ثبت برند و علامت در مازندران

ثبت برند و علامت در مازندران

ثبت برند و علامت در مازندران

ثبت برند در مازندران یکی از خدمات موسسه حقوقی عرفان است. در اینجا نحوه ثبت علامت در مازندران به همراه قوانین، مدارک، مراحل و کلیه امور مربوط را شرح می دهیم. شرایط مساعد، موقعیت جغرافیایی قابل توجه، مازندران و حومه آن را به یک فرصت عالی برای کسب و کار های متکی بر مواد اولیه تبدیل کرده است.

ثبت علامت در مازندران همانطور که ذکر شد یک موقعیت طلایی به حساب می آید و برای ورود به بازار رقابتی سالم یک امری ضروری می باشد. متقاضیان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی با مشاورین موسسه عرفان در تماس باشند.

مفهوم علامت تجاری در قانون ایران عبارتست از هر نشانی اعم از خط، اشکال و غیره که بتواند کالاهای یک شخص را از سایرین متمایز سازد.

قوانین ثبت علامت در مازندران

قوانین ثبت علامت در مازندران تابع قواعد و ضوابط ثبت برند در ایران می باشد.
برای ثبت برند در مازندران و چه هر جای دیگر در ایران، باید از موارد ذیل تبعیت کرده باشید تا علامت مورد نظر قابلیت ثبت پیدا کند.
اصلی ترین قوانین ثبت علامت تجاری در مازندران شامل موارد زیر می باشد:

  • علامت مورد درخواست نباید تکراری باشد و همچنین نباید قبلاً نیز به ثبت رسیده باشد.
  • برندی که خلاف موازین و شئونات اسلامی و اخلاق حسنه باشد، قابل ثبت نیست.
  • علامت نباید تا حد زیادی مشابه سایر علائم ثبت شده باشد؛ در غیر این صورت اگر موجبات گمراهی مشتریان سایر علامت را فراهم آورد، به ثبت نمی رسد.
  • مراکز عمومی خصوصاً مبدأهای جغرافیایی یک محصول را نیز نباید گمراه کند و به اشتباه بکشاند.
  • علائم تقلیدی از نشان ها و علائمی که اختصاص به سازمانی خاص داشته باشند، قابل ثبت نیست مگر آن که جواز های لازم از مراجع ذیربط اتخاذ شده باشد.

مدارک ثبت برند در مازندران

در حالت کلی مدارک ثبت برند در مازندران به صورت ذیل می باشد:

  • مدارک هویتی شخصیت، شناسنامه و کارت ملی برای شخص حقیقی و روزنامه رسمی و تغییرات شخص حقوقی
  • ارائه وکالتنامه وکیل در صورتی که از وکیل استفاده می کنید.
  • اخذ پروانه کسب، جواز تأسیس و جواز مربوط به گستره فعالیتی مورد نظر از مراجع ذیربط
  • در صورت تقاضای ثبت برند لاتین که ریشه فارسی نیز نداشته باشد، متقاضی ملزم به اخذ کارت بازرگانی نیز می باشید.

نکته: لازم به توضیح است که در صورتی که علامت لاتین باشد اما ریشه فارسی داشته باشد، امکان ثبت آن بدون اخذ کارت بازرگانی وجود دارد. در این حالت متقاضی باید لاتین کلمه مورد نظر را سه برابر کوچکتر ذیل فارسی آن عنوان نمایید.

ثبت ارزان برند در مازندران

این امکان در موسسه حقوقی عرفان فراهم شده است تا با بهره مندی از تیم متخصص ثبتی و وکلای خبره، واسطه ها حذف شوند و امکان ثبت ارزان برند در مازندران و کاهش هزینه ها فراهم شود.
ثبت علامت تجاری در حالت معمول برای فرد متخصص آن حوزه، امری ساده است اما در عین حال یک اشتباه می تواند این پروسه را برای مدت طولانی به تعویق اندازد.

لذا پیشنهاد می شود پیش از هر اقدام برای ثبت برند در مازندران، از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان ثبتی موسسه عرفان از طریق راه های ارتباطی بهره مند شوید.

ثبت برند در آمل، بابل، نوشهر و چالوس

آمل، بابل، نوشهر و چالوس از دیگر موقعیت های قابل توجه برای صاحبان کسب و کار بوده است که همین فراوانی شرکت ها، باعث به وجود آمدن بازاری رقابتی شده است.
از این رو با ثبت برند برای طبقه ای خاص از کالا ها و یا خدمات مورد نظرتان، می توانید جلوی سوء استفاده اشخاص ثالث را بگیرید.

در عین حال امکان ایجاد فضایی سالم برای رقابت ایجاد می گردد. همچنین شخص می تواند با خیال آسوده از بهره مندی از حمایت های قانونی، به کسب و کار خود رونق بخشد.
از جمله موارد مهمی که در خصوص علائم تجاری باید در نظر داشت، استفاده از آن در تبلیغات است. مشتریان محصول، کالا و یا خدمات شما را با آن برند و علامت تجاری می شناسند.

ثبت لوگو در مازندران

مراحل ثبت علامت در مازندران

مراحل ثبت علامت در مازندران بر حسب مورد در صورت عدم آگاهی از قوانین و روند قانونی می تواند پیچیدگی های مختص به خود را داشته باشد.
در حالت کلی مراحل ثبت علامت به ترتیب و شرح ذیل می باشد:

  1. در ابتدا برای ثبت علامت در مازنداران متقاضی باید اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا نماید.
    پس از آن با مراجعه به سامانه مالکیت معنوی به نشانیhttps://iripo.ssaa.ir باید اقدام به تکمیل اطلاعات شخصیت متقاضی اعم از حقیقی و یا حقوقی نماید.
  2. در وضعیتی که شخص حقوقی باشد باید علاوه بر اطلاعات شرکت، اطلاعات شخص نماینده قانونی آن نیز در سامانه عنوان گردد. در صورت تعدد مالکین، میزان سهم هر یک نیز باید مشخص گردد.
    توصیف علامت، ضمائم و جواز های مربوطه، نمونه علامت و… از جمله مواردی است که باید در سامانه دقیقاً عنوان شود.
  3. پس از آن در حالتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد، پس از طی مهلت اعتراض و انجام پرداخت های قانونی از جمله حق الثبت، در نهایت علامت مورد نظر آگهی می شود.

خدمات موسسه حقوقی عرفان در مازندران

ثبت برند در مازندران و بابل و کلیه امور وابسته اعم از طرح دعوی، ابطال علامت تجاری و… در داخل و خارج از کشور در موسسه عرفان توسط وکلا و کارشناسان خبره این حوزه به نحو احسن صورت می گیرد. همچنین ثبت برند در ساری از خدمات این موسسه می باشد.
متقاضیان می توانند برای بهره مندی از این خدمات و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با متخصصین موسسه در تماس باشند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن