نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص

نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص

نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص

در این مطلب نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص به صورت تکمیل و رایگان قرار داده شده است. متقاضیان می توانند بر حسب مورد با رعایت مفاد قانونی اقدام به تکمیل و جایگذاری اطلاعات مربوطه در آن نمایند.

لازم به ذکر است تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه بدون آگاهی کامل و عدم رعایت مواد قانونی ممکن است به نقص پرونده و طولانی شدن پروسه ثبت تغییرات مورد نظر ختم شود. در نتیجه می تواند خسارات متعددی را برای آینده کاری متقاضی به دنبال داشته باشد. بنابراین توصیه می شود کلیه امور مربوط به افزایش سرمایه شرکت سهامی را به موسسات حقوقی معتبر در این حوزه بسپارید.

تفاوت نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی

پیش از اقدام به تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص باید تمامی موارد و شرایط را در نظر بگیرید و با توجه به آن از میان چهار نوع افزایش سرمایه، مورد متناسب را انتخاب کنید و صورتجلسه مربوطه را تنظیم نمایید.
نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص به طور کلی شامل افزایش سرمایه از مطالبات حال شده، نقدی، ارزیابی دارایی و حق تقدم می باشد که هر یک قوانین مختص به خود را دارند.

تغییرات مربوط به اساسنامه در مجمع عمومی فوق العاده صورت می پذیرد که افزایش سرمایه نیز جزو آن است. اما به عنوان نمونه در صورتی که افزایش سرمایه از طریق حق تقدم باشد باید در دو مجمع تشکیل گردد. مجمع اول عمومی فوق العاده با تصمیم تفویض اختیار افزایش سرمایه و دوم هیئت مدیره که برای عملی شدن افزایش سرمایه تشکیل می گردد، است.

اما سایر انواع افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می شوند و فقط در صورتی که مهلت فعالیت هیئت مدیره و بازرسین شخصیت حقوقی به اتمام رسیده باشد در ابتدا باید در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اقدام به انجام تصمیم مذکور نمایند.

نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه از محل مطالبات

شرکت …..  ( سهامی خاص ) به شماره ثبت ….. و شناسه ملی …..

جلسه مجمع عمومی فوق العاده  شرکت  فوق در تاریخ ….. راس ساعت ….. با حضور کلیه سهامداران در مرکز اصلی شرکت تشکیل گردید و به اتفاق آراء نسبت به موارد ذیل اتخاذ تصمیم شد.

۱) جهت رعایت ماده ۱۰۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت هیئت رئیسه مرکب از افراد ذیل انتخاب گردیدند:

۱ . … به شماره ملی … به سمت رئیس جلسه
۲ . … به شماره ملی … به سمت ناظر جلسه
۳ . … به شماره ملی … به سمت ناظر جلسه
۴ . … به شماره ملی … به سمت منشی جلسه

۲) به پیشنهاد هیئت مدیره و پس از قرائت گزارش توجیهی بازرس قانونی شرکت در خصوص افزایش سرمایه مجمع مصوب نمود که سرمایه شرکت از مبلغ ….. ریال به مبلغ ….. ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و اشخاص طلبکار از طریق صدور سهام جدید افزایش یابد. لذا پس از افزایش سرمایه ماده مربوطه در اساسنامه به شرح ذیل اصلاح گردید:

سرمایه شرکت مبلغ ….. ریال منقسم به ….. سهم ….. ریالی با نام تماما پرداخت می باشد.

۳ ) به آقای ….. با حق توکیل به غیر وکالت داده شد تا نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفاتر اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی اقدام نماید. ضمناً نامبرده صحت امضاء کلیه مندرجات و اصالت امضاء کلیه شرکاء را تأیید نمودند.

رئیس جلسه            ناظر جلسه              ناظر جلسه                    منشی جلسه

نکته: در انتهای این مجمع تعداد سهام قبل و بعد افزایش سرمایه، میزان دقیق ریز مطالبات حال شده سهامداران و اشخاص طلب کار به ريال نیز باید عنوان گردد و به امضاء اعضاء هیئت مدیره و سهامداران برسد.

نکات مهم استفاده از نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه

نمونه صورتجلسه های افزایش سرمایه را می توان به عنوان فرمت کلی در نظر گرفت. اما توجه داشته باشید که با توجه به نوع افزایش سرمایه و شرایط اختصاصی هر شرکت می بایست این سند را بطور دقیق تنظیم کرد. در ادامه برخی از نکات مهم استفاده از نمونه صورتجلسه های افزایش سرمایه شرح داده شده است:

  • ذیل تمامی اوراق باید به امضاء تمامی اعضاء هیئت مدیره و نیز سهامدارانی که در جلسه قید شده است، برسد.
  • لازم به ذکر است پرداخت سرمایه تعهدی، یک بار و پیش از اولین افزایش سرمایه شرکت صورت می گیرد.
    بنابراین صورتجلسه ای با تصمیم پرداخت سرمایه تعهدی (۶۵ درصد) در جلسه هیئت مدیره تنظیم می گردد و پس از آن می توانید اقدام به افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده نمایید.
  • تنظیم تاریخ و ساعت صورتجلسات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین جلسات باید بر حسب مورد و با رعایت مواد قانونی به ترتیب تاریخ و ساعت در سامانه ثبت شرکت ها ثبت گردند. در غیر این صورت موجبات رد و نقص پرونده را فراهم کرده اید.
  • تاریخ جلسات الزاماً باید قبل از تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری باشد. به این معنا که تاریخ و ساعت صورتجلسه باید پیش از تاریخ رسید پذیرش باشد.
  • میزان دقیق سرمایه شرکت (قبل و بعد افزایش سرمایه)، تعداد سهام و مبلغ اسمی دقیقاً باید در صورتجلسه عنوان گردد.

دانلود نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت بصورت آنلاین و رایگان

نکات مجامع انواع صورتجلسات افزایش سرمایه

  • افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده: در مجمع عمومی فوق العاده، با ذکر ریز مطالبات حال شده سهامداران و اشخاص طلبکار تنظیم می گردد.
  • افزایش سرمایه از محل آورده نقدی: کلیات این صورتجلسه مشابه نمونه مذکور است، با این تفاوت که به جای ذکر میزان طلب، نامه بانکی و اطلاعات مربوطه من جمله تاریخ، شماره نامه بانکی و … باید عنوان گردد.
  • افزایش سرمایه ارزیابی دارائی: این صورتجلسه نیز در مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود و دارائی شرکت باید از طریق کارشناس رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد.
  • حق تقدم افزایش سرمایه: ابتدا در مجمع عمومی فوق العاده اقدام به تصویب میزان افزایش سرمایه و تفویض این اختیار به هیئت مدیره می نماییم و سپس در جلسه هیئت مدیره این امر، عملی می گردد.
    لازم به ذکر است آگهی دعوت نیز برای این نوع از افزایش سرمایه باید در روزنامه کثیر شرکت انتشار یابد که از قوانین مشخصی پیروی می کند.

تنظیم نمونه صورتجلسه افزایش سرمایه در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از وکلای مجرب، امور ثبتی و حقوقی متقاضیان را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند.
چنانچه جهت دریافت مشاوره رایگان از تیم کارشناسان موسسه، می توانید از طریق راه های ارتباطی یا شماره ۰۲۱۸۸۵۴۷۸۶۰ با ما در تماس باشید.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن