مهاجرت از طریق ثبت اختراع

مهاجرت از طریق ثبت اختراع

مهاجرت از طریق ثبت اختراع

مهاجرت از طریق ثبت اختراع یک سرمایه گذاری برای متقاضی و دولت تلقی می شود .زیرا موجبات توسعه و گسترش فناوری در کشور مقصد را فراهم می آورد. مهاجرت با ثبت اختراع قوانین مختص به خود را دارد و اختراع مبتکرانه ثبت شده باید به گونه ای باشد که در راستای هدف دولت مقصد نیز قرار گیرد.
در این مطلب قصد داریم در خصوص مهاجرت با ثبت اختراع در کشور ها، قوانین و ضوابط مربوطه، هزینه و هر آنچه که باید در این خصوص بدانید توضیح دهیم. در وهله اول اختراع مورد نظر باید شرایط اساسی ثبت اختراع را داشته باشد تا به ثبت برسد. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان و بررسی شرایط، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ثبت اختراع موسسه عرفان در تماس باشند.

ثبت اختراع در کشور های خارجی

ثبت اختراع بین المللی در کشور های خارجی یا به صورت مستقیم است و یا از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع در میان کشور ها صورت می گیرد.
کشور ایران از سال ۹۲ به عضویت در این معاهده در آمد. لازم به ذکر است که پیش نیاز این روش، ثبت اختراع با رعایت قوانین در کشور مبدأ می باشد.
این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم در کشور مقصد اقدام به ثبت اختراع نمایید. در این حالت با آشنایی از قوانین ثبتی مربوطه، باید به یکی از زبان های مورد قبول مرجع، مدارک و ضمائم آن ارائه داده شود.
در این حالت پس از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه های رسمی کشور مقصد، در صورت تأیید اولیه باید مدارک ثبت اختراع و ضمائم به صورت فیزیکی نیز تسلیم گردد.

تاثیر اختراع در اپلای

همانطور که می دانید پروسه پذیرش برای دانشگاه های برتر کشور ها و همچنین بهره مندی از بورسیه ها و تسهیلات دانشگاهی آن ها بسیار رقابتی است. رقبا در روند پذیرش، مقالات منتشر شده و رزومه کاری مرتبط با رشته خود را ارائه می دهند اما آنچه که شما را متمایز می کند، ثبت اختراع می باشد.
در این حالت اولویت در میان سایر رقبا با شما خواهد بود. در نظر داشته باشید تاثیر اختراع در اپلای و پذیرش برای فاند تحصیلی دانشگاه ها در کشور های خارجی بسیار حائز اهمیت است.

مراحل مهاجرت از طریق ثبت اختراع

پیش از هر چیز باید اختراع مورد نظر با تمامی قوانین و معیار های مشخص شده در قانون ثبت اختراعات تناسب داشته باشد. اختراعی قابل ثبت است که مبتکرانه باشد و مشکلی را در صنعت یا فن حل کند در حالی که کاربرد آن برای دارنده مهارت عادی، آشکارا نباشد.
در صورتی که قصد دارید ثبت اختراع در کشور مقصد به صورت مستقیم باشد باید تمامی مدارک در نهایت به مرجع ثبت کشور مقصد تسلیم گردد.
فرم تقاضانامه ثبت اختراع، توصیف نامه، وکالتنامه وکیل (در صورتی که از وکیل استفاده می کنید) به همراه سایر ضمائم مربوطه از جمله این مدارک است.
در صورتی که در اختراع معیار های مورد نیاز رعایت شده باشد و مورد تایید کارشناسان مرجع ثبت نیز قرار گیرد، گواهی صادر می شود.
در نهایت پس از ثبت تقاضای ثبت اختراع و مورد قبول واقع شدن آن، در صورتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد، پس از طی مراحل اداری مربوطه به ویزا ختم می شود.
نکته: لازم به ذکر است متقاضی نباید سوء پیشینه داشته باشد و نمره مدرک زبان بر حسب کشور مورد درخواست متغیر است و در برخی از کشور ها نیز نیازی به ارائه آن نیست.

هزینه مهاجرت با ثبت اختراع

ثبت اختراع در کشور ثالث اغلب از طریق نماینده ثبت اختراع صورت می پذیرد و هزینه مشخصی برای این آن وجود ندارد.
به طور کلی هزینه های مهاجرت با ثبت اختراع به سه قسمت یعنی هزینه قانونی ثبت اختراع به مرجع ثبت کشور مقصد، حق الزحمه وکیل و هزینه صدور ویزا در سفارت تقسیم می شود.
مهاجرت از طریق ثبت اختراع بر حسب روش درخواست ثبت اختراع، کشور مورد نظر و پرداختی های قانونی متفاوت است چنانچه برای بررسی شرایط و مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع

نکته حائز اهمیت در خصوص ثبت اختراع در آمریکا آن است که متقاضیانی که اختراع شان را در این کشور به ثبت رسانده اند در بسیاری از کشور های دیگر نیز مورد قبول واقع می شود.
در مهاجرت به آمریکا از طریق ثبت اختراع ملزم به ارائه معدل یا گردش حساب نخواهید بود و امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال شما نیز فراهم است.
متقاضی باید در این روش از مهاجرت مدرک آیلتس نمره پنج یا بالاتر و یا معادل آن را نیز الزاماً باید به همراه سایر ضمائم ارائه داده باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع

متقاضی برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع ملزم به ارائه مدرک زبان آیتلس با حداقل نمره ۵ و یا معادل آن می باشد.
مهاجرت از این طریق نیاز به تمکن مالی داشته که مبلغ آن بر حسب تعداد همراه متغییر می باشد اما برای یک نفر از حدود یازده هزار دلار است.
موسسه حقوقی عرفان از صفر تا صد مراحل ثبت اختراع در کانادا، شما را همراهی می کند و با تجربه بیش از ۱۵ سال در خصوص خدمات حقوقی و ثبتی در خارج و داخل از کشور، این پروسه را در حداقل زمان صورت می دهد.

مهاجرت به سوئیس با ثبت اختراع

سوئیس یکی از مرفه و امن ترین کشور ها در جهان به حساب می آید و تنها عیب آن برخی هزینه های زندگی بالا در آن است.
لازم به ذکر است هر کشور قواعد و قوانین مختص به خود را دارد که پیش از اقدام به ثبت اختراع بهتر است با آن آشنایی کامل داشته باشید.
مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت اختراع محدودیت سنی ندارد و متقاضی ملزم به ارائه مدرک زبان نیز نمی باشد.
پس از اقدام از این طریق برای متقاضی این امکان وجود دارد که برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست ویزا دهد.

خدمات مهاجرت با ثبت اختراع در موسسه حقوقی عرفان

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت از طریق ثبت اختراع و کلیه امور مربوطه از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان مجرب موسسه تدبیر توسعه عرفان در ارتباط باشند.
موسسه عرفان با حذف واسطه ها و بهره گیری از متخصصین این حوزه توانسته است هزینه این خدمات را کاهش دهد و این امور را در حداقل زمان به انجام رساند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن