ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام تاسیس کارخانه تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، ثبت برند آن است. مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی دارای دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خاصی است که باید به صورت دقیق و مرحله به مرحله انجام شوند تا مشکلی در حین ثبت ایجاد نشود.

کمک گرفتن از موسسه‌های حقوقی برای ثبت برند از جمله ثبت برند مواد غذایی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در این مقاله شما را با چگونگی ثبت و مراحل آن آشنا می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت و با داشتن علم کافی این مراحل را سپری کنید.

چگونه برند مواد غذایی را ثبت کنیم؟

با اهمیت‌ پیدا کردن موضوع ثبت برند مواد غذایی این روزها شاهد افزایش متقاضیانی هستیم که به دنبال مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی هستند. این ثبت برند همانطور که گفتیم ارزش بسیار بالایی دارد در نتیجه در اداره ثبت برندها این حوزه مخصوصا در قسمت مواد غذایی، بسته‌بندی و حتی حمل و نقل نیز متقاضیان زیادی دارد. به همین دلیل است که ثبت کردن برند مواد غذایی سخت و دشوار است. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با نحوه ثبت، مزایای آن و مراحلی که باید برای ثبت کردن طی کنید، آشنا کنیم.

برند مواد غذایی

طبقه‌بندی مواد غذایی برای ثبت علامت

مواد غذایی در مرحله ثبت علامت به طبقات مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از این طبقات مربوط به اقلام و کالاهای متفاوتی است. اداره ثبت برند مواد غذای ۶ طبقه در طبقات ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۹ و ۴۰ قرار گرفته است.

طبقه ۲۹ ثبت برند مواد غذایی

  • گوشت شکار، گوشت ماهی، گوشت، میوه و سبزیجات پخته، خنک، منجمد و کنسرو شده، عصاره‌های گوشت، تخم مرغ، لبنیات، کمپوت، روغن‌هاب خوراکی، انواع ژله و مربا.

طبقه ۳۰

  • چای، قهوه، قهوه مصنوعی، برنج، کاکائو، نان، آرد، شیرینی، عسل، شکر، مخمر، خردل، سرکه، ادویه، بستنی و انواع سس.

طبقه ۳۱

  • محصولات کشاورزی، جنگلی، باغی، میوه‌ها و سبزیجات تازه، بذرهای گیاهی و جوانه جو.

طبقه ۳۲

  • انواع نوشیدنی میوه‌ای، غیر الکلی، انواع نوشابه، آب معدنی، آب‌های گازدار و دیگر فراورده‌های ساخت نوشابه.

طبقه ۳۹

  • بسته‌بندی، حمل و نقل و انبار کردن کالاها.

طبقه ۴۳

  • عرضه مواد غذایی و خدمات مرتبط با آن.

مراحل ثبت آنلاین برند مواد غذایی

مراحل ثبت برند مواد غذایی

برای ثبت برند مواد غذایی همانطور که می‌دانید همانند دیگر حوزه‌ها و مشاغل دارای شرایط خاصی است همچنین مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی نیز دشواری‌های مخصوص به خودش را دارد. در ادامه با پنج مرحله ثبت برند و هزینه ثبت برند و مراحل آن آشنا خواهیم شد.

  • مرحله اول

در مرحله اول ارائه مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی باید برای ثبت لوگو و ثبت برند استعلام بگیرید. در صورتی که لوگو برند انتخابی شما از قبل وجود نداشت می‌توانید مراحل ثبت برند مواد غذایی را باشید اما در صورتی که برند مورد نظر شما در طبقه مورد نظر ثبت شده بود باید لوگو و برند پیشنهادی خود را تغییر دهید تا بتوانید آن را ثبت کنید.

  • مرحله دوم

در قدم دوم زمانی که از برند مورد نظر خود استعلام گرفتید و مشکلی برای ثبت آن نداشتید، باید به دنبال تهیه مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی خود بروید. مدارک با توجه به اینکه برند برای شخص حقوقی با حقیقی است کاملا متفاوت است.

  • مرحله سوم

زمانی که شما یا وکیل حقوقی‌ مدارک را تهیه کرد باید اظهارنامه خود را ثبت کنید. دقت در درست انجام دادن این مرحله بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل توصیه می‌کنیم از مشاورین و وکلای حقوقی مجرب در این زمینه کمک بگیرید. مراحل ثبت اظهارنامه به آسانی و به صورت اینترنتی قابل انجام است.

  • مرحله چهارم

زمانی که اظهارنامه را ثبت و آن را ارسال کردید، پرونده شما تکمیل می‌شود و در نوبت بررسی توسط کارشناسان قرار می‌گیرید. در صورتی که کارشناس‌ها پرونده شما را تایید کردند پرونده باید توسط رئیس اداره علائم تجاری نیز مورد تایید قرار بگیرد. هنگامی که این مراحل بدون مشکل انجام شد، به وسیله کد پیگیری خود می‌توانید از وضعیت تایید یا رد شدن آن اطلاع پیدا کنید. بعد از تایید شدن باید به صورت حضوری به اداره مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کنید. در این مرحله نیز باید برای ثبت علامت در روزنامه رسمی به مدت دو بار هزینه‌ای را پرداخت کنید.

  • مرحله پنجم

بعد از تکمیل مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی باید برای دریافت سند علامت برند خود به اداره ثبت مراجعه کنید و آن را تحویل بگیرید.

ثبت برند مواد غذایی بصورت آنلاین و در اسرع وقت با کمترین هزینه و زمان

مدارک ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقیقی

  • کارت ملی شخص و کپی برابر اصل شده شناسنامه.
  • در صورت لاتین بودن برند ارائه کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی.
  • کپی و اصل مجوزهای فعالیت و پروانه ساخت.
  • ۱۰ کپی از برند در ابعاد ۶*۶.

مدارک ثبت علامت مواد غذایی اشخاص حقوقی

  • کپی از روزنامه رسمی ثبت شرکت.
  • در صورت وجود کپی از آخرین روزنامه رسمی شرکت.
  • کپی از کارت ملی و شناسنامه افراد دارای حق امضا در شرکت.
  • در صورت لاتین بودن برند ارائه کارت عضویت اتاق بازرگانی.
  • تصویر برند در ابعاد ۶*۶ به تعداد ۱۰ عدد.
  • ارائه کپی برابر اصل مجوزهای فعالیت و پروانه ساخت.

برند خود را به آسانی ثبت کنید

همانطور که می‌دانید ممکن است ارائه و تکمیل مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی به راحتی امکان پذیر نباشد. همچنین در مراحلی شما نیاز به کمک گرفتن از افراد با تجربه در این زمینه دارید. بهترین گزینه در این مواقع استفاده از موسسه‌ها و وکلای حقوقی ثبت برند است.

موسسه حقوقی عرفان کلیه خدمات ثبت برند و علامت مانند ثبت برند در مازندران، ثبت برند در ساری، ثبت برند بین المللی و ثبت برند مادرید، را در کلیه زمینه ها از جمله مواد غذایی انجام می دهد. برای اطلاع از جزئیات و دریافت مشاوره تخصصی با این موسسه تماس حاصل فرمایید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن