اطلاعات ثبت برند در اروپا

اطلاعات ثبت برند در اروپا

اطلاعات ثبت برند در اروپا

ثبت در اتحادیه اروپا امری تخصصی است که بهتر است با مراجعه به متخصصین آن انجام شود. در ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است.

  1. کالاها و خدمات خود را به صورت دقیق انتخاب کنید. کالا هر آن چیزی است که به فروش می رسد و خدمات شامل هر خدمتی است که به انسانها ارائه می شود.
  2. علامت تجاری خود را با جزئیات طبق مقررات بین المللی توصیف کنید. در توصیف علامت باید به رنگ علامت کلمات و حروف نحوه چینش آنها و سایر نشان ها و تصاویر و خطوطی که در علامت به چشم می خورد توصیف گردد.
  3. مشخصات دقیق مالک علامت
  4. ذکر سایر اطلاعات سوابق ثبت و ….

ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا از طریق سیستم مادرید

ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا از دو طریق ممکن است. راه اول از طریق سیستم بین المللی ثبت علامت تجاری در سازمان جهانی مالکیت فکری یا همان ثبت مادرید می باشد.

راه دوم از طریق دفاتر حقوقی مستقر در هر یک از کشور های اتحادیه اروپاست. البته صرفا دفاتر حقوقی تخصصی در کشور ها ی اروپایی دفاتر حقوقی تخصصی در این زمینه وجود دارند که این امور را انجام می دهند.

دفتر حقوقی عرفان از هر دو طریق فوق با مشورت با شما و ارزیابی فرصت ها و چالش ها بهترین مسیر را برای ثبت علامت تجاری شما در اتحادیه اروپا ارائه می دهد و در کنار شما خواهد بود.

هزینه ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

هزینه ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا در هریک از دو روش فوق متمایز و متفاوت است.

در راه اول و از طریق سیستم مادرید، کل هزینه ها در حدود ۳۰۰۰ فرانک سویس می باشد و در راه دوم کل هزینه ها در حدود ۳۰۰۰ یورو خواهد بود.

نکته مهم این است که برخی از کشورهای اروپایی مثل انگلستان و سویس عضو اتحادیه اروپا نیستند.

مراحل ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

  1. جستجوی علامت در سامانه چستجوی علائم تجاری اتحادهی اروپا
  2. ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سازمان مالکیت فکری اتحادیه اروپا EUIPO
  3. بررسی اظهارنامه در سازمان مالکیت فکری اتحادیه اروپا EUIPO
  4. انتشار آگهی ثبت علامت تجاری در مجله اتحادیه اروپا EUIPO
  5. صدور گواهینامه ثبت علامت که به صورت الکترونیک می باشد
  6. بررسی و مانیتور علامت تجاری در اتحادیه اروپا و تمدی آن در اتحادیه اروپا

برای آشنایی دقیق با روند ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

ثبت برند در اروپا

ثبت در کل کشور های عضو اتحادیه اروپا به صورت جداگانه

برای ثبت در کل کشورهای اتحادیه به صورت جداگانه متقاضی می بایست در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهارنامه ثبت علامت تقدیم نماید. ثبت جداگانه علامت در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دو طریق ممکن است. راه اول از طریق سیستم مادرید می باشد. در این سیستم متقاضی می بایست کشورهایی را که در آنها قصد ثبت علامت دارد یک به یک انتخاب کند. (در این روش متقاضی می تواند سایر کشورهای عضو را نیز انتخاب نماید.)

ثبت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از طریق عهد نامه مادرید در حدود ۵۰۰۰ فرانک سویس هزینه دارد. توجه داشته باشید در این موافقت نامه سه کشور لوکزامبورگ، هلند و بلژیک تحت یک سازمان و یک نام با نام Benelux شناسایی می شوند. به این معنی که شما علامت شما در اروپا با انتخاب این عنوان همزمان در این سه کشور ثبت خواهد شد.

نکته بعدی اینکه در سیستم مادرید شما می توانید تنها تعداد محدودی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای ثبت علامت تجاری انتخاب کنید و ضرورتی برای ثبت در تمام کشور ها وجود ندارد. هرچند ثبت علامت در تمام کشور های عضو برای تجاری که بازار هدف آنها کشورهای اروپایی هستند توصیه می شود.

در این روش هزینه ثبت علامت در ۲۶ کشور عضو مادرید به غیر از مالاتا که عضو کنواسنیون مادرید نمی باشد در حدود ۵۰۰۰ فرانک سویس خواهد بود.

همچنین می توان از طریق تقدیم اظهارنامه به هریک از کشور های مد نظر علامت تجاری را ثبت نمود. این روش هزینه بیشتر اما در عین حال کارآمد تر است. برای آگاهی از هزینه ثبت برند در ایران می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید و هزینه ها را با ثبت برند در اروپا مقایسه کنید.
طی این مقاله به مزایا و معایب ثبت علامت تجاری از طریق اتحادیه اروپا به طور دقیق می‌پردازیم.

مزایای ثبت علامت تجاری از طریق اتحادیه اروپا

ثبت علامت در اتحادیه اروپا صرفا با یک اظهارنامه صورت می‌پذیرد که از لحاظ هزینه بسیار به صرفه بوده و از لحاظ قانونی نیز کارآمد است. به صورتی که در رویه عملی شرکت های تجاریاروپایی نیز دیده می شود این شرکت ها به جای ثبت علامت در کشور خود به ثبت علامت در اتحادیه اروپا روی آورده اند.

با ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا، ۲۷ کشور اتحادیه اورپا از آن حمایت خواهند کرد. و این حمایت برای ۱۰ سال ادامه خواهد داشت.

مالک علامت تجاری در اتحادیه اروپا می تواند اعتبار گواهینامه علامت تجاری خود را برای مدت های ۱۰ ساله دیگر تمدید نماید. مالک علامت تجاری می تواند با ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا از هر گونه فعالیت های غیر قانونی و سوء استفاده از علامت تجاری ثبت شده در بازار و فضای مجازی جلوگیری کند.

فروشگاه های اینترنتی مانند آمازون و علی بابا و سایر فروشگاه های اینترنتی نیز ملزم به حفظ حقوق علامت های تجاری ثبت شده می باشند.

معایب ثبت علامت تجاری از طریق اتحادیه اروپا

چنانجه ثبت علامت تجاری از طریق سازمان مالکیت فکری اتحادیه اروپا درخواست گردد ممکن است معایبی را هم به همراه داشته باشد.

برای مثال چنانچه علامت مورد تقاضا قبلا در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (برای مثال آلمان) ثبت شده باشد و مالک این علامت به ثبت شما در اتحادیه اروپا اعتراض نماید، تقاضای ثبت علامت برای کل کشور های رد خواهد شد و انیگونه نیست که علامت در سایر کشور ها ثبت شود.

هرچند در این حالت متقاضی می تواند بعدا به صورت جداگانه در سایر کشورها تقاضای ثبت علامت نماید و ممکن است علامت او مورد پذیرش سایر کشور ها نیز واقع گردد.

به عبارت دیگر ثبت علامت تجاری از طریق سازمان اتحادیه اروپا در صورتی ممکن است که علامت مورد نظر در هیچ یک از ۲۷ کشور اتحادهی اروپا ثبت ندشه باشد در غیر این صورت این ریسک و خطر وجود دارد که کل اظهارنامه مردود گردد.

اما باید توجه داشت در صورت رد ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا، همچنان امکان ثبت آن در سایر کشور هایی که علامت مورد نظر در آنها ثبت نشده و اعتراضی در آن کشور به عمل نیامده باشد، وجود دارد.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ریز هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

ریز هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت اشخاص حقوقی با توجه به موارد متعددی مشخص می شود و تعرفه یکسانی را نمی توان برای تمامی شرکت ها در نظر گرفت. از همین رو در این مطلب در خصوص

ادامه خواندن
مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن