نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه

در این مقاله قصد داریم در مورد مهلت و نحوه تنظیم و  ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه را به طور مفصل توضیح دهیم.
به طور کلی افزایش سرمایه شرکت سهامی جزء دسته تغییرات مربوطه به اساسنامه مانند تغییر آدرس، تغییر موضوع و … می باشد که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده قرار می گیرد .

تنظیم و ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه نیز با توجه به نوع آن در رابطه با وضعیت حضور سهامداران، نوع سرمایه و … دارای قواعد و ضوابط خاصی می باشد که الزاماً باید رعایت شوند که به آن می پردازیم.

در صورتی که برای آشنایی با تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه و همچنین دریافت نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه به اطلاعات تکمیلی نیاز دارید حتما پیش از شروع به وبلاگ موسسه حقوقی تدبیر و توسعه عرفان مراجعه کنید.

۱ . انتخاب نوع افزایش سرمایه

بر حسب وضعیت حضور سهامداران و نوع سرمایه ای که به سرمایه شرکت اضافه شده است باید اقدام به انتخاب نوع افزایش سرمایه نمایید .
افزایش سرمایه همانطور که ذکر شد جزء تغییرات اساسنامه می باشد و در مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می گردد. لذا در مواردی افزایش سرمایه در جلسه هیئت مدیره و با تفویض اختیار به این جلسه نیز صورت می پذیرد.

چنانچه جهت انتخاب نوع افزایش سرمایه و آگاهی از مهلت ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه، نیاز به مشاوره تخصصی دارید،می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان در تماس باشید.

۲ . تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه و امضاء ذیل آن

پس از انتخاب نوع افزایش سرمایه باید اقدام به تنظیم نوع صورتجلسه در مجمع عمومی فوق العاده نمایید. به این صورت که می بایست در ابتدا اطلاعاتی من جمله نام شرکت، شناسه ملی، شماره ثبت را در عنوان صورتجلسه ذکر نمایید.
مواردی از جمله تاریخ، ساعت صورتجلسه، وضعیت حضور سهامداران (کلیه یا اکثریت) و نوع مجمع نیز ذیل آن عنوان می گردد.

سپس باید اقدام به تشکیل هیئت رئیسه کرد. هیئت رئیسه متشکل از رئیس جلسه (رئیس هیئت مدیره)، ناظرین جلسه (می تواند سمت مدیرعامل، نائب رئیس یا عضو هیئت مدیره نیز داشته باشد) و منشی (بازرس اصلی یا علی البدل) می باشد. این افراد با شماره ملی شان در این بخش شناخته می شوند و بعد از آن تصمیم جلسه نیز باید ذکر شود.

نکته: بر حسب نوع تصمیم (که در اینجا افزایش سرمایه می باشد) باید متن مربوط به آن نیز عنوان گردد.
برای نمونه در افزایش سرمایه نقدی اطلاعاتی من جمله نامه بانکی، شماره نامه بانکی، تاریخ و مواردی از این قبیل باید ذکر شود. همچنین تعداد سهام سهامداران قبل و بعد از افزایش سرمایه در صفحه دوم مجمع باید دقیقاً ذکر شود و به امضاء تمامی سهامداران نیز برسد.

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در سامانه ثبت شرکت ها

۱ . مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

پس از تکمیل اطلاعات باید به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه نمایید. در مرحله بعد متناسب با تصمیم مورد نظر، در اینجا ثبت تغییرات شرکت را انتخاب می نماییم.
با وارد کردن اطلاعات شناسایی شرکت مانند شناسه ملی و نوع شرکت، وارد بخش مذکور خواهید شد و پس از آن باید اطلاعات درخواست شده تکمیل گردد.

۲ . تکمیل گام به گام اطلاعات در سامانه

الف) همانطور که ذکر شد اطلاعات باید به طور دقیق عنوان شود چرا که موارد مذکور توسط کارشناسان اداره مورد بررسی قرار می گیرد.

در گام اول باید نوع، تاریخ، ساعت مجمع و حق توکیل شرکت را مشخص نمایید. چنانچه قصد دارید امور مربوط به پرونده مانند اخذ آگهی ها و … توسط یک وکیل صورت بگیرد باید اطلاعات مندرج در وکالتنامه ای که از وکیل اتخاذ گردیده اید را در سامانه عنوان کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی وی مانند شماره ملی، تاریخ تولد، شماره همراه و … نیز می گردد.

ب) پس از تکمیل اطلاعات اولیه، در این مرحله به متقاضیان شماره پیگیری داده می شود که تا پایان کار با استفاده از این شماره از وضعیت پرونده از طریق سامانه مذکور آگاه می شوید.

پس از انتخاب دقیق تصمیم من جمله افزایش سرمایه از طریق نقدی، ارزیابی دارائی، مطالبات حال شده یا حق تقدم افزایش سرمایه، به ترتیب اطلاعات هویتی اعضاء هیئت مدیره و سهامداران، سمت آنها در جلسه و بعد میزان سرمایه شرکت و سهامداران قبل و بعد از افزایش سرمایه را عنوان می کنیم.

۳ . تأیید نهایی و اخذ رسید پذیرش

پس از تکمیل گام های مذکور باید عین صورتجلسه ای که تنظیم کرده اید را در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری کنید. در انتها با بررسی اطلاعات و تایید نهایی، رسید پذیرش برای شما نمایان خواهد شد.
رسید پذیرش و سایر مدارک بر حسب مورد باید از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تسلیم گردد تا پس از طی مراحل قانونی به صدور آگهی ختم شود.

حداقل مهلت ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه باید در زمان مقرر در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری صورت بگیرد. در انتها نیز به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد.
منظور از مهلت ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه بدین معنا است که پس از تنظیم و امضاء صورتجلسه توسط اعضاء و سهامداران شرکت، صورتجلسه باید تا پیش از شصت روز در سامانه ثبت شرکت ها، تکمیل و بارگذاری گردد.

لازم به ذکر است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، متقاضیان به مدت سی روز فرصت دارند تا صورتجلسه و مدارک مربوطه را به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نمایند. در غیر این صورت صورتجلسه ابطال خواهد شد و متقاضی باید مجدداً مراحل را دنبال نماید.

مشاوره ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در موسسه عرفان

مؤسسه تدبیر توسعه عرفان با بیش از ۱۵ سال تجربه در امور حقوقی، ثبتی در کشور ایران توانسته است با حذف واسطه ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه امور درخواستی متقاصیان را به ثمر رساند.
چنانچه جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی با وکلای مجرب موسسه عرفان در تماس باشید.

 

 

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن