شرایط ثبت برند در آلمان

شرایط ثبت برند در آلمان

شرایط ثبت برند در آلمان

اگر نام شرکت خود را به عنوان علامت تجاری محافظت کنید، حق انحصاری نام تجاری را دارید. این یک مزیت بزرگ در برخورد با رقبایی است که از نام شرکت شما سو استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد ثبت شرکت در آلمان را دارید بهتر است از شرایط ثبت برند در آلمان اطلاع داشته باشید تا بدون کوچک‌ترین مشکلی اقدام به ثبت برند خود کنید.

شما یک ایده ابتکاری برای یک محصول یا خدمات خاص دارید و با آن موفق هستید. ممکن است در این مسیر رقبای بسیاری داشته باشید که سعی کنند از شما کپی‌برداری کنند. به همین دلیل ثبت برند اهمیت زیادی دارد. هنگامی که نام شرکت به عنوان علامت تجاری ثبت شد، می‌توان با ارائه گواهی برند تجاری با نام شرکت محافظت شده به اپراتورهای سیستم عامل، این پیشنهادات را به راحتی حذف کرد.

اگر این نام توسط رقیبی در همان بخش یا بخش مشابه استفاده شود، می‌توانید کارهای دیگری غیر از این انجام دهید دستور را اجرا کنید. حتی می توانید خسارت را به صورت “سود متخلف مطالبه کنید. برای محاسبه میزان سود متخلف، باید بررسی کنید که سود حاصل از “نقض کننده” حفاظت از علامت تجاری در برابر نقض حق علامت تجاری چیست و همچنین اینکه آیا هزینه های خاصی از آن کسر می شود – در صورت وجود.

کدام نام شرکت ها می توانند از حمایت قانونی بهره مند شوند؟

برای فهمیدن اینکه آیا نام شرکت برای محافظت از علامت تجاری و ثبت برند در آلمان مناسب است یا خیر، می‌توانید  قبل از شروع ثبت درخواست علامت تجاری، بررسی کنید که آیا این نام دارای معیارهای زیر است:

نام شرکت شما باید مشخص باشد

برای ثبت برند در آلمان اصطلاحات عمومی مانند “صندلی اداری” برای فروش صندلی اداری یا “ماکارونی” برای فروش رشته فرنگی نام شرکت مناسبی نیستند. حتی ویژگی هایی مانند “ارزان” یا “خوشمزه” که اغلب در تبلیغات استفاده می شوند، آنقدر مشخص نیستند که بتوانند به عنوان نام ثبت شوند.

نام شرکت شما باید به عنوان علامت تجاری در دسترس باشد

جهت ثبت برند در آلمان مطمئن شوید که نام شرکت مورد نظر شما هنوز در دسترس است یا خیر. برای انجام این کار باید از تمام برند های ثبت شده در اروپا و همچنین گزارش ثبت برندهای بین المللی استعلام گرفته شود.

دراستعلام ثبت برند بررسی کنید که آیا نام های مشابه یا حتی یکسان از قبل توسط قانون علامت تجاری ثبت شده اند یا خیر. 

در صورتی که نام تجاری مد نظر شما قبلا ثبت شده می بایست یک نام جدید انتخاب کنید. اگر رقیبی حتی یک روز قبل از شما درخواست ثبت علامت تجاری را ارائه کند، آن ها دارای اولویت هستند.

نام شرکت شما نباید حاوی نشان ملی باشد

نام شرکت شما ممکن است حاوی نمادهایی از حاکمیت دولت، اصطلاحاً “آرم” باشد. حاکمیت دولت شامل مقامات و کارمندان مانند پلیس، ارتش یا دولت فدرال است. به عنوان مثال شما مجاز نیستید با شرکت خود “رئیس فدرال” یا “دادگاه عالی فدرال” تماس بگیرید. هرگونه استفاده غیر مجاز از نشان‌های ملی برای ثبت برند در آلمان پیگرد قانونی خواهد داشت.

ثبت شرکت و برند در آلمان

ثبت برند در آلمان تا چه مدت اعتبار دارد؟

اگر درخواستی برای حمایت از علامت تجاری و ثبت برند در آلمان پذیرفته شود، ثبت علامت تجاری در آلمان در ابتدا برای مدت ۱۰ سال معتبر است. سپس می‌توان به دفعات مورد نیاز برند را تمدید کرد. هر پسوند نیز با هزینه همراه است. به عنوان مثال در DPMA، هزینه حفاظت از علائم تجاری ۷۵۰ یورو می باشد. اگر علامت تجاری برای بیش از سه کلاس کالا و خدمات معتبر باشد، برای هر کلاس اضافی ۲۶۰ یورو اضافی کسر می‌شود.

مزایای ثبت برند در آلمان

  • آلمان را می توان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپایی در نظر گرفت. لذا ثبت برند در این کشور می تواند فرصت های تجاری زیادی را برای تجارت با اروپا فراهم کند.
  • جلب اعتماد بانک‌ها و شرکت‌ها، زیرا هر شرکت ثبت شده ای باید تعهدات ناشی از قانون تجارت آلمان را رعایت کند. این امر به کسب و کار شما مشروعیت می بخشد و به سادگی می توانید روابط تجاری خود را آغاز کنید.

معایب ثبت علامت تجاری در آلمان

  • ثبت برند در آلمان و تغییر در ورودی توسط دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.
  • نیاز به ارائه مدارک مالی کامل و دقیق
  • قانون تجارت آلمان برای ثبت برند در آلمان در مورد کلیه شرکت‌های وارد شده در آن اعمال می‌شود. این مقررات به طور قابل توجهی سختگیرانه تر از شرکت‌هایی است که در این تجارت وارد نشده‌اند.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403
دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تغییرات قانون در سال 1403 - تقویم حقوقی 1403

لایحه بودجه 1403 (مهمترین اصلاح دولت لایحه بودجه 1403) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اعلام وصول شد؛ کلیات این لای

ادامه خواندن
پلمپ دفاتر قانونی 1403
ثبت شرکت

پلمپ دفاتر قانونی 1403

پلمپ دفاتر قانونی 1403 من جمله یکی از مهم ترین اقداماتی است که بعد از ثبت انواع اشخاص حقوقی باید صورت پذیرد. شرکت ها پس از ثبت و نیز به صورت سالیان

ادامه خواندن
نحوه ثبت لوگو در تهران
ثبت لوگو

نحوه ثبت لوگو در تهران

ارائه کنندگان خدمات و عرضه کنندگان کالا ها برای حضور در یک بازار رقابتی سالم و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص ثالث باید اقدام به ثبت لوگو نمایند. آما

ادامه خواندن