محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه

محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه

محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه

محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه بسته به روش افزایش سرمایه شرکت سهامی متفاوت است. به طور کلی فرمول محاسبه افزایش سرمایه در انواع روش ها تقریبا یکسان است و تنها در مواردی جزئی تفاوت هایی دارد.
در این مطلب قصد داریم در مورد محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه، مفهوم افزایش سرمایه، انواع روش های ثبت این درخواست و موارد مربوطه بپردازیم.
اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر وضعیت و شرایط بالاجبار و یا اختیاری اقدام به ثبت افزایش سرمایه می نمایند.
دلایلی من جمله تداوم فعالیت های شرکت و گسترش آن، تأمین نیاز های مالی و … پیش زمینه تصمیم بر این امر را فراهم می کند.
افزایش سرمایه از روش های موثر در تأمین منابع مورد نیاز شرکت می باشد که به دنبال آن مزایا متعددی مانند سهولت اخذ وام و تسهیلات از بانک ها و موسسات، حضور پر رنگ تر در مناقصات و مزایدات و بسیاری موارد دیگر را به دنبال دارد.
به طور کلی می توان گفت افزایش سرمایه به دلیل تأمین این منابع و یا اصلاح ساختار های مالی شرکت صورت می پذیرد و بر حسب وضعیت و شرایط به روش های مختلفی انجام می شود.
متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانند به مقاله ثبت افزایش سرمایه مراجعه نمایند و یا از طریق راه های ارتباطی از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت کنند.

فرمول محاسبه افزایش سرمایه

در یک دسته بندی کلی افزایش سرمایه یا از طریق صدور سهام و یا از طریق افزایش مبلغ ارزش اسمی صورت می گیرد که به چهار روش انجام می شود.
افزایش سرمایه از طریق مطالبات حال شده و آورده نقدی، حق تقدم افزایش سرمایه، تجدید ارزیابی دارائی ها و از محل سود انباشته شده که به اختصار به هر یک می پردازیم.
لازم به ذکر است پیش از تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه باید بدانید تمامی روش های مذکور در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد مگر در صورتی که افزایش سرمایه از طریق حق تقدم باشد.
هر یک از انواع افزایش سرمایه مراحل و ضوابط مختص به خود را دارند که با آگاهی کامل نسبت به آنها می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

  • افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی و مطالبات حال شده

افزایش سرمایه نقدی به این صورت است که سهامداران با واریز وجوه به حساب شرکت و تشکیل صورتجلسه در مجمع عمومی فوق العاده به انضمام نامه بانکی، ثبت درخواست خود را طی مراحل پیش می برند.
افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده نیز در مجمع مذکور تنظیم می شود و هر یک از سهامداران به میزان آورده شان از شرکت طلب کار خواهند شد و ریز حال مطالبات سهامداران نیز باید عنوان شود.

  • افزایش سرمایه از طریق حق تقدم

برای افزایش سرمایه از طریق حق تقدم در صورتی که قصد افزایش سرمایه داشته باشیم اما تمامی اعضاء برای تشکیل مجمع حضور نداشته باشند و حدنصاب رعایت نشود، باید اقدام به انتشار آگهی دعوت در روزنامه کثیر الانتشار شرکت نمایید.
در اساسنامه شرکت نمی توان اختیار افزایش سرمایه را به هیئت مدیره داد به همین دلیل در مجمع عمومی فوق العاده اختیار این امر به هیئت مدیره واگذار می شود.
پس از طی مراحل مذکور، باید در جلسه هیئت مدیره دستور افزایش سرمایه عملی شود و همانطور که ذکر شد در صورتی که حدنصاب در جلسه رعایت نشد باید تا دو نوبت آگهی دعوت منتشر نمایید.

  • افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارائی ها

اموال و دارائی های مورد نظر باید توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد و مدارک مربوطه باید ضمیمه پرونده گردد و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان تسلیم شود.

  • افزایش سرمایه از محل سود انباشته شده

در این روش هیچ یک از سهامداران پولی به شرکت واریز نمی کنند و همانطور که از نام آن مشخص است از سود انباشته شده شرکت است و به میزان مشخصی که برسد هیئت مدیره با تبعیت از قوانین مربوطه، اقدام به افزایش سرمایه از این روش می نماید.
افزایش سرمایه از محل سود انباشته از جمله بهترین انواع افزایش سرمایه است که در عین حال به نفع شرکت و سهامداران نیز می باشد.

محسبه آنلاین قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه شرکت

فرمول محاسبه افزایش سرمایه از محل سود انباشته

برای محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه از محل سود انباشته باید ابتدا درصد افزایش سرمایه تقسیم بر صد گردد و عدد بدست آمده نیز باید در فرمول ذیل قرار گیرد تا قیمت نهایی سهم بدست آید.
۱۰۰ ÷ درصد افزایش سرمایه = عدد ایکس
به عبارتی قیمت افزایش سرمایه تقسیم بر یک بعلاوه عدد بدست آمده از فرمول فوق برابر با قیمت سهام بعد از افزایش سرمایه می باشد.
عدد ایکس + ۱ ÷ قیمت پایانی قبل از افزایش سرمایه = قیمت جدید سهام بعد از افزایش سرمایه

محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه از آورده نقدی و مطالبات حال شده

دو روش افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده بسیار مرسوم هستند که در این بخش می خواهیم نحوه محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه را بررسی کنیم. در اینجا نیز به غیر از مواردی جزئی تقریبا مشابه با مورد فوق محاسبه می گردد و باید ابتدا طبق این فرمول عمل نمود.
۱۰۰ ÷ درصد افزایش سرمایه = عدد ایکس
سپس باید عدد ایکس را در فرمول ذیل جایگذاری نمود تا قیمت جدید سهام بعد از افزایش سرمایه مشخص گردد.
عدد ایکس + ۱ ÷ ( آورده سهامداران به ازای هر سهم × عدد ایکس) + قیمت پایانی قبل از افزایش سرمایه = قیمت جدید سهام بعد از افزایش سرمایه
متقاضیان می توانند از این روش های ذکر شده بر حسب مورد استفاده نمایند و پیش از اقدام به ثبت افزایش سرمایه مورد نظر، به محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه بپردازند.
آگاهی از این امور سبب می شود تا میزان زیان های احتمالی را بتوانید به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

آورده نقدی و مطالبات افزایش سرمایه شرکتها

ثبت انواع افزایش سرمایه در موسسه عرفان

موسسه حقوقی عرفان با ارائه خدمات ثبتی و حقوقی در داخل و خارج از کشور و با حذف واسطه ها توانسته است رضایت تمامی مشتریان را جلب نماید.
جهت محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه، ثبت افزایش سرمایه شرکت و بهره مندی از خدمات موسسه می توانید از طریق راه های ارتباطی و یا با شماره ۸۸۵۴۷۸۶۰ با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

  • اشتراک در:

نظرات و دیدگاه شما

مطالب مرتبط

هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به موارد متعددی من جمله نوع شرکت انتخابی، تعداد خطوط موضوع، تعداد اعضاء، میزان سرمایه شخصیت حقوقی و... تعیین می گردد. به عبا

ادامه خواندن
راهنمای ثبت برند
ثبت برند (ثبت علامت تجاری)

راهنمای ثبت برند

صاحبین کسب و کارها و فعالین اقتصادی برای یک کسب و کار هدفمند و جذب بازار تقاضا باید اقدام به ثبت برند یا علائم تجاری نمایند. در این مطلب به سوالاتی

ادامه خواندن
ثبت شرکت فوری
ثبت شرکت

ثبت شرکت فوری

ثبت شرکت فوری صرفاً با دریافت این خدمت از یک متخصص امکان پذیرد است چراکه با ندانستن کوچکترین نکته ها ممکن است روند رسیدگی به پرونده به تاخیر افتد.

ادامه خواندن