مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی

مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی

مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی

مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی وفق بر ماده ۲۸ قانون ثبت اختراعات و طرح صنعتی از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت پنج سال خواهد بود.
متقاضی می تواند این مدت را برای دو دوره متوالی پنج ساله پس از پرداخت هزینه های قانونی، تمدید نماید. برای آگاهی از میزان هزینه ثبت طرح صنعتی و هزینه تمدید آن به مقاله مربوطه مراجعه کنید.
در ادامه قصد داریم در خصوص مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی، تمدید ثبت طرح و ضوابطی که باید در ارتباط با تمدید و گواهی نامه طرح صنعتی بدانید، شرح دهیم.
لازم به ذکر است پس از انقضاء هر دوره، که از پایان دوره شروع می شود، به متقاضیان یک مهلت شش ماهه داده می شود تا اقدام به تمدید طرح صنعتی کنند و جریمه دیر کرد را نیز پرداخت کنند. در غیر این صورت با ابطال طرح صنعتی زمینه استفاده از آن برای سایر افراد ایجاد می گردد.
برای جلوگیری از نقص پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه خود، این خدمات را به وکلا و متخصصین این حوزه بسپارید. موسسه تدبیر توسعه عرفان با بهره مندی از تیم وکلای حقوقی و ثبتی این خدمات را برای متقاضیان بدون واسطه صورت می دهد.

قوانین مربوط به مدت اعتبار گواهینامه طرح صنعتی

وفق بر ماده ۸۹ آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات و طرح و بند د ماده ۲۸ قانون همانظور که ذکر شد مالک می تواند با ارائه درخواست و پرداخت هزینه برای تمدید اقدام نماید.
برای جلوگیری از اسقاط درجه اعتبار از طرح صنعتی، متقاضی باید ظرف شش ماه بعد از پایان اعتبار ثبت طرح با پرداخت جریمه اقدام به تمدید طرح نماید.
درخواست تمدید طرح صنعتی باید در دو نسخه توسط مالک یا نماینده قانونی طرح به ثبت رسیده، به مرجع ثبت تسلیم گردد.
چنانچه مرجع پس از دریافت تقاضای تمدید طرح به انضمام مدارک مورد نیاز، درخواست را در دفتر مربوطه به ثبت می رساند.
بر روی هر دو نسخه تقاضای تمدید، تاریخ و شماره به همراه امضاء و مهر به عنوان رسید به متقاضی تمدید تحویل داده می شود.
(ماده ۹۰ آئین نامه اجرایی)
تمدید توسط مرجع و در دفتر ثبت طرح صنعتی صورت خواهد گرفت که در انتها بعد از انتشار آگهی مربوطه، گواهی تمدید طرح صنعتی به مالک یا نماینده قانونی آن تحویل داده می شود.
گواهی نامه تمدید طرح صنعتی شامل مواردی من جمله مندرجات گواهی، مدت اعتبار طرح، تاریخ انقضاء می باشد.
تصحیح طبقه محصولات یا خدمات برای تمدید طرح مورد درخواست مطابق با به روز ترین طبقه بندی های بین المللی، در دفتر ثبت طرح و توسط مرجع آن باید صورت بگیرد.
هزینه اصلاح این تغییرات و به روز رسانی آن طبق طبقه بندی بین المللی جدید و هم چنین انتشار آگهی در روزنامه رسمی بر عهده مالک آن می باشد.
در روند تمدید طرح صنعتی نباید تغییری در طرح به وجود آورده شود در غیر این صورت این مهم موضوع ماده ۹۳ آئین نامه می باشد.
نکته: وفق بر ماده ۹۳ آئین نامه مالک موظف است هر گونه تغییر در طرح صنعتی من جمله نشانی و تابعیت، اجازه بهره برداری به سایرین و … را به مرجع عنوان کند.
این تغییرات باید کتباً و به همراه ضمائم مربوطه به مرجع ثبت ارائه داده شود .
در صورتی که در طبقه بندی بین المللی طرح تغییری ایجاد شد، مالک با ثبت درخواست می تواند تغییرات را در گواهی نامه طرح عنوان کند.

موسسه حقوقی عرفان

موسسه حقوقی عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از وکلا و متخصصین ثبتی و حقوقی و بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت رسانی در داخل و خارج از کشور، تمامی امور مربوطه را بدون واسطه و در حداقل زمان ممکن صورت می دهد.
چنانچه جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موسسه عرفان، می توانید از طریق راه های ارتباطی سایت و یا با شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ در تماس باشید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن