیدگی به صورتحساب سالانه شرکت است.

مجمع عمومی فوق‌العاده

مجمع عمومی فوق العاده از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ثبت تغییرات شرکت به آن مراجعه کنید. این مجمع نیز وظایف مخصوص به خود مانند صدور مجوز اوراق قرضه، تغییر اساسنامه، تغییر سرمایه شرکت، منحل کردن شرکت، تعیین بازرسین، تغییر دادن مدیران و طول مدت خدمت و ایجاد سهام ممتاز است.

به دنبال کامل‌ترین خدمات حقوقی هستید؟

ما با به‌روزترین تجربیات حقوقی و مجرب‌ترین وکلا در کنار شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.۰۲۱۸۸۵۴۷۸۶۰

مراحل ثبت تغییرات شرکت

همانطور که گفتیم ثبت تغییرات شرکت به دلایل مختلفی انجام می‌شود هر کدام از این دلایل از تغییر آدرس شرکت تا تغییر موضوع شرکت شرایط خاص خود را دارد که نیاز است با آن‌ها قبل از ثبت شرکت یا حتی در زمان ثبت تغییرات آشنا باشید. اما به صورت کلی برای انجام تغییرات لازم است یک صورتجلسه به همراه امضا تمامی شرکا  تنظیم کنید، در سامانه http://irsherkat.ssaa.ir مدارک خواسته شده را آپلود کنید بعد از آن مدارک را به اداره ثبت شرک‌ها بفرستید و در پایان تمامی هزینه‌ها از جمله هزینه درج آگهی را پرداخت کنید تا آگهی شما صادر گردد.

 

تغییر آدرس شرکت

 

تغییر آدرس شرکت

برای ثبت تغییر شرکت و آدرس آن دو گزینه وجود دارد.

تغییر آدرس با مسئولیت محدود

برای ثبت تغییر شرکت بر اساس آدرس و با مسئولیت محدود نیاز به تشکیل جلسه با مجمع عمومی فوق العاده  و تنظیم صورتجلسه است. بعد از تنظیم صورتجلسه لازم است تمام شرکا ضمن درج مقدار سهامشان آن را امضا کنند. بنابر قانون ۱۰۹ تجارت در صورت زیاد بودن شریک‌ها لازم یک هیات نظار انتخاب شود و آن‌ها صورتجلسه را امضا کنند. یک‌ماه بعد از امضا وکیل رسمی شرکت یا یکی از اعضا باید صورتجلسه را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد. زمانی که اجازه تغییر محل در اساسنامه درج و به هیات مدیره تحویل داده شد، باید طی جلسه‌ای و تنظیم صورتجلسه اقدام به  تغییر محل کنند.

تغییر آدرس شرکت سهامی

در ابتدا باید یک جلسه با مجمع عمومی فوق العاده برای تنظیم صورت جلسه برگزار شود تا به امضای هیات رئیسه برسد. بعد از آن تمامی مراحل قبل باید انجام شود تا اجاز تغییر آدرس برای هیات مدیره صادر شود. در صورتی که قرار است شرکت از یک شهر به شهر دیگر منتقل شود باید پرونده جهت بررسی به شهر مربوطه ارسال شود.

 

تغییر نام شرکت

 

تغییر نام شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت بر اساس نام دو روش وجود دارد.

ثبت تغییرات نام سهامی خاص

برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده تنظیم صورت جلسه انجام مراحل تغییر اساسنامه بعد از انجام این مراحل نیاز است قرارداد امضا شود به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شود. بعد از انجام این مرحله باید هزینه‌های مربوطه پرداخت شود و سپس روزنامه آگهی تایید شود. در ادامه باید نام توسط مسئول ثبت شرکت تایید شود.

تغییر نام با مسئولیت محدود

مراحل ثبت تغییرات شرکت بر اساس نام با مسئولیت محدود باید در ابتدا توسط مجمع عمومی فوق العاده برگزار شود و تمامی مراحل سپری شود. در صورتی که شریک‌ها بیش ار ۱۲ نفر نبودند می‌توان اسم و امضا همه آن‌ها را در صورت جلسه داشت. بعد از سپری کردن این مراحل بعد از یک ماه وکیل با یکی از اعضا شرکت به اداره ثبت شرکت مراجعه کنند تا مراحل ثبت آگهی انجام شود. زمانی که نام توسط مسئول مربوطه تایید شد، آگهی در روزنامه انتشار پیدا می‌کند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن