نحوه پیگیری درخواست ثبت شرکت و مراحل آن

نحوه پیگیری درخواست ثبت شرکت و مراحل آن

نحوه پیگیری درخواست ثبت شرکت و مراحل آن

بسیاری از اداره‌ها در چند سال اخیر اقدام به راه‌اندازی سایت برای انجام فعالیت‌ها به صورت اینترنتی کرده‌اند، اداره ثبت شرکت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و به همین دلیل این روزها بسیار از فعالیت‌ها برای ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و با کمک سامانه https://irsherkat.ssaa.ir/ انجام می‌شود. این مدت زمان ممکن است مدت‌ها طول بکشد و شما نیاز داشته باشید از روند مراحل ثبت اطلاعاتی داشته باشد، روش‌های راحتی برای پیگیری درخواست ثبت شرکت وجود دارد که نیاز است با آن‌ها آشنا شوید. اما قبل از معرفی نحوه مراحل ثبت شرکت باید اطلاعاتی درباره چگونگی ثبت داشته باشید.

معرفی مراحل ثبت شرکت

در ابتدا شاید تصور کنید مراحل ثبت شرکت دشوار و پیچیده است اما اگر درباره تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی داشته باشید پیچیدگی خاصی در انجام این امر پیدا نمی‌کنید. این مراحل شامل:  وارد کرد نام، آدرس و تلفن شرکت، مشخص کردن شریک‌ها و سهم درآمد هر یک در ابتدا کار، مشخص کردن سمت و سهام هر یک، تعیین اختیارات اعضا شرکت، ارائه و تعیین روزنامه مالی ـ سالی، وارد نمودن صورتجلسه، ارائه اساسنامه و تقاضانامه، خلاصه تقاضانامه و در آخر جمع‌آوری مدارکی که نیاز است.

به چه مدارکی برای ثبت شرکت نیاز است؟

مدارکی که برای ثبت شرکت نیاز دارید معمولا با توجه به نوع شرکت و فعالیت‌هایی که قرار است داشته باشد تعیین می‌شود. اما به طور کلی تعدادی از مدارک لازم و ثابت هستند برای ثبت و پیگیری درخواست ثبت شرکت این مدارک شامل:

  • اساسنامه و اظهارنامه
  • تنظیم صورت جلسه
  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا شرکت
  • داشتن یک حساب جدید برای شرکت و گواهی پرداخت از آن
  • تقویم‌نامه از کارشناس رسمی دادگستری
  • اصل سند مالکیت برای ارائه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضا
  • اقرارنامه اعضا درباره عدم همکاری رسمی
  • ارائه امضا وکالتنامه و قیم‌نامه اعضا
  • در صورتی که شرکا جز سهامداران شخصی حقوقی هستند باید اصل و کپی آگهی روزنامه، تاسیس، کارت ملی و شناسنامه و کپی ثبت شرکت را ارائه دهند اما در صورتی که سهامدار خارجی شخص حقیقی باشد باید اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن را ارائه دهد.
  • مجوز فعالیت شرکت و مشخص کردن وظایف و اختیارات اعضا

نحوه پیگیری ثبت شرکت

زمانی که تمامی مراحل ثبت شرکت را انجام دادید و مدارک ثبت شرکت را ارائه کردید، اداره یک کد یا شماره برای پیگیری‌های آینده به شما ارائه می‌کند. برای انجام و پیگیری درخواست ثبت شرکت می‌توانید از این شماره در سامانه‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه با نحوه مراحل ثبت شرکت در هر یک از این سامانه‌ها آشنا می‌شویم.

سامانه آنلاین روزنامه رسمی کشور

در صورتی که قصد پیگیری درخواست ثبت شرکت و آگهی منتشر شده در یک روزنامه را دارید کافی است از شماره ارائه شده در سامانه http://rooznamehrasmi.ir/ استفاده کنید. نحوه مراحل ثبت شرکت از طریق این سایت به کمک شماره ملی شرکت، نام شرکت و شماره ثبت امکان پذیر است.

سامانه ثبت شرکت‌ها

یکی از مهم‌ترین سامانه‌ها برای پیگری درخواست ثبت شرکت، سامانه http://www.irsherkat.ssaa.ir/ یا همان اداره ثبت شرکت‌ها است. در این سامانه علاوه بر انجام مراحل ثبت شرکت می‌توانید به راحتی به دنبال مراحل ثبت باشید و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از دست دادن زمان از این سایت کمک بگیرید. نحوه مراحل ثبت شرکت بسیار آسان است، کافی است شماره‌ای که در هنگام پایان مراحل ثبت گرفتید را در سامان وارد کنید، تا به شما اطلاع دهد پرونده در چه وضعیتی قرار دارد. اطلاعاتی که در این سامانه می‌توانید به دست آورید شامل چگونگی تنظیم، مدارک لازم، بخشنامه، مراحل ثبت و … است.

سایت شناسه ملی اشخاص حقوقی

آخرین سامانه‌ای که می‌توانید برای پیگیری درخواست ثبت شرکت به آن مراجعه کنید، سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی است. این سایت به نشانه http://ilenc.ir به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کنید. نحوه مراحل ثبت شرکت به سه روش: ۱) شماره ثبت، ۲) نام شخصیت و ۳) شناسه ملی انجام می‌شود.

نحوه اطلاع رسانی اداره ثبت شرکت‌ها

بعد از ارائه مدارک ثبت شرکت و انجام دادن تمامی مراحل ثبت شرکت همانطور که گفتیم باید منتظر انجام فرآیند ثبت باشید تا این پروسه انجام شود. در طی انجام مراحل با استعلام و پیگیری درخواست ثبت شرکت می‌توانید از وضعیت پرونده خود اطلاعاتی را به دست آورید. این اطلاعات به چند روش و حالت به متقاضیان اطلاع داده می‌شود که پرونده شما در چه وضعیتی قرار دارد.

رد کردن پرونده

در صورتی که در هنگام پیگیری درخواست ثبت شرکت با رد پرونده مواجه شدید ممکن است این اتفاق به دلیل تایید نشدن صورت جلسه باشد. برای ارائه یک صورتجلسه مجدد باید در ابتدا با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید برای بار دوم دچار مشکل نشوید.

مشکلات پرونده

در برخی از مواقع ممکن است مدارک ثبت شرکت شما کامل باشد اما صورتجلسه شما ناقص باشد در این مرحله برای پیگیری درخواست ثبت شرکت معمولا یک پیامک با محتوا ناقص بودن ارسال می‌شود که باید در اولین فرصت اقدام به رفع ایرادات پرونده و رفع نواقص آن‌ها کنید. نحوه مراحل ثبت شرکت در این باره را بهتر است به صورت حضوری انجام دهید و پرونده را در یک پوشه مخصوص قرار هید و به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهید.

صدور چاپ آگهی

زمانی که در حین پیگیری درخواست ثبت شرکت با صدور چاپ آگهی مواجه شدید، این موضوع به منزله تایید مدارک و صورتجلسه شرکت شما است. بعد از این مرحله آگهی در روزنامه‌ها منتشر می‌شود و بعد از آن یک از افراد شرکت یا وکیل باید مدارک را در دفترخانه‌های مربوطه در اداره ثبت شرکت‌ها امضا کنند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن
مراحل ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی

مراحل ثبت طرح صنعتی مراحل ثبت طرح صنعتی که من جمله آن بررسی، ثبت و انتشار آگهی طرح می باشد وفق بر ماده 27 قانون ثبت طرح صنعتی، علائم تجاری و اختراع

ادامه خواندن
صفر تا صد ثبت طرح صنعتی
ثبت طرح صنعتی

صفر تا صد ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که صاحبین کسب و کار و فعالین اقتصادی در یک سری بخش های خاص باید اقدام به آن نماید. این اقدام سبب می شود

ادامه خواندن