روند ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

روند ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

روند ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا از طریق سیستم مادرید در حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه و از طریق سیستم درخواست مستقیم به اداره ثبت علائم تجاری اتحادیه اروپا، در حدود ۸ ماه زمان می برد که در این روش می توان با پرداخت هزینه بیشتر این روند را سرعت بخشید که اصطلاحا به این سرعت بخشی Fast track گفته می شود.

بعد از جستجوی مقدماتی و بررسی احتمال ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا، اظهارنامه ثبت علامت تجاری فایل می شود و در این مرحله اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا اظهارنامه در مدت زمانی در حدود ۱ ماه اظهارنامه ثبت علامت را بررسی کرده و تصمیم خود را اعلام مینماید. در صورت تایید ثبت علامت، این موضوع در بولتن یا مجله اتحادیه اروپا چاپ و منتشر می شود و ۳ ماه از تاریخ چاپ این آگهی هر شخصی در اتحادیه اروپا می تواند به این ثبت علامت اعتراض نماید. در صورت عدم اعتراض به این آگهی گواهینامه ثبت علامت تجاری منتشر خواهد شد که این گواهینامه به صورت الکترونیک صادر می گردد.

ثبت فوری لامت و برند در موسسه عرفان

تفاوت ثبت علامت در کشورهای عضو اتحادیه اورپا با ثبت علامت در اتحادیه اورپا

با ثبت علامت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا علامت تجاری در محدوده قلمرو همان کشور ها حمایت می شود. برای مثال با ثبت علامت در آلمان و فرانسه، آن علامت تجاری صرفا در آلمان و فرانسه مورد حمایت قرار می گیرد و سایر کشور های اتحادیه اروپا از آن علامت حمایت نمی کنند اما، در صورت ثبت علامت در اتحادیه اروپا تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا از علامت تجاری ثبت شده حمایت قانونی به عمل می آورند.

وضعیت علائم تجاری ای که در زمان عضویت انگلستان در کل اتحادیه اروپا به ثبت رسیده اند

همانطور که می دانیم کشور انگلستان در سال ۲۰۲۱ میلادی به عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان داد، برخی علائم تجاری در زمان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده اند.

ممکن است این سوال پیش آید که اعتبار علائم تجاری ثبت شده در اتحادیه اروپا در کشور انگلستان به چه صورت است؟

در صورتی که علاکت ثبت شده در زمان عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده باشد این علامت تجاری در انگلستان نیز دارای اعتبار است و علائم تجاری که از آن تاریخ به بعد در اتحادیه اروپا به ثبت می رسند در کشور انگلستان اعتبار ندارند.

ثبت برند

آیا استفاده از علامت R داخل دایره ® برای علائم تجاری ثبت شده در اتحادیه اروپا ضروری است.

در اتحادیه اروپا هیچ ضرورتی برای استفاده از علامت آر داخل دایره وجود ندارد. علامت R داخل دایره در بعضی از کشور ها برای نشان دادن اینکه این علامت ثبت شده و دارای حمایت های قانونی است به کار برده می شود. اما ضرورتی برای استفاده از این نشان در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اگر شخصی مایل باشد از R داخل دایره در اتحاده اروپا استفاده نماید بهتر است علامت تجاری خود را به همین صورت ثبت نماید. برای مثال چنانچه شخصی علامت تجاری “ERFAN” را در اتحادیه اروپا ثبت نموده باشد هر چند می تواند برای نشان دادن ثبت شده بودن علامت از نشان r در داخل دایره استفاده کند ولی برای کسب حمایت بیشتر بهتر است علامت تجاری خود را به این صورت ثبت نماید: ERFAN ®

همچنین اگر علامتی به اینصورت ثبت شده باشد ERFAN ® و مالک علامت تجاری بخواهد از آن بدون ® از آن استفاده نماید بهتر است درخواست حذف آن را از گواهینامه ثبت علامت تجاری خود در اتحادیه اروپا بنماید.

اخذ اقامت از طریق ثبت علامت در اتحادیه اروپا

با ثبت علامت تجاری در اتحایه اروپا، اخذ اقامت یا ویزای شینگن امکان پذیر نمی باشد. هر چند ممکن است گواهی ثبت علامت در اتحادیه اروپا به عنوان یکی از مدارک تقویت کننده پرونده شما برای اخذ ویزای شما محسوب شود. با ثبت شرکت در برخی از کشور های اروپایی مانند آلمان و فعالیت با آن شرکت می توان اقامت این کشورها را به دست آورد.

ثبت آنلاین برند

وکیل برای ثبت علامت در اتحادیه اروپا

تنها وکلايي مي توانند در سيستم مادريد فعاليت داشته باشند که تسلط نسبي به زبان انگليسي داشته باشند. همچنين براي ثبت علامت از طريق سيستم داخلي کشورها، تسلط وکيل به زبان انگليسي از ملزومات است چرا که خواسته ها و نياز هاي متفاضي از ثبت علامت در کشور هاي هدف مي بايست تامين گردد و اين مهم جز با انتقال صحيح خواسته ها به ادارات ثبت علامت کشور ها ممکن نيست.

وکلاي دفتر حقوقی تدبیر توسعه عرفان امکان ثبت علامت تجاری را در اتحادیه اروپا از طریق سیستم مادرید و همچنین از طریق سیستم داخلی با همکاری موسسات حقوقی بین المللی در سرتاسر دنیا برای مراجعین خود فراهم نموده و در این امر به تجار ایرانی خدمت رسانی می نماید.

برای ثبت علامت در اتحادیه اروپا و اطلاع از جزئیات و هزینه های آن با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن
مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن