اعتراض به ثبت علامت تجاری

اعتراض به ثبت علامت تجاری

اعتراض به ثبت علامت تجاری

اعتراض به ثبت علامت تجاری از موارد پیچیده ای است که قانونگذار در آئین نامه انواع متعددی برای آن مشخص کرده است و جز از فردی مجرب در این حوزه بر نمی آید.

اعتراض به تصمیم کمیسیون ماده ۱۷۰ آیین نامه ثبت علائم تجاری، موضوع کمیسیون، نمونه دادخواست اعتراض به رای و استعلام عدم اعتراض به تصمیم کمیسیون موضوع ماده 170 در این مطلب شرح داده شده است.

روند اعتراض به ثبت علامت تجاری

علائم تجاری مورد تقاضا ممکن است با حقوق اشخاص ثالث در تعارض باشند که حالت های متعددی دارد.
به عنوان نمونه علامتی را ثبت کردم و شخص دیگری می خواهد علامتی مشابه علامت من یا عین آن را ثبت کند.
یا در حالتی دیگر شخص علامت ثبت نکرده اما متوجه می شود شخصی قصد ثبت علامتی را دارد که با آن در حال فعالیت است و باید به آن اعتراض کند.

باید در نظر داشت که دعاوی علامت تجاری هریک دارای روند و اصول مختص به خود می باشند و باید صرفاً از سوی متخصص آن پیگیری گردد تا حسب مورد ابطال علامت تجاری یا رد آن را به دنبال نداشته باشد.

حالت اول: بنابراین دو حالت اعتراض داریم که همانطور که ذکر شد متقاضی اظهارنامه ای دارد و یا علامتی ثبت شده دارد.
در این حالت متقاضی از طریق کارتابل شخصی خودش می تواند به اگهی تقاضای ثبت علامتی که منتشر شده است (30 روز مهلت اعتراض دارد) اعتراض نماید.

حالت دوم: حالت دوم اظهارنامه و علامت ثبت شده ای ندارد یعنی در این وضعیت شخص باید اظهارنامه همزمان با اعتراض ثبت نموده و تسلیم اداره کند.

اعتراض دو طرفه در کمیسیون

آگهی تقاضای ثبت روزنامه منتشر شده و شخص ثالث می خواد به آن اعتراض کند که این نوع اعتراض دو طرفه در کمیسیون است و 30 روز مهلت اعتراض دارد.

اعتراض یک طرفه در کمیسیون

اعتراض به اخطار رد اظهارنامه در کمیسیون

موضوع نامه ابلاغیه ثبت علائم تجاری

موسسه حقوقی عرفان

  1. ابلاغیه اعتراض به اظهارنامه در حال ثبت
  2. ابلاغیه تنظیم پیش نویس آگهی تقاضای ثبت علامت
  3. ابلاغیه اخطار رفع نقص
  4. ابلاغیه تصمیم کمیسیون

ابلاغیه تنظیم پیش نویس آگهی تقاضای ثبت علامت

این ابلاغیه ظرف 20 روز باید پاسخ داده شود در غیر این صورت اعتراض شخص دیگر مورد قبول واقع می گردد و اگر پاسخ بدهیم فی الواقع عدم تمکین به اعتراض معترض صورت گرفته است.
مجدد به شخص دیگر 20 روز مهلت داده می شود تا پاسخ دهد و اگر طرف مقابل مجدداً پاسخ داد  در این حالت عدم پذیرش پاسخ معترض العلیه صورت گرفته و پرونده به کمیسیون ارسال می شود.

رای در شعبه مخصوص آن و تنها دادگاه رسیدگی کننده به آن یعنی دادگاه شهید بهشتی شعبه 3 صادر می شود.
در این وهله استعلام اهمیت ویژه ای در صدور رای دارد به همین دلیل معترض العلیه حتما باید اقدام به استعلام نماید دادگاه تا مطمئن شوند که اعتراضی مجددی روی نداده است.

اعتراض به ثبت علامت تجاری کمیسیون ماده 170 

متقاضی تقاضای ثبت علامتی دارد اما اداره به سبب مشابهت آن را رد می کند اگر بخواهیم به این اخطار رد، اعتراض کنیم رسیدگی به آن در صلاحیت کمیسیون ماده 170 می باشد.

نحوه تشکیل کمیسیون ماده 170

وفق بر ماده171 رئیس کمیسیون موضوع ماده 170 حداقل 10 روز قبل از تشکیل جلسه کمیسیون، تاریخ تشکیل جلسه، ساعت و محل آن را ابلاغ خواهد کرد.
این اشخاص حسب مورد متقاضی ثبت یا طرفین اختلاف یا نماینده قانونی می باشند که اجازه حضور در جلسه را پیدا می کنند.

رسیدگی به اعتراض تصمیم کمیسیون

موسسه حقوقی عرفان

مطابق بر ماده 172 آئین نامه ثبت علائم تجاری، طرح و در مجموع مالکیت فکری، کمیسیون پس از رسیدگی، تصمیم خود را به صورت مستند و مستدل عنوان می نماید.
تصمیم کمیسیون از سوی مرجع ثبت به متقاضی یا به طرفین اختلاف ابلاغ شده و ظرف 60 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه صالح مقرر در ماده 59 قانون است.

در این صورت معترض به تصمیم کمیسیون باید مبلغی را به شرح مذکور در جدول هزینه ها، به عنوان ودیعه در صندوق دادگستری گذارد و رسید آن را ضمیمه دادخواست خود نماید.

از مبلغ مزبور در صورتی که معترض محکوم به بی حقی شود، خسارت طرف پرداخت شده و چنانچه طرف بیش از مبلغ مذکور خسارت دیده باشد، برای مازاد به دادگاه مذکور باید رجوع کرد.

استعلام عدم اعتراض به تصمیم کمیسیون موضوع ماده 170

اگر در مهلت مقرر یک ماهه از تاریخ انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اعتراض به ثبت علامت شد، باید ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ اعتراض تمکین یا عدم تکمین خود را اعلام نماید.
در غیر این صورت اعتراض پذیرفته می شود و اظهارنامه معترض العلیه باطل می گردد.

طرف مقابل ظرف ۲۰ روز درخواست «عدم موافقت با پاسخ معترض علیه و درخواست طرح در کمیسیون ماده ۱۷۰ آیین نامه را پس از صدور رای کمیسیون که 2 ماه مهلت اعتراض آن می باشد باید عنوان نماید؛

  • درخواست صدور نامه جهت دریافت گواهی عدم ارائه دادخواست از مرجع قضایی
  • ⁠مراجعه به مجتمع قضایی شهید بهشتی ابتدا دفتر کل (طبقه 2) بعد اتاق رایانه (طبقه 5) و اخذ پاسخ استعلام
  • ⁠ارسال پاسخ استعلام از طریق درخواست ارسال گواهی عدم ارائه دادخواست به مجتمع قضایی شهید بهشتی و تحویل اصل نامه پاسخ استعلام به اداره ثبت.
  • در نهایت آگهی علامت تجاری در انتظار ثبت قرار می گیرد.

نشانی دادگاه رسیدگی کننده به اعتراضات مالکیت فکری

دادگاه شهید بهشتی (شعبه 3) تنها دادگاه صالح رسیدگی کننده به اعتراضات در خصوص مالکیت فکری در ایران است.

نشانی: تهران، نجات اللهی، بالاتر از میدان فردوسی خیابان سپهبد قرنی، خیابان بیمه، دادگاه مجتمع شهید بهشتی

اعتراض به ثبت علامت تجاری در موسسه عرفان

موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای و کارشناسان متخصص، خدمات حقوقی و ثبتی را در عرصه داخل و خارج از کشور به متقاضیان ارائه می کند.
همچنین است که تعدد وکلا سبب شده تا هر پرونده توسط چندین وکیل متخصص مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه مطلوب را برای موکلین به دنبال داشته باشد.

متقاضیان برای دریافت مشاوره رایگان می توانند از طریق راه های ارتباطی و یا شماره تماس 02188547860 با ما در تماس باشند.

 

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه
ابطال علامت تجاری

ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع جلسه ابطال محدودیت ثبت اظهارنامه در ماه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکت) تشکیل شد و رای به شماره 1065398 صادر نمود

ادامه خواندن
اعتراض به ثبت علامت تجاری
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

اعتراض به ثبت علامت تجاری

اعتراض به ثبت علامت تجاری از موارد پیچیده ای است که قانونگذار در آئین نامه انواع متعددی برای آن مشخص کرده است و جز از فردی مجرب در این حوزه بر نمی آید

ادامه خواندن
واردات خودروی کارکرده + فایلPDF  آئین نامه
ثبت شرکت

واردات خودروی کارکرده + فایلPDF آئین نامه

یکی از پرسش های اساسی عامه مردم برای واردات خودرو کارکرده مطابق ماده 11 آئین نامه، آن است که متقاضی ملزم به اخذ کارت بازرگانی است یا خیر؟ در پاسخ ب

ادامه خواندن