آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟

آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟

آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟

برای پاسخ به این سوال که برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟ باید در ابتدا اهمیت صادرات کالا را بدانید. یکی از روش‌های کسب درآمد که بسیار پر سود است صادرات کردن کالا و محصولات است اما با این حال این کار به آسانی امکان پذیر نیست به همین دلیل برای راه‌اندازی کردن خط صادرات یک کالا باید مجوزها، شرایط و اسناد لازم برای این کار وجود داشته باشد. اطلاع داشتن از این موارد به شما کمک می‌کند نه تنها سود اقتصادی را کسب کنید بلکه می‌توانید از این طریق بازارهای هدف خود را شناسایی کنید.

صادر کردن کالا همان فروختن کالا به کشورها دیگر است و می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در رشد کسب و کار شما داشته باشد. اما لازمه این کار چیست؟ برای صادر کردن به چه مدارک و اسنادی نیاز است؟ چه کسانی می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند؟

آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟

ثبت کردن برند مهم‌ترین کاری است که باید برای ورود به اقتصاد و فروش محصولات خود در نظر بگیرید. احتمالا این سوال پیش می‌آید که تنها برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟ یا برای فروش محصولات در داخل کشور نیاز به ثبت برند داریم؟ ثبت کردن برند بهترین ابزار برای معرفی شدن به بازارهای مختلف داخلی و جهانی است و کمک بسیاری به شناخته شدن محصولات یا خدمات می‌کند. انجام تمامی این مراحل برای صادرات به تنهایی امکان پذیر نیست به همین دلیل باید از افرادی که در این حوزه تجربه زیادی دارند استفاده کنید. موسسه حقوقی عرفان می‌تواند راهنمای حقوقی شما برای رفع مشکلات در این زمینه و جهت مشاوره در زمینه هزینه ثبت برند باشد. اما بهتر است قبل از هر چیزی با برند و ماهیت آن آشنا شویم.

 

برند چیست و چه اهمیتی دارد؟

برای معرفی کردن محصولات و خدمات خود شما می‌توانید به جای اینکه توضیحات نوشتاری را به مخاطب و مشتری خود ارائه کنید از یک علامت تجاری یا برند استفاده کنید. این برند اهمیت زیادی در حوزه تبلیغات برای محصول یا خدمات شما دارد، به همین دلیل بهتر است بهترین طراحی و مفهوم را برای آن در نظر بگیرید تا برای همیشه در ذهن مخاطب نقش ببندد. برندها یا علامت‌های تجاری دارای ارزش بسیاری هستند و حتی محاسبه این ارزش ها چندان آسان نیست. اما یکی از اهمیت‌های ثبت برند در زمینه صادرات کالا است. چندی پیش این مسئله مطرح شد که آیا برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است؟ باید به این سوال پاسخ مثبت دهیم.

زمانی که شما قصد صادر کردن کالایی را به کشور دیگر دارید، داشتن یک برند ثبت شده اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. داشتن برند برای جلوگیری از سوءاستفاده و شناخته شدن در بازارهای خارجی از جمله این موارد مهم هستند. پس در صورتی که به دنبال دریافت حمایت از قانون‌های بین الملل هستید، باید علاوه بر ثبت کردن برند در ایران با توجه به قانون کشور مورد نظر، این برند را به صورت بین المللی نیز ثبت کنید.

به چه زبانی باید برند ثبت شود؟

همانطور که برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است، باید توجه ویژه‌ای نیز بر روی زبان برند داشته باشید. در صورتی که شما بخواهید ثبت برند خود را بر روی زبانی جز زبان فارسی انجام دهید باید با توجه به قوانین برندهای لاتین عمل کنید که برای انجام این کار به باید کارت بازرگانی خود را به سازمان مربوط ارائه کنید. همچنین لازم است بدانید تمامی این الحاقیه‌ها باید با استانداردهای مادرید همخوانی داشته باشند تا مشکلی برای استعلام و ثبت شدن علامت تجاری شما ایجاد نشود.

مدارک لازم برای ثبت برند به زبان لاتین

در ادامه گفتیم برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است و برای ثبت برند به بازارهای بین المللی نیاز به ثبت برند لاتین می باشد.

  • ارائه دادن کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی
  • ارائه دادن کپی مدارک شخصی یا مدارک حقوقی
  • اظهارنامه ثبت علامت لاتین

صادرات کالا چگونه انجام می‌شود؟

برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است اما بعد از ثبت برند و قبل از صادرات باید مدارک مهمی را برای صادرات ارائه دهید.

آیا برای صادر کننده باید کارت بازرگانی دریافت شود؟

شما برای انجام هر کاری نیاز به مجوز دارید، صادرات نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید یک کالا را برای کشورهای دیگر صادر کنید و برند لاتین خود را ثبت کنید، باید کارت بازرگانی داشته باشید. این کارت بازرگانی با توجه به قوانین جدید یک سال اعتبار دارد. برای دریافت این کارت، شخص صادرکننده باید به سایت اتاق بازرگانی مراجعه کند.

صدور مجوز

برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است اما قدم بعدی دریافت مجوز از وزارت بازرگانی بر روی کالاهایی است که قصد دارید صادر کنید. از جمله کالاهایی که نیاز به مجوز دارند می‌توان به انواع کودهای شیمیایی، واکس دام‌ها، روغن نباتی، مواد ضدعفونی کننده، قطعات ماشین و …. اشاره کرد. برای آگاهی پیدا کردن نسبت به شرایط دریافت مجوز بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بدون کمترین مشکلی کالای شما مجوز لازم را بگیرید.

دریافت گواهی بهداشت

در ادامه دریافت مجوزها و گواهی‌ها لازم است برای کالاهای نباتی و دامی خود مجوز بهداشت بگیرید. همچنین لازم است بدانید وارد کردن یا صادر کردن هرگونه مرغ نطفه دار، دام زنده، اسپرم دام و… بدون گواهی بهداشت امکان پذیر نیست.

دریافت گواهی استاندارد

برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است و همچنین دریافت گواهی استاندارد است.

گواهی مرسوم یا انرژی اتمی

در صورتی که قصد صادرات فلزات یا مواد غذایی داشته باشید باید حتما این گواهی را از سازمان انرژی اتمی دریافت کنید.

بسته بندی محصولات

اگر محصولات شما مختلف و گوناگون است باید قبل از مراجعه کردن به گمرک حتما لیست عدل بندی خود را ارائه دهید تا مجوز این نوع بسته بندی برای شما صادر شود.

برای صادر کردن فرش، شناسه فرش نیاز است

در برخی از مواقع ممکن است مجوزی برای صادر کردن کالاهایی نیاز نباشد اما کشور مقصد مجوز این کالا را بخواهد یکی از این موارد فرش دستباف است، که باید گواهی برای آن صادر شود.

چرا موسسه حقوقی عرفان؟

همانطور که گفتیم برای صادرات کالا نیاز به ثبت برند است و این کاری نیست که بتوانید به راحتی و بدون اتلاف وقت انجام دهید. پس بهترین گزینه کمک گرفتن از وکلای حرفه‌ای و متخصص در موسسه عرفان است.

موسسه حقوقی عرفان با سال‌ها تجربه در زمینه امور حقوقی و با به کارگیری بهترین وکلای پایه یک و رسمی دادگستری به شما کمک می‌کند تا تمامی پرونده‌های حقوقی خود را بدون کوچک‌ترین مشکل و در کمترین زمان حل کنید. این موسسه ثبت برند مادرید، ثبت برند بین المللی را در خارج از کشور و خدماتی مانند ثبت برند در ساری، ثبت برند در مازندران و سایر شهر های ابران به انجام می رساند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن