اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی

اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی

اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی

اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی و اقامه دعوای ابطال طرح صنعتی وفق بر ماده ۱۰۰ آیین نامه اجرایی ثبت اختراعات و طرح صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم در خصوص اعتراض به رد طرح صنعتی، ویژگی های اظهارنامه طرح صنعتی و قوانین و ضوابط مربوطه به طور کامل توضیح دهیم.
از طریق مرجع ثبت به کمیسیون موضوع ماده ۱۷۰ این آئین نامه، کلیه اعتراضات باید در دو نسخه به صورت کتبی منضم به مستندات تسلیم گردد. رسید پرداخت هزینه های مربوطه نیز باید به همراه مدارک تحویل داده شود که مهلت تسلیم اعتراض به مرجع مذکور ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ تصمیم می باشد.
لازم به ذکر است متقاضیانی که در خارج از ایران اقامت دارند به مدت ۶۰ روز مهلت خواهند داشت. پس از ثبت اعتراض، نسخه دوم آن با قید اطلاعاتی من جمله شماره وصول و تاریخ به معترض برگشت داده می شود.

اصول اعتراض به رد اظهارنامه ثبت طرح صنعتی

تبعیت از اصول اعتراض به رد اظهارنامه ثبت طرح صنعتی و مواد مربوطه در این پروسه بسیار ضروری است.
در صورتی که اشراف کافی به این دسته از اصول و قوانین ندارید، بهتر است این امر را به متخصصین این حوزه بسپارید.
بنابر ماده ۱۰۱ آیین نامه اجرایی معترضین نسبت به تقاضای ثبت طرح صنعتی باید تقاضاشان را در دو نسخه تسلیم مرجع نمایند.
در صورتی که پس از بررسی اعتراض نامه، مدارک و اسنادی دیگری نیز نیاز باشد مرجع کتباً از متقاضی در خواست می کند تا ظرف ۳۰ روز به رفع نقص اقدام کند.
چنانچه بر خلاف توضیحات بالا در اعتراض عمل شود، اعتراضنامه کان لم یکن به حساب خواهد آمد.
زمانی که به ادعای حق مالکیت طرح صنعتی که اظهارنامه آن تسلیم مرجع ثبت شده باشد، اعتراض وارد شد، معترض باید همزمان با اعتراض تقاضا ثبت نیز کند.
در این صورت مرجع ثبت وفق ماده ۱۰۱ آئین نامه اجرایی، ظرف ۱۰ روز نسخه ای از اعتراضنامه به انضمام مدارک مربوطه را به متقاضی ثبت ابلاغ می نماید.
در این صورت متقاضی از تاریخ ابلاغ اعتراضنامه، ظرف ۲۰ روز باید پاسخ خود را به مرجع ثبت تسلیم نماید و عدم پاسخ در مهلت مقرر به منزله تمکین وی خواهد بود.
زمانی که متقاضی به اعتراض تمکین کند، درخواست وی برای ثبت طرح صنعتی مسترد شده تلقی خواهد شد.
در صورت عدم تمکین متقاضی، مرجع ثبت ظرف ۱۰ روز موارد مربوطه را به معترض ابلاغ می نماید.
شخص مذکور تا ۲۰ روز فرصت دارد تا اعتراض مورد نظر را تسلیم کیمسیون کند که این موضوع ماده ۱۷۰ آیین نامه می باشد.(ماده ۱۰۲ آیین نامه اجرایی ثبت اختراعات و طرح صنعتی)

ثبت آنلاین طرح صنعتی

قوانین اعتراض به رد طرح صنعتی

  • در صورتی که اعتراض به رد طرح صنعتی توسط کمیسیون پذیرفته نشود، هزینه های مربوط به رسیدگی استرداد نمی گردد.
  • در صورت ابطال طرح صنعتی از تاریخ ثبت باطل تلقی خواهد شد و رای دادگاه به مرجع اعلام می گردد و مرجع به هزینه محکومه، آگهی را در روزنامه به انتشار می رساند.
    آگهی مذکور شامل مشخصات طرح، مفاد رای نهایی دادگاه در این خصوص می باشد و محکومه می تواند مخارج و هزینه های آن را از محکوم علیه طلب کند.
  • در صورتی که معترض مقیم ایران نباشد، مهلت اقدام برای هر یک از موارد متفاوت است و اغلب به دو برابر افزایش می یابد.
  • بنابر ماده ۷۸ آئین نامه اصلاحی شخص متقاضی می تواند قبل از ثبت طرح اقدام به اصلاح اظهارنامه نماید و الزاماً نباید از حدود اظهارنامه اولیه تجاوز کند.
  • بنابر ماده ۱۰۳ آیین نامه ثبت اختراعات و طرح صنعتی، هر ذی نفعی می تواند از دادگاه صالح مقرر در ماده ۵۹ تقاضای ابطال ثبت کند.
  • معترض باید اثبات کند شرایط مندرج در ماده ۲۰ و ۲۱ قانون رعایت نشده و یا ثبت کننده طرح، پدید آورنده و قائم مقام قانونی آن نمی باشد.

نکته: ضمائم مورد نیاز برای اعتراض وفق بر ماده ۱۰۳ آئین نامه مذکور به شرح ذیل می باشد:

  1. اصل یا رونوشت مصدق کلیه اسناد و مدارک مثبت ادعای ابطال
  2. ارائه رسید مربوطه به پرداخت ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه
  3. ارائه وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که دادخواست توسط وکیل تسلیم مرجع شده باشد.

ویژگی اظهارنامه طرح صنعتی

پیش از اقدام به ثبت طرح صنعتی باید با ویژگی اظهارنامه طرح صنعتی آشنایی داشته باشید و پیش از هر عملی با اقدام به استعلام ثبت طرح صنعتی احتمال اعتراض و خطا ها را کاهش دهید.
بنابر ماده ۷۰ آیین نامه اجرایی قانون مذکور این ویژگی ها به شرح ذیل می باشند:

  • اشخاص حقیقی باید تمامی اطلاعات مربوطه مانند اسم، نشانی، کدپستی، شماره ملی، تابعیت و سمت متقاضی یا نماینده قانونی وی را عنوان نمایند.
    در صورتی که شخصیت حقوقی باشد، باید نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی ذکر گردد.
  • در وضعیتی که متقاضی مقیم ایران نباشد، الزاماً باید اطلاعات مربوط به شخصی که صلاحیت دریافت ابلاغیه های مورد نظر را در ایران دارد ذکر گردد.
  • در صورتی که متقاضی و طراح یک شخص نباشد اطلاعات هر یک جداگانه باید عنوان گردد.
  • ارائه لیست کالاها و طبقه های مورد درخواست
  • در صورت تقاضای حق تقدم، ارائه تاریخ و شماره گواهی نامه طرح صنعتی در خارج
  • تعیین ضمائم و امضاء اسناد مربوطه توسط اشخاص مجاز الزامی است.

اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی در موسسه حقوقی عرفان

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص اعتراض به ابلاغیه رد طرح صنعتی و کلیه امور مربوطه مانند فروش طرح صنعتی از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان و وکلا مجرب موسسه تدبیر توسعه عرفان در ارتباط باشند.
موسسه عرفان با حذف واسطه ها و بهره گیری از متخصصین این حوزه توانسته است هزینه این خدمات را کاهش دهد و این امور را در حداقل زمان به انجام رساند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن